Yrd. Doç. Dr. DİLAY ZEYNEP KARADÖLLER ASTARLIOĞLU


Fen Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Gelişim Psikolojisi


Yayınlardaki İsimler: Karadoeller Dilay Z., Karadoller Dilay Z., KARADÖLLER ASTARLIOĞLU DİLAY ZEYNEP

E-posta: dilayk@metu.edu.tr
İş Telefonu: +90 312 210 5109
Web: https://avesis.metu.edu.tr/dilayk
Posta Adresi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Beşeri Bilimler Binası

Metrikler

Yayın

56

Yayın (WoS)

17

Yayın (Scopus)

20

Atıf (WoS)

148

H-İndeks (WoS)

7

Atıf (Scopus)

177

H-İndeks (Scopus)

7

Atıf (Scholar)

343

H-İndeks (Scholar)

10

Atıf (Sobiad)

2

H-İndeks (Sobiad)

1

Proje

5

Tez Danışmanlığı

5

Açık Erişim

6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2016 - 2022

2016 - 2022

Doktora

Radboud(Katholieke) University Nijmegen, Faculty of Arts, Department of Communication and Cognition, Hollanda

2013 - 2016

2013 - 2016

Yüksek Lisans

Boğaziçi Üniversitesi, Faculty of Arts and Sciences, Department of Psychology, Türkiye

2007 - 2013

2007 - 2013

Lisans

Boğaziçi Üniversitesi, Faculty of Arts and Sciences, Department of Psychology, Türkiye

Yaptığı Tezler

2021

2021

Doktora

Development of spatial language and memory:Effects of language modality andlate sign language exposure

2016

2016

Yüksek Lisans

The effect of timing and stimulus properties on metacognitive judgments

Boğaziçi Üniversitesi

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

Türkçe

Araştırma Alanları

Gelişim Psikolojisi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü

2021 - 2023

2021 - 2023

Araştırmacı

Koç Üniversitesi, Psikokoli Bölümü

2014 - 2016

2014 - 2016

Araştırma Görevlisi

Boğaziçi Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Psikoloji

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Human Language from Genes and Brains to Behavior

Lisans

Lisans

Language Acquisition & Development

General Psychology

Gelişim Psikolojisi

General Psychology

Makaleler

Tümü (18)
SCI-E, SSCI, AHCI (15)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (16)
ESCI (1)
Scopus (17)
TRDizin (1)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

2. İkonik Temsillerin İşaret Dili Edinimindeki Rolü

Karadöller Astarlioğlu D. Z.

X. Uluslararası Türk Dili Kurultayı, Ankara, Türkiye, 26 Eylül 2024, ss.1-10, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

4. Geç İşaret Dili Ediniminin Duyguları Hatırlama ve İfade Etme Beceresine Olan Etkileri

Karadöller Astarlıoğlu D. Z., Atik M. A.

4. Gelişim Psikolojisi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 10 - 11 Eylül 2024, ss.44-45, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2024

2024

7. Türk İşaret Dilini Geç Edinen İşitme Engelli Çocukların Kelime Dağarcığı Gelişimi

Karadöller Astarlıoğlu D. Z., Özdemir H.

4. Gelişim Psikolojisi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 10 - 11 Eylül 2024, ss.48-49, (Özet Bildiri)

2024

2024

8. Multimodal Ebeveyn Girdisi ve Okul Öncesi Çocuklarının Matematik Performansı Arasındaki İlişki

Karadöller Astarlıoğlu D. Z., Yalçınkaya T., Göksun T.

4. Gelişim Psikolojisi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 10 - 11 Eylül 2024, ss.126-127, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2024

2024

10. Relationship Between Spatial and Number Development: Spatial Location Knowledge but not Mental Rotation relates to Numerical Skills of Preschoolers

Karadöller Astarlıoğlu D. Z., Yalçıner H.

Annual Meeting of the Cognitive Science Society 2024, Rotterdam, Hollanda, 24 - 27 Temmuz 2024, ss.6363-6364, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2024

2024

11. Children’s visual attention when planning informative multimodal descriptions of object locations

Karadöller Astarlıoğlu D. Z., Özyürek A., Ünal E.

Annual Meeting of the Cognitive Science Society 2024, Rotterdam, Hollanda, 24 - 27 Temmuz 2024, ss.6323, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2024

2024

12. Multimodality on screen: Multimodal spatial directions enhance children’s spatial performance on virtual visual-spatial maps

Karadöller Astarlıoğlu D. Z., Orakçı E.

Annual Meeting of the Cognitive Science Society 2024, Rotterdam, Hollanda, 24 - 27 Temmuz 2024, ss.6308, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2024

2024

13. Children’s visual attention when planning informative multimodal descriptions of spatial relations

Karadöller Astarlıoğlu D. Z., Ünal E., Özyürek A.

6th International Congress for the Study of Child Language, Praha, Çek Cumhuriyeti, 15 - 19 Temmuz 2024, (Yayınlanmadı)

2024

2024

14. Children’s visual attention when planning informative multimodal descriptions of object locations

Karadöller Astarlıoğlu D. Z., Ünal E., Özyürek A.

MPRS Conference on "Interdisciplinary Approaches to the Language Sciences" , Nijmegen, Hollanda, 4 - 05 Haziran 2024, ss.3, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2024

2024

15. The perspective of gesture presentation relates differently to the spatial performance of children on visuospatial maps

Karadöller Astarlıoğlu D. Z., Orakçı E.

IMPRS Conference on "Interdisciplinary Approaches to the Language Sciences" , Nijmegen, Hollanda, 4 - 05 Haziran 2024, ss.10, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2024

2024

16. Gesture Presentation Perspective Relates Differently to Children’s Spatial Performance

Karadöller Astarlıoğlu D. Z., Orakçı E.

10th International Symposium on Brain and Cognitive Science (ISBCS) 2024, Ankara, Türkiye, 01 Haziran 2024, (Yayınlanmadı) Creative Commons License

2024

2024

17. Relationship Between Spatial and Number Development: Mental Rotation and Spatial Location Knowledge Relates to Numerical Skills of Preschoolers

Karadöller Astarlıoğlu D. Z., Yalçıner H.

1oth The International Symposium on Brain and Cognitive Science (ISBCS) 2024, Ankara, Türkiye, 01 Haziran 2024, (Yayınlanmadı) Creative Commons License

2024

2024

18. Exploring the Relation between Gesture Presentation Perspective and Children's Spatial Performance

Orakçı E., Karadöller Astarlıoğlu D. Z.

Boğaziçi University Student Conference on Linguistics (SCOL) 2024, İstanbul, Türkiye, 31 Mayıs - 01 Haziran 2024, ss.1-2, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2024

2024

19. Sources of variation in preschoolers’ relational reasoning: The interaction between language use and working memory

Esmer Ş., Turan E., Karadöller Astarlıoğlu D. Z., Göksun T.

Cognitive Development Society Meeting, California, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 24 Mart 2024, ss.40-50, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2024

2024

20. Sources of variation in children’s math achievement: the role of gesture use and parents’ attitudes towards mathematics

Karadöller Astarlıoğlu D. Z., Doğan I., Demir-Lira E., Göksun T.

Cognitive Development Society Meeting, California, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 24 Mart 2024, ss.219-220, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2024

2024

21. how does the perspective of gesture presentation affect children’s spatial performances?

Karadöller Astarlıoğlu D. Z., Orakçı E.

Budapest CEU Conferene on Cognitive Development, Budapest, Macaristan, 4 - 06 Ocak 2024, ss.100, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2023

2023

22. İşaret Dili Ediniminde Multimodal Faktörler

KARADÖLLER ASTARLIOĞLU D. Z.

Ted Üniversitesi Psikoloji Günleri, Ankara, Türkiye, 16 - 17 Aralık 2023, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

23. Object Focus and Preschoolers’ Relational Reasoning

Esmer Ş., Turan E., KARADÖLLER ASTARLIOĞLU D. Z., GÖKSUN YÖRÜK T.

The 45th Annual Conference of the Cognitive Science Society, Sydney, Avustralya, 26 Temmuz 2023, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

24. Development of informative spatial expressions in speech and gesture.

ÜNAL E., KARADÖLLER ASTARLIOĞLU D. Z., Kırbaşoğlu K., SÜMER B., Özyürek A.

45t annual Conference of the Cognitive Science Society, Sydney, Avustralya, 26 - 29 Temmuz 2023, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

26. My Sign App: Supporting Sign Language Acquisition of Deaf Children with Hearing Parents

KARADÖLLER ASTARLIOĞLU D. Z.

SignLab Amsterdam, Amsterdam, Hollanda, 23 Şubat 2023, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

27. Geç işaret dilini ediniminin uzamsal dil ve bellek ilişkisine etkileri

KARADÖLLER ASTARLIOĞLU D. Z.

3. Gelişim Psikolojisi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 8 - 09 Eylül 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

29. Spatial Language Use Predicts Spatial Memory of Children: Evidence from Sign, Speech, and Speech-plus-gesture

KARADÖLLER ASTARLIOĞLU D. Z., Sümer B., Ünal E., Özyürek A.

43rd Annual Meeting of the Cognitive Science Society: Comparative Cognition: Animal Minds, CogSci 2021, Virtual, Online, Avusturya, 26 - 29 Temmuz 2021, ss.672-678, (Tam Metin Bildiri) identifier

2017

2017

31. Effects of Delayed Language Exposure on Spatial Language Acquisition by Signing Children and Adults

KARADÖLLER ASTARLIOĞLU D. Z., Sümer B., Özyürek A.

39th Annual Meeting of the Cognitive Science Society: Computational Foundations of Cognition, CogSci 2017, London, İngiltere, 26 - 29 Temmuz 2017, ss.2372-2376, (Tam Metin Bildiri) identifier

Kitaplar

2024

2024

1. Dil Ediniminde Multimodal Faktörler: Konuşmaya Eşlik Eden Jestler ve İşaret Dili

Karadöller Astarlioğlu D. Z.

Nörondan Algoritmaya Davranışı Anlamak , Dicle Dövencioğlu, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.107-122, 2024

2023

2023

2. Dil

Karadöller Astarlıoğlu D. Z.

Bilişsel Psikolojş: Bilişin Davranışsal ve Fizyolojik Temelleri, Hatice Kafadar, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.237-253, 2023 Creative Commons License

2023

2023

3. Çocuğa Yöneltilen Dilin Ana Dil Edinimine Etkisinin Farklı Gruplarda İncelenmesi

Karadöller Astarlıoğlu D. Z.

Soyal Zihin: Bilişsel Gelişimde Sosyal Etkileşimin Rolü, Müge Ekerim Akbulut, Editör, Vakıflar Genel Müdürlüğü Kültür Yayınları, İstanbul, ss.153-185, 2023 Creative Commons License

2023

2023

4. Dil

AKTAN ERCİYES A., KARADÖLLER ASTARLIOĞLU D. Z., ÖZER D.

Bilişsel Psikoloji: Bilişin Davranışsal ve Fizyolojik Temeli, Hatice Kafadar, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.237-253, 2023

Desteklenen Projeler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

İşaret Dili Edinimi Müdahale Programı

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

KARADÖLLER ASTARLIOĞLU D. Z. (Yürütücü), ÖZDEMİR H., EL QACEMI A.

2022 - 2024

2022 - 2024

My Sign App

Diğer Ülkelerin Sivil Toplum Kuruluşları Tarafından Desteklenmiş Proje

Karadöller Astarlioğlu D. Z. (Yürütücü)

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

society for research in child development

Üye

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Cognitive Science Society

Üye

2019 - 2020

2019 - 2020

Sign Language and Linguistic Studies

Üye

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Aralık 2024

Aralık 2024

LANGUAGE AND COGNITION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Aralık 2024

Aralık 2024

LANGUAGE, COGNITION AND NEUROSCIENCE

SSCI Kapsamındaki Dergi

Kasım 2024

Kasım 2024

BRAIN AND BEHAVIOR

SCI-E Kapsamındaki Dergi

Kasım 2024

Kasım 2024

LINGUA

SSCI Kapsamındaki Dergi

Eylül 2024

Eylül 2024

HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS

SSCI Kapsamındaki Dergi

Eylül 2024

Eylül 2024

LINGUA

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ağustos 2024

Ağustos 2024

LINGUA

SSCI Kapsamındaki Dergi

Temmuz 2024

Temmuz 2024

INFANT & CHILD DEVELOPMENT

SSCI Kapsamındaki Dergi

Temmuz 2024

Temmuz 2024

LINGUA

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mayıs 2024

Mayıs 2024

LINGUA

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mart 2024

Mart 2024

INFANT & CHILD DEVELOPMENT

SSCI Kapsamındaki Dergi

Şubat 2024

Şubat 2024

STUDIES IN SECOND LANGUAGE ACQUISITION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Temmuz 2023

Temmuz 2023

LANGUAGE, COGNITION AND NEUROSCIENCE

SSCI Kapsamındaki Dergi

Nisan 2023

Nisan 2023

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ocak 2023

Ocak 2023

CURRENT PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mayıs 2022

Mayıs 2022

CHILDREN AND YOUTH SERVICES REVIEW

SSCI Kapsamındaki Dergi

Bilimsel Projelerde Hakemlikler

Mayıs 2024

Mayıs 2024

TÜBİTAK Projesi

1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, Sabancı Üniversitesi, Türkiye

Mart 2024

Mart 2024

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye

Mart 2024

Mart 2024

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye

Mart 2024

Mart 2024

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye

Mart 2024

Mart 2024

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye

Mart 2024

Mart 2024

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye

Şubat 2024

Şubat 2024

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye

Şubat 2024

Şubat 2024

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye

Şubat 2024

Şubat 2024

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye

Şubat 2024

Şubat 2024

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye

Şubat 2024

Şubat 2024

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye

Şubat 2024

Şubat 2024

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye

Şubat 2024

Şubat 2024

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye

Mayıs 2023

Mayıs 2023

TÜBİTAK Projesi

1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, Sabancı Üniversitesi, Türkiye

Nisan 2023

Nisan 2023

TÜBİTAK Projesi

1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, Hacettepe Üniversitesi, Türkiye

Nisan 2023

Nisan 2023

Diğer Ülkelerdeki Özel Organizasyonlar Tarafından Desteklenmiş Proje

Society for Research in Child Development, Amerika Birleşik Devletleri

Nisan 2023

Nisan 2023

Diğer Ülkelerdeki Özel Organizasyonlar Tarafından Desteklenmiş Proje

Society for Research in Child Development, Amerika Birleşik Devletleri

Nisan 2023

Nisan 2023

Diğer Ülkelerdeki Özel Organizasyonlar Tarafından Desteklenmiş Proje

Society for Research in Child Development, Amerika Birleşik Devletleri

Nisan 2023

Nisan 2023

Diğer Ülkelerdeki Özel Organizasyonlar Tarafından Desteklenmiş Proje

Society for Research in Child Development, Türkiye

Nisan 2023

Nisan 2023

Diğer Ülkelerdeki Özel Organizasyonlar Tarafından Desteklenmiş Proje

Society for Research in Child Development, Amerika Birleşik Devletleri

Nisan 2023

Nisan 2023

Diğer Ülkelerdeki Özel Organizasyonlar Tarafından Desteklenmiş Proje

Society for Research in Child Development, Amerika Birleşik Devletleri

Nisan 2023

Nisan 2023

Diğer Ülkelerdeki Özel Organizasyonlar Tarafından Desteklenmiş Proje

Society for Research in Child Development, Amerika Birleşik Devletleri

Nisan 2023

Nisan 2023

Diğer Ülkelerdeki Özel Organizasyonlar Tarafından Desteklenmiş Proje

Society for Research in Child Development, Amerika Birleşik Devletleri

Nisan 2023

Nisan 2023

TÜBİTAK Projesi

1002 - Hızlı Destek Programı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye

Nisan 2023

Nisan 2023

Diğer Ülkelerdeki Özel Organizasyonlar Tarafından Desteklenmiş Proje

Society for Research in Child Development, Amerika Birleşik Devletleri

Ocak 2023

Ocak 2023

TÜBİTAK Projesi

1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, Sabancı Üniversitesi, Türkiye

Ocak 2023

Ocak 2023

TÜBİTAK Projesi

1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, Boğaziçi Üniversitesi, Türkiye

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Mayıs 2025

Mayıs 2025

Biannial Meeting of the Society for Child Development

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Karadöller Astarlıoğlu D. Z.
Amerika Birleşik Devletleri

Eylül 2024

Eylül 2024

4. Gelişim Psikolojisi Sempozyumu

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Karadöller Astarlıoğlu D. Z.
Ankara, Türkiye

Haziran 2024

Haziran 2024

International Symposium for the Brain and Cognitive Sciences

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Karadöller Astarlıoğlu D. Z.
Ankara, Türkiye

Ödüller

Haziran 2025

Haziran 2025

ODTÜ Geliştirme Vakfı Genç Araştırmacı Başarı Ödülü

Orta Doğu Teknik Üniversitesi



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

08 Eylül 2022 - 09 Eylül 2022

08 Eylül 2022 - 09 Eylül 2022

3. Gelişim Sempozyumu

Moderatör

İstanbul-Türkiye

23 Haziran 2022 - 25 Haziran 2022

23 Haziran 2022 - 25 Haziran 2022

International Conference for Sign Language Acqusition 2022

Katılımcı

New York-Amerika Birleşik Devletleri

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 57

h-indeksi (WOS): 5

Bilimsel Araştırma / Çalışma Grubu Üyelikleri

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Multimodal Language And Cognitive Development LaboratorySürdürülebilir Kalkınma

https://mlcdlab-psy.metu.edu.tr/en

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Turkey