Makaleler
41
Tümü (41)
SCI-E, SSCI, AHCI (13)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (15)
ESCI (2)
Scopus (22)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (11)
1. Development and Validation of Deep Procedural Knowledge Test on Angles and Polygons (Deep-ProKT-AngPoly)
International Journal of Science and Mathematics Education
, cilt.23, sa.7, ss.2279-2304, 2025 (SSCI, Scopus)
3. Effects of Physical Manipulative Instructions with or without Explicit Metacognitive Questions on Geometrical Knowledge Acquisition
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.17, sa.1, ss.129-151, 2019 (SSCI, Scopus)
5. Dörtgenler arasındaki ilişkiler: 7. sınıf öğrencilerinin kavram imajları
Yaşadıkça Eğitim
, cilt.31, sa.1, ss.55-68, 2017 (TRDizin)
6. Measuring striving for understanding and learning value of geometry: a validity study
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.48, sa.7, ss.1072-1086, 2017 (ESCI, Scopus)
7. Teaching and learning of geometry in drama based instruction
European Journal of Science and Mathematics Education
, cilt.4, sa.2, ss.176-185, 2016 (Scopus)
8. THE THINKING-ABOUT-DERIVATIVE TEST FOR UNDERGRADUATE STUDENTS: DEVELOPMENT AND VALIDATION
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.13, sa.6, ss.1279-1303, 2015 (SSCI, Scopus)
9. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Piramit Bilgileri Tanım ve Örnekler Oluşturma
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.16, sa.2, ss.335-351, 2015 (TRDizin)
11. İlköğretim 6 sınıf cebirsel görevlerin bilişsel istem seviyelerine göre incelenmesi Ders kitapları ve sınıf uygulamaları
İlköğretim Online
, cilt.13, sa.2, ss.594-606, 2014 (Scopus)
12. Practicing Engineers Perspective on Mathematicsand Mathematics Education in College
Journal of Stem Education
, cilt.14, sa.3, ss.34-40, 2013 (Hakemli Dergi)
13. Sınıf öğretmeni adaylarının prizma bilgileri Tanım ve örnekler oluşturma
İlköğretim Online
, cilt.12, sa.2, ss.401-412, 2013 (Scopus)
16. Primary teachers subject matter knowledge decimals
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.41, sa.6, ss.787-804, 2010 (Scopus)
19. Sınıf öğretmeni adaylarının iyi öğretmen olma ile ilgili görüşleri
Ondokuz Mayıs Universitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.28, ss.53-61, 2009 (TRDizin)
21. Effect of Dynamic Geometry Environment on Immediate and Retention Level Achievements of Seventh Grade Students
EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.9, sa.35, ss.147-164, 2009 (SSCI, Scopus, TRDizin)
22. The effect of a dynamic geometry environment on immediate and retention level achievements of seventh grade students
Egitim Arastirmalari-Eurasian Journal Of Educational Research
, cilt.35, ss.147-164, 2009 (SSCI, Scopus, TRDizin)
23. Matematik Eğitiminde Araştırmalar ve Eğilimler 2000 ile 2006 Yılları Arası
llköğretim Online
, cilt.7, sa.3, ss.614-626, 2008 (Scopus)
24. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini Seçme Nedenleri
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi
, cilt.2, sa.24, ss.113-119, 2008 (Hakemli Dergi)
28. The Development of a Geometry Attitude Scale
Academic Exchange Quarterly
, cilt.11, sa.2, ss.3679-3685, 2007 (Hakemli Dergi)
29. Yaratıcı drama temelli matematik dersleri hakkında öğretmen görüşleri
Yaratıcı Drama Dergisi
, cilt.1, ss.193-206, 2007 (TRDizin)
31. Figural and conceptual aspects in defining and identifying Polygons
Eurasian Journal of Educational Research
, cilt.16, ss.15-26, 2004 (TRDizin)
32. Students Conceptions of fractions A study of 5th grade students
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, ss.64-69, 2003 (Hakemli Dergi)
33. Kesirlerde kavramsal ve işlemsel performans
Eğitim ve Bilim
, cilt.27, sa.126, ss.53-61, 2002 (TRDizin)
35. The role of examples in the formation of concepts in mathematics
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.15, ss.94-103, 2000 (Hakemli Dergi)
36. 10 ve 11 sınıf öğrencilerinin geometride kavram yanılgıları ve cinsiyet farklılıkları
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.11, ss.179-184, 1999 (TRDizin)
37. Current state of the mathematics education community in Turkey
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.15, ss.94-103, 1999 (Hakemli Dergi)
38. Genel matematik de calculus öğrenci hataları
Matematik Dünyası
, cilt.8, ss.9-11, 1999 (Hakemli Dergi)
39. 10 ve 11 sınıf öğrencilerinin temel geometri konularındaki hataları ve kavram yanılgıları
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.16, ss.95-104, 1999 (Hakemli Dergi)
40. The effect of problem solving method with handout material on achievement in solving max min word problems
Journal of Mathematical Behavior
, cilt.16, sa.1, ss.75-85, 1997 (Hakemli Dergi)
41. Problem solving method with handout material max min word problems
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
, cilt.25, sa.3, ss.367-376, 1994 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
40
12. RTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI MATEMATİK SORULARININ BİLİŞSEL İSTEM SEVİYELERİNE GÖRE İNCELENMESİ
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 Eylül - 30 Ağustos 2016, (Tam Metin Bildiri)
20. Mathematical thinking research by Turkish community
35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 10 - 15 Temmuz 2011, (Tam Metin Bildiri)
31. Student conceptions and textbook messages
Proceedings of PME 30, Prag, Çek Cumhuriyeti, 11 - 16 Temmuz 2006, cilt.1, ss.347-348, (Özet Bildiri)
40. Factors contributing to learning of calculus
Proceedings of PME 24, 23 - 27 Temmuz 2000, cilt.4, ss.241-248, (Tam Metin Bildiri)
Metrikler
