Makaleler
40
Tümü (40)
SCI-E, SSCI, AHCI (26)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (29)
ESCI (3)
Scopus (30)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (4)
3. Implementation of self-regulatory instruction to promote students' achievement and learning strategies in the high school chemistry classroom
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, cilt.22, sa.1, ss.12-29, 2021 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
5. 3 x 2 Hedef Yönelimi Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlanması
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.8, sa.3, ss.839-866, 2019 (TRDizin)
17. Predicting Chemistry Achievement through Task Value, Goal Orientations, and Self-Efficacy: A Structural Model
CROATIAN JOURNAL OF EDUCATION-HRVATSKI CASOPIS ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE
, cilt.17, sa.3, ss.725-753, 2015 (SSCI, Scopus)
21. Özyeterlik kaynakları ölçeği nin Türkçe ye uyarlanması
Ilkogretim Online
, cilt.12, ss.749-758, 2013 (Hakemli Dergi)
24. Özdüzenleyici öğrenme stratejileri ölçeğinin ÖÖSÖ geliştirilmesi ve geçerlik analizi
Egitim Ve Bilim-Education And Science
, cilt.36, ss.11-23, 2011 (SSCI, Scopus, TRDizin)
27. Development and Psychometric Evaluation of the High School Chemistry Self-Efficacy Scale
EDUCATIONAL AND PSYCHOLOGICAL MEASUREMENT
, cilt.69, sa.5, ss.868-880, 2009 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
32. Learning styles and high school students chemistry achievement
Science Education International
, cilt.18, ss.25-37, 2007 (Hakemli Dergi)
34. Pre service teachers views about use of textbooks
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.31, ss.212-220, 2006 (TRDizin)
35. Chemistry laboratory anxiety scale
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.30, ss.55-62, 2006 (TRDizin)
37. Effectiveness of instruction based on constructivist approach on students understanding of chemical bonding concepts
Science Education International
, cilt.15, ss.185-200, 2004 (Hakemli Dergi)
39. Students misconceptions on the concept of chemical equilibrium
Eğitim ve Bilim
, cilt.28, ss.10-17, 2003 (TRDizin)
40. Freshman students misconceptions in chemical equilibrium
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, ss.79-84, 2000 (Scopus, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
24
2. The role of the lesson study on the development of pre-service chemistry teachers’ self-reflection
Annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching, Washington, Amerika Birleşik Devletleri, 23 Mart - 26 Ekim 2025, ss.557, (Özet Bildiri)
3. Kimya Öğretmen Adaylarının Uluslararası Bakalorya Programı Hakkındaki Görüşleri
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.895, (Özet Bildiri)
9. Pre-service teacher self-efficacy in the context of practicum of teaching
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Aachen, Almanya, 12 - 16 Ağustos 2019, ss.267-268, (Özet Bildiri)
10. Özdüzenlemenin Öğrencilerin Kimyasal Denge Kavramlarını Anlamalarındaki Rolü
Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.89-90, (Özet Bildiri)
12. Gender differences in the sources of high school students’ chemistry self-efficacy beliefs
European Conference on Educational Research (ECER), 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
13. The Role of Metacognitive Guidance on Pre-service Teachers’xx Emotions During Practicum
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
19. Investigating the Role of Students Goal Orientations on their Understanding of Chemical Equilibrium Concepts
NARST, 14 - 17 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
20. Search of Interplay Among PCK Components The Case of Novice and Experienced Chemistry Teachers
European Conference on Educational Research (ECER), 7 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
21. Investigating the Students Use of Self Regulatory Processes in Chemistry Classes
European Science Education Research Association (ESERA) Conference, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
22. Örnek olaya dayalı kimya öğretimin 11 sınıf öğrencilerinin tutum ve motivasyonlarına etkisinin incelenmesi
7.Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 28 - 31 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
23. The Relationship between Preservice Teacher Self regulation and PCK
Annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching (NARST), 11 - 14 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
24. Predictors of Students Meta Affective Inclinations in Chemistry Tasks
Annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching (NARST), 11 - 14 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2
1. Öğretmen Özdüzenlemesi
Özdüzenleme: Öğrenmeden Öğretime Özdüzenleme Davranışlarının Gelişimi, Stratejiler ve Öneriler, Sakız, Gönül, Editör, Nobel, Ankara, ss.217-228, 2020
2. Öğretmen özdüzenlemesi
Özdüzenleme: Öğrenmeden öğretime özdüzenleme davranışlarının gelişimi, stratejiler ve öneriler, Sakız G., Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.218-230, 2014
Metrikler
