-
2014 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2009 - 2014 Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Elementary Education
-
2004 - 2008 Yrd. Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Elementary Education
-
1996 - 2004 Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Elementary Education
-
2017 - 2021 Dekan
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
-
2016 - 2017 Bölüm Başkan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2016 - 2016 Bölüm Başkanı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
-
2014 - 2016 Bölüm Başkan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
-
2013 - 2016 Erasmus Programı Kurum Koordinatörü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
-
2012 - 2013 Dekan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
-
2009 - 2011 Bölüm Başkan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
-
2005 - 2011 Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı Koordinatörü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
-
2009 - 2009 Bölüm Başkan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Department of Elementary Education
-
1995 - 1996 Biyoloji Öğretmeni
Bakanlık, Milli Eğitim Bakanlığı, Niğde Analdolu Lisesi, Biyoloji Öğretmeni
-
Middle school students' argumentation quality, uses of inscriptions and sources of knowledge, and epistemological beliefs in genetically modified organisms
Yilmaz Tüzün Ö. (Danışman)
B.BOSTANCI(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2024 -
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE İLİŞKİN KAVRAM YANILGILARI VE TUTUMLARI
Yilmaz Tüzün Ö. (Danışman)
E.GÜRBÜZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2024 -
Middle school students' nature of science understanding, informal reasoning quality and misconceptions about socioscientific issues
Yilmaz Tüzün Ö. (Danışman)
Z.PİRİ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2024 -
Preservice science teachers' system thinking skills and conceptual understanding for water cycle
B.MERCAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2024 -
Facilitating preservice science teachers' shift from learner to teacher of socioscientific issue-based science teaching
Yilmaz Tüzün Ö. (Danışman)
E.KILAÇ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2024 -
The impact of history of science based instruction on students' understanding of the nature of science: The Reconceptualized Family Resemblance Approach
Yilmaz Tüzün Ö. (Eş Danışman), Sungur S.
K.İNCİ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2024 -
Development of preservice science teachers' pedagogical content knowledge for science, technology, engineering and mathematics in the context of lesson study
Yilmaz Tüzün Ö. (Eş Danışman), Çakiroğlu J.
F.GÜLER(Öğrenci), Doktora, 2023 -
Preservice and inservice science teachers' perceptions about outdoor education
Yilmaz Tüzün Ö. (Danışman)
S.SANDIKÇIOĞLU(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2023 -
Middle school students' misconceptions about astronomy concepts and their attitudes towards astronomy
Yılmaz Tüzün Ö. (Danışman)
A.YILDIZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
Middle school students' informal reasoning modes and argumentation quality in socioscientific issues: Epistemological beliefs and issue familiarity as predictors
Yılmaz Tüzün Ö. (Danışman)
C.BAŞAK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
Middle school students' informal reasoning quality, attitudes toward socioscientific issues and motivation to learn science
YILMAZ TÜZÜN Ö. (Danışman)
B.MANAY(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
The relationship between eighth grade students' nature of science understanding and their informal reasoning on socioscientific issues
YILMAZ TÜZÜN Ö., ÇAKIROĞLU J. (Danışman)
N.FATIMA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2021 -
Fen bilimleri öğretmenlerinin sınıf söylemlerinin ve öğrencilerin akıl yürütme kalitelerinin argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımı doğrultusunda incelenmesi.
YILMAZ TÜZÜN Ö. (Danışman)
-
Investigating science teachers' classroom discourse and students' reasoning quality through argument-based inquiry approach
Yilmaz Tüzün Ö. (Danışman)
G.ÖZKAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019 -
Developing effective socioscientific issues teaching practices through educational design research
YILMAZ TÜZÜN Ö. (Danışman)
-
Exploring preservice science teachers' energy conservation behavior through motivation, psychological needs and attitude: further supported with their awareness
YILMAZ TÜZÜN Ö. (Danışman)
-
Exploration of the relations between the teacher's discursive roles and the students' cognitive contributions to the classroom discourse
YILMAZ TÜZÜN Ö. (Danışman)
-
Preservice science teachers' SSI teaching self-efficacy beliefs and their relations to knowledge, risk and benefit perceptions, and personal epistemological beliefs
YILMAZ TÜZÜN Ö. (Danışman)
-
Environmental moral reasoning patterns of pre-service science teachers and their relationships to epistemological beliefs and values
YILMAZ TÜZÜN Ö. (Danışman)
-
Fen bilgisi öğretmen adaylarının sosyo-bilimsel konulara yönelik görüş ve yaklaşımları: küresel ısınma üzerine vaka çalışması.
YILMAZ TÜZÜN Ö. (Danışman)
-
Fen bilgisi öğretmen adaylarının epistemolojik inançları; iklim değişikliği, nükleer enerji, ve organ bağışı ve nakli hakkındaki bilgi düzeyleri ile bilgi kaynaklarına olan güvenleri arasındaki ilişkiler.
YILMAZ TÜZÜN Ö. (Danışman)
-
Relationships among pre-service science teachers' epistemological beliefs, knowledge level and trustworthiness on information sources: Climate change, nuclear energy, and organ donation and transplantation
YILMAZ TÜZÜN Ö. (Danışman)
A.SAYLAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2014
-
Exploration of preservice teachers' reflective judgment and argumentation skills revealed in a socioscientific issues-based inquiry laboratory course
YILMAZ TÜZÜN Ö. (Danışman)
-
Developing preservice science teachers' socioscientific reasoning through socioscientific issues-focused course
YILMAZ TÜZÜN Ö. (Danışman)
-
The design and development of an online professional development material for science and technology teachers on assessment and evaluation
YILMAZ TÜZÜN Ö. (Danışman)
-
Investigating preservice science teachers understanding of role and distribution of ozone layer and ozone layer depletion through mental models and ontological beliefs
YILMAZ TÜZÜN Ö. (Danışman)
-
Investigating pre-service science teachers' informal reasoning, epistemological beliefs and metacognitive awareness regarding socioscientific issues: A case for nuclear power plant construction
YILMAZ TÜZÜN Ö. (Danışman)
N.ÖZTÜRK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2011 -
Fen Bilgisi öğretmen adaylarının sosyobilimsel konulara ilişkin kritik düşünme yeteneklerinin, epistemolojik inançlarının ve üstbilişsel farkındalıklarının incelenmesi :
YILMAZ TÜZÜN Ö. (Danışman)
-
Pre-service science teachers' metacognition in a science laboratory course with metacognitively oriented learning environment
YILMAZ TÜZÜN Ö. (Danışman)
-
Investigating pre-service science teachers' perceived technological pedagogical content knowledge regarding genetics
YILMAZ TÜZÜN Ö. (Danışman)
-
Moral reasoning of pre-service science teachers toward local and non-local environmental problems
YILMAZ TÜZÜN Ö. (Eş Danışman), TEKSÖZ G. (Eş Danışman)
-
Investigating pre-service science teachers' epistemological beliefs in the domain of environment through comparing with other domains
TEKSÖZ G. (Eş Danışman), YILMAZ TÜZÜN Ö. (Eş Danışman)
-
The comparison of PISA and TIMSS for framework and achievement
YILMAZ TÜZÜN Ö. (Danışman)
-
Student and school characteristics related to elementary students nature of science views
YILMAZ TÜZÜN Ö. (Danışman)
-
Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğasına yönelik görüşlerinin gelişiminin sorgulayıcı öğretime dayalı laboratuar dersinde incelenmesi.
YILMAZ TÜZÜN Ö. (Danışman)
-
Investigating pre-service teacher's environmental literacy through their epistemological beliefs
YILMAZ TÜZÜN Ö. (Danışman)
-
Preservice science teachers' informal reasoning regarding socioscientific issues and the factors influencing their informal reasoning
YILMAZ TÜZÜN Ö. (Danışman)
-
The investigation of teachers with respect to knowledge level on environmental concepts
YILMAZ TÜZÜN Ö. (Danışman)
M.AYDEMİR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2007 -
An analysis of efficacy beliefs, epistemological beliefs and attitudes towards science in preservice elementary science teachers and secondary science teachers
YILMAZ TÜZÜN Ö. (Danışman)
-
Öğretmenlerin çevre konuları hakkında bilgilerinin incelenmesi.
YILMAZ TÜZÜN Ö. (Danışman)