SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
3 x 2 Hedef Yönelimi Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlanması
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.8, sa.3, ss.839-866, 2019 (Hakemli Dergi)
Özyeterlik kaynakları ölçeği nin Türkçe ye uyarlanması
Ilkogretim Online
, cilt.12, ss.749-758, 2013 (Hakemli Dergi)
Investigation of pre service teachers self efficacy beliefs and attitudes toward teaching profession through canonical analysis
Elementary Education Online
, cilt.11, ss.332-341, 2012 (Hakemli Dergi)
Learning styles and high school students chemistry achievement
Science Education International
, cilt.18, ss.25-37, 2007 (Hakemli Dergi)
Pre service teachers views about use of textbooks
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.31, ss.212-220, 2006 (Hakemli Dergi)
Chemistry laboratory anxiety scale
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.30, ss.55-62, 2006 (Hakemli Dergi)
Effectiveness of instruction based on constructivist approach on students understanding of chemical bonding concepts
Science Education International
, cilt.15, ss.185-200, 2004 (Hakemli Dergi)
The relationship between gender differences and learning style preferences of pre service teachers
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.26, ss.182-187, 2004 (Hakemli Dergi)
Students misconceptions on the concept of chemical equilibrium
Eğitim ve Bilim
, cilt.28, ss.10-17, 2003 (Hakemli Dergi)
Freshman students misconceptions in chemical equilibrium
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, ss.79-84, 2000 (Scopus)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Pre-service teacher self-efficacy in the context of practicum of teaching
European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Aachen, Almanya, 12 - 16 Ağustos 2019, ss.267-268
Gender differences in the sources of high school students’ chemistry self-efficacy beliefs
European Conference on Educational Research (ECER), 21 - 25 Ağustos 2017
The Role of Metacognitive Guidance on Pre-service Teachers’xx Emotions During Practicum
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, 18 - 21 Mayıs 2017
Search of Interplay Among PCK Components The Case of Novice and Experienced Chemistry Teachers
European Conference on Educational Research (ECER), 7 - 11 Eylül 2015
Investigating the Students Use of Self Regulatory Processes in Chemistry Classes
European Science Education Research Association (ESERA) Conference, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015
Örnek olaya dayalı kimya öğretimin 11 sınıf öğrencilerinin tutum ve motivasyonlarına etkisinin incelenmesi
7.Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 28 - 31 Mayıs 2015
The Relationship between Preservice Teacher Self regulation and PCK
Annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching (NARST), 11 - 14 Nisan 2015
Predictors of Students Meta Affective Inclinations in Chemistry Tasks
Annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching (NARST), 11 - 14 Nisan 2015
Kitap & Kitap Bölümleri
Öğretmen Özdüzenlemesi
Özdüzenleme: Öğrenmeden Öğretime Özdüzenleme Davranışlarının Gelişimi, Stratejiler ve Öneriler, Sakız, Gönül, Editör, Nobel, Ankara, ss.217-228, 2020
Öğretmen özdüzenlemesi
Özdüzenleme: Öğrenmeden öğretime özdüzenleme davranışlarının gelişimi, stratejiler ve öneriler, Sakız G., Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.218-230, 2014