Yayınlar & Eserler

Makaleler 40
Tümü (40)
SCI-E, SSCI, AHCI (26)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (29)
ESCI (3)
Scopus (30)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (4)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 24

1. Öğretmenlerin Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerini (BİT) Benimsemesinin İncelenmesi

European Conference on Educational Research (ECER), Belgrade, Sırbistan, 8 - 12 Eylül 2025, ss.1, (Özet Bildiri)

2. The role of the lesson study on the development of pre-service chemistry teachers’ self-reflection

Annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching, Washington, Amerika Birleşik Devletleri, 23 Mart - 26 Ekim 2025, ss.557, (Özet Bildiri)

3. Kimya Öğretmen Adaylarının Uluslararası Bakalorya Programı Hakkındaki Görüşleri

Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.895, (Özet Bildiri)

4. Fen eğitimcilerinin birlikte öğretim yolu ile stem öğretimi deneyim ve yansıtmaları

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.1026-1027, (Özet Bildiri)

5. The role of co-teaching in the development of science teachers’ stem teaching efficacy beliefs.

15th Biennial Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos 2023 - 01 Ekim 2024, ss.605, (Özet Bildiri)

6. Shedding light on teachers’ promotion of self-regulated learning.

European Conference on Educational Research (ECER), Glasgow, İngiltere, 22 - 25 Ağustos 2023, ss.1-2, (Özet Bildiri)

7. Predicting pre-service teachers’ attitudes towards stem education through sustainability awareness

European Conference on Educational Research (ECER), Glasgow, İngiltere, 22 - 25 Ağustos 2023, ss.1-2, (Özet Bildiri)

9. Pre-service teacher self-efficacy in the context of practicum of teaching

European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Aachen, Almanya, 12 - 16 Ağustos 2019, ss.267-268, (Özet Bildiri)

10. Özdüzenlemenin Öğrencilerin Kimyasal Denge Kavramlarını Anlamalarındaki Rolü

Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.89-90, (Özet Bildiri)

11. Contribution of science teachers’ efficacy beliefs to their emotions

International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI2017), 16 - 18 Kasım 2017, (Özet Bildiri) identifier

12. Gender differences in the sources of high school students’ chemistry self-efficacy beliefs

European Conference on Educational Research (ECER), 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)

13. The Role of Metacognitive Guidance on Pre-service Teachers’xx Emotions During Practicum

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

15. Contribution of the Argumentation-Based Laboratory to Pre-Service Chemistry Teachers’xx Microscopic Explanations of Chemistry Concepts.

NARST 90th Annual International Conference, San-Antonio, Amerika Birleşik Devletleri, 22 - 25 Nisan 2017, ss.17-18, (Özet Bildiri)

16. RELATIONSHIP BETWEEN META-LEVEL VARIABLES AND SCIENCE ACHIEVEMENT OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS

9th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (iCERi), Sevilla, İspanya, 14 - 16 Kasım 2016, ss.5933, (Tam Metin Bildiri) identifier

17. PRE-SERVICE TEACHERS' METACOGNITIVE SCIENCE LEARNING ORIENTATIONS AND THEIR USE OF LEARNING STRATEGIES: ARE THEY RELATED?

9th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (iCERi), Sevilla, İspanya, 14 - 16 Kasım 2016, ss.5932, (Tam Metin Bildiri) identifier

20. Search of Interplay Among PCK Components The Case of Novice and Experienced Chemistry Teachers

European Conference on Educational Research (ECER), 7 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

21. Investigating the Students Use of Self Regulatory Processes in Chemistry Classes

European Science Education Research Association (ESERA) Conference, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

23. The Relationship between Preservice Teacher Self regulation and PCK

Annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching (NARST), 11 - 14 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

24. Predictors of Students Meta Affective Inclinations in Chemistry Tasks

Annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching (NARST), 11 - 14 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
Kitaplar 2

1. Öğretmen Özdüzenlemesi

Özdüzenleme: Öğrenmeden Öğretime Özdüzenleme Davranışlarının Gelişimi, Stratejiler ve Öneriler, Sakız, Gönül, Editör, Nobel, Ankara, ss.217-228, 2020

2. Öğretmen özdüzenlemesi

Özdüzenleme: Öğrenmeden öğretime özdüzenleme davranışlarının gelişimi, stratejiler ve öneriler, Sakız G., Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.218-230, 2014
Metrikler

Yayın

66

Yayın (WoS)

32

Yayın (Scopus)

30

Atıf (WoS)

623

H-İndeks (WoS)

16

Atıf (Scopus)

693

H-İndeks (Scopus)

16

Atıf (Scholar)

387

H-İndeks (Scholar)

3

Atıf (TrDizin)

15

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

29

Proje

9

Tez Danışmanlığı

9

Açık Erişim

12
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları