Prof. Dr. GAYE TEKSÖZ


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Bilimsel Disiplinler, Çevre Çalışmaları


Avesis Araştırma Alanları: Öğretmen Eğitimi, Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği


Yayınlardaki İsimler: GAYE TEKSÖZ TUNCER, GAYE TUNCER TEKSÖZ, GAYE TUNCER

E-posta: gtuncer@metu.edu.tr
İş Telefonu: +90 210 100 0411 Dahili: 2
Web: https://avesis.metu.edu.tr/gtuncer
Ofis: 2104112
Posta Adresi: ODTÜ REKTÖRLÜK ÜNİVERSİTELER MAHALLESİ DUMLUPINAR SOKAK NO.1 ÇANKAYA ANKARA

Metrikler

Yayın

105

Yayın (WoS)

36

Yayın (Scopus)

38

Atıf (WoS)

691

H-İndeks (WoS)

14

Atıf (Scopus)

865

H-İndeks (Scopus)

15

Atıf (Scholar)

526

H-İndeks (Scholar)

6

Atıf (TrDizin)

10

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

31

Proje

15

Tez Danışmanlığı

26

Açık Erişim

24
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1989 - 1995

1989 - 1995

Doktora

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Çevre Mühendisliği Bölümü, Türkiye

1987 - 1989

1987 - 1989

Yüksek Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Çevre Mühendisliği (Dr), Türkiye

1982 - 1987

1982 - 1987

Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Çevre Mühendisliği Bölümü, Türkiye

1982 - 1987

1982 - 1987

Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Çevre Mühendisliği Bölümü, Türkiye

Araştırma Alanları

Öğretmen Eğitimi

Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2011 - 2015

2011 - 2015

Doç. Dr.

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2009 - 2012

2009 - 2012

Yrd. Doç. Dr.

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2004 - 2008

2004 - 2008

Yrd. Doç. Dr.

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

1987 - 1994

1987 - 1994

Araştırma Görevlisi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Çevre Mühendisliği Bölümü

Yönetimsel Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Rektör Danışmanı

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2014 - 2016

2014 - 2016

Bölüm Başkan Yardımcısı

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü

2012 - 2014

2012 - 2014

Erasmus Programı Kurum Koordinatörü

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2021 - 2022

2021 - 2022

seminer

tedmem, seminer

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

New Trends in Education: Education for Sustainability Sürdürülebilir Kalkınma

Yönetilen Tezler

2022

2022

Yüksek Lisans

Preservice teachers' attitudes toward global environmental change

TEKSÖZ G. (Danışman)

S.TAŞKARA(Öğrenci)

2011

2011

Doktora

An assessment of environmental literacy of Turkish science and technology teachers

GEBAN Ö. (Eş Danışman), TEKSÖZ G. (Eş Danışman)

E.KAHYAOĞLU(Öğrenci) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Makaleler

Tümü (41)
SCI-E, SSCI, AHCI (24)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (28)
ESCI (4)
Scopus (36)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (6)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Addressing Preservice Science Teachers' Understanding about Water Cycle

Mercan B., Yılmaz Tüzün Ö., Teksöz G.

European Conference on Educational Research (ECER, 2025), Belgrade, Sırbistan, 8 - 12 Eylül 2025, ss.1, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. EXPANSION OF THE ERASMUS+ PROGRAMS IN NON-EU COUNTRIES AND CHALLENGES: INTEGRATION OF PARTICIPANTS COMING FROM CONFLICTING COUNTRIES

Akpinar B., Teksöz G.

18th International Technology, Education and Development Conference, Valencia, İspanya, 4 - 06 Mart 2024, ss.4282-4286, (Özet Bildiri)

2023

2023

3. A Comparative Analysis between the UK and Türkiye from Recent Past to the Future on the UN SDGs on Employability: Global Graduates for Global Careers

Teksöz G., Acar F. P., Shariff A. M., Weerakkody V., Sivarajah S., Sürer E., et al.

11th Annual International Conference on Sustainable Development (ICSD), New York, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 20 Eylül 2023, ss.1, (Özet Bildiri)

2021

2021

4. Kişisel normları açıklayan faktörler cinsiyete göre değişir mi?

Ateş H., Öztekin C., Teksöz G.

XIV. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.314, (Özet Bildiri)

2018

2018

6. Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Sistemsel Düşünme Becerilerinin Gerçek Yaşam Öyküleri Kullanılarak Değerlendirilmesi

Öztekin C., Öztaş M., Teksöz G.

XIII Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.1, (Özet Bildiri)

2018

2018

7. Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Sistemsel Düşünme Becerilerinin Gerçek Yaşam Öyküleri Kullanılarak Değerlendirilmesi

Öztaş M., Öztekin C., Teksöz G.

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.390, (Özet Bildiri)

2018

2018

9. Enerji Kavramına Yönelik Anlayışta Karmaşık Nedensel Modellerin Rolü

Can H., Öztekin C., Teksöz G.

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.258, (Özet Bildiri)

2018

2018

10. An Analysis of Secondary School Chemistry Curriculum and Textbooks in terms of Education for Sustainable Development: A Case from Turkey

TÜRKMEN C., TEKSÖZ G., BOZ Y.

European Conference on Educational Research 2018, Bolzano, İtalya, 3 - 07 Eylül 2018, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

11. Transformation of Systems Thinking Skills into Practice: Analysis of Lesson Plans

KARAARSLAN SEMİZ G., TEKSÖZ G.

International Conference Teacher Education and Educational Research in the Mediterranean, 8 - 09 Haziran 2018

2018

2018

12. Transformatin of systems thinking skills into practice: Analysis of Lesson Plans

TEKSÖZ G., KARAARSLAN SEMİZ G.

2018 International Conference ’xxTeacher Education and Educational Research in the Mediterranean, 8 - 09 Haziran 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

13. THE ANALYSIS OF UPDATED SECONDARY SCHOOL CHEMISTRY CURRICULUM OF TURKEY CONSIDERING THE DIMENSIONS OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT

Turkmen C., BOZ Y., TEKSÖZ G.

10th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Palma, İspanya, 2 - 04 Temmuz 2018, ss.10561-10566, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

2017

2017

15. Who destroyed the Forest: The forest witch?

CENGİZOĞLU S., OLGAN R., TEKSÖZ G.

European Educational Research Association, 22 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

16. A glimpse of systems thinking skills through school backyard gardening: Transforming waste to wealth for sustainability

KARAARSLAN SEMİZ G., TEKSÖZ G.

European Educational Research Association (ECER), Kopenhang, Danimarka, 22 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. Turkish middle school students level of attitude on the vital threat of their future: climate change

güngören s., TEKSÖZ G., ŞAHİN E.

IX. International Congress of Educational Research, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

18. Gaining Insights Into Pre-service Early Childhood Teachers Perceptions Of Sustainable Eating Patterns

ŞAHİN E., TEKSÖZ G.

26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

19. Real Stories As Stimulus Activities For Education For Sustainable Development

TEKSÖZ G., ŞAHİN E.

26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

20. AN ANALYSIS OF SECONDARY SCHOOL CHEMISTRY CURRICULUM IN TERMS OF EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT: A CASE FROM TURKEY

Turkmen C., TEKSÖZ G., BOZ Y.

9th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 3 - 05 Temmuz 2017, ss.1415-1418, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

2016

2016

21. Sürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitim Tarihçe VeGündem

TEKSÖZ G., ŞAHİN E.

12. UFBMEK, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

22. Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim Tarihçe ve Gündem

TEKSÖZ G., ŞAHİN E.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 21 - 24 Eylül 2016, ss.289, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

23. Gelecek için Sürdürülebilir Beslenme

ŞAHİN E., TEKSÖZ G.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 21 - 24 Eylül 2016, ss.101, (Özet Bildiri)

2016

2016

24. Reorienting Early Childhood Education toward Sustainability A Case from a Preschool in Ankara Turkey

CENGİZOĞLU S., OLGAN R., TEKSÖZ G.

14th International Teacher Education for Sustainable Development, Culture and Education Conference, 12 - 15 Mayıs 2016, ss.39, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

25. An Attempt For Developing Determinants of Low Carbon Behavior A Clue for Climate Change Adaptation and Mitigation

TEKSÖZ G., ÖZTEKİN C., ATEŞ H.

14th International Conference Sustainable Development, Culture, Education, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

26. EXPLORING THE ROLE OF FUTURE TIME PERSPECTIVE IN PREDICTING TURKISH UNIVERSITY STUDENTS BELIEFS ABOUT GLOBAL CLIMATE CHANGE

ATEŞ D., TEKSÖZ G., ERTEPINAR H.

14TH INTERNATIONAL TEACHER EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT, Konya, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

27. DETERMINING THE SYSTEMS THINKING SKILLS LEVEL FOR EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT

ÖZTAŞ M., TEKSÖZ G., ÖZTEKİN C.

14TH TEACHER EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT, Konya, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

28. SCIENCE TEACHERS FOR A SUSTAINABLE FUTURE EVALUATING SYSTEM THINKING SKILLS

KARAARSLAN SEMİZ G., TEKSÖZ G.

14TH TEACHER EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT, Konya, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

29. An Invisible Flying Hero will Save the World Children s Drawings on Human and Environment

CENGİZOĞLU S., OLGAN R., TEKSÖZ G.

2nd International Eurasian Educational Research Congress (EJER), 8 - 10 Haziran 2015, ss.917-919, (Özet Bildiri)

2015

2015

30. Landscape shapes mindscape Anexperience on place based outdoor education

KARAARSLAN G., TEKSÖZ G.

NorthAmerican Association for Environmental Education (NAAEE), San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 15 Ekim 2015 - 18 Ekim 2014, (Özet Bildiri)

2015

2015

31. Is the Carrying Capacity Exceeded PreserviceTeachers Beliefs on Human Population Growth

DEMİRCİ S., ŞAHİN E., TEKSÖZ G.

NAAEE 44th Annual Conference, SANFRANSİSCO, 15 - 18 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

32. Sustainability is what my mom says

TEKSÖZ G., ŞAHİN E.

International Conference on Knowledge and Politics in Gender and Woman Studies, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

33. What Does a Tree Mean to You DoTurkish Pre service Science Teachers Hold Initial Systems Thinking Skills

KARAARSLAN G., TEKSÖZ G.

European Educational Research Association (ECER), Budapest, Macaristan, 7 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

34. Turkish middle school students level of knowledge on the vital threat of their future climate change

SAvas G., TEKSÖZ G., ŞAHİN E.

ESERA 2015, Helsinki, Finlandiya, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

36. An Exploration of University Students beliefs on the Sustainable Growth of Human Population

DEMİRCİ S., ELVAN S., TEKSÖZ G.

8th WEEC Planet and People World Environmental Education Congress, Gothenburg, İsveç, 29 Haziran - 02 Temmuz 2015, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

37. Developing Systems Thinking Skills of Pre Service Science Teachers for becoming ESD Educators An attempt from Turkey

GULIZ K., TEKSÖZ G.

8th WEEC Planet and People World Environmental Education Congress, Guthenborg, İsveç, 29 Haziran - 02 Temmuz 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

39. Story of my 12 years experience on teaching ESD

TEKSÖZ G.

PAthways to the Future Education for Sustainable Development, Tallinn, Estonya, 22 - 24 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

42. What does a Survey Study on Beliefs towards Human Population Growth Imply for Teacher Education

DEMİRCİ S., ŞAHİN E., TEKSÖZ G.

EJER Congress 2014, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, ss.1094-1095, (Özet Bildiri)

2013

2013

43. Determining Pre service Teachers Beliefs towards Human Population Growth

ŞAHİN E., TEKSÖZ G., DEMİRCİ S.

42nd Annual NAAEE Conference, baltimore, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 12 Ekim 2013, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

44. The relationship between environmental literacy and self-efficacy beliefs toward environmental education

SARIBAŞ D., TEKSÖZ G., Ertepinar H.

5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.3664-3668, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

2012

2012

45. Early Childhood Education for Sustainable Development: Experiences in Sweden and Inferences for Turkey.

Cengizoğlu S., Öztürk Kahriman D., Olgan R., Teksöz G.

Applied Education Congress (APED), Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2012, ss.258, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2011

2011

46. How Preschool Children Perceive their Environment? A Study with eco-school preschoolers.

Kocakaya S., Tuncer G., Olgan R.

2nd World Conference of Teaching, Learning and Educational Leadership (WC-LTA), İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2011, ss.62, (Özet Bildiri)

2010

2010

47. How Do Preschool Children See their Environment: Attitudes towards Environmental Issues

Kahriman Öztürk D., Olgan R., Teksöz G.

26th OMEP World Congress, Gothenburg, İsveç, 10 - 13 Ağustos 2010, ss.77, (Özet Bildiri)

1989

1989

49. POLLUTION CHRONOLOGY OF THE GOLDEN HORN SEDIMENTS

TEKSOZ G., TUNCEL G., BALKAS T.

NATO ADVANCED RESEARCH WORKSHOP ON BLACK SEA OCEANOGRAPHY, CESME IZMIR, Türkiye, 23 - 27 Ekim 1989, cilt.351, ss.459-468, (Tam Metin Bildiri) identifier

Kitaplar

2022

2022

1. Prospects for a Better Future: The Significance of ESD in Primary and Secondary Education

TEKSÖZ G.

Education forSustainable Development in Primary and Secondary Schools: Pedagogical and Practical Approaches forTeachers, Güliz Karaarslan-Semiz, Editör, Springer Nature, Cham, ss.13-22, 2022

2019

2019

2. Achieving Education for Sustainable Development (ESD) in Early Childhood Education Through Critical Reflection in Transformative Learning

Feriver Ş., Olgan R., Teksöz G.

Learning, Design, and Technology An International Compendium of Theory, Research, Practice, and Policy, Michael J Spector,Barbara B Lockee,Marcus D. Childress, Editör, Springer, London/Berlin , Zürich, ss.1-42, 2019 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

3. Achieving Education for SustainableDevelopment (ESD) in Early ChildhoodEducation Through Critical Reflectionin Transformative Learning

FERİVER GEZER Ş., OLGAN R., TEKSÖZ G.

Learning, Design, and TechnologyAn International Compendium of Theory, Research,Practice, and Policy, Michael J SpectorBarbara B LockeeMarcus D. Childress, Editör, SPRINGER, ss.1-42, 2019

Desteklenen Projeler

2021 - 2022

2021 - 2022

SIFIR ATIK İÇİN BİR ADIM:ODTÜ KAMPÜSÜNDE GERİ DÖNÜŞÜM DAVRANIŞI MODELLERİSürdürülebilir Kalkınma

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

TEKSÖZ G. (Yürütücü), ELAGÖZ R. Y., BAŞER C., ŞAHİN E.

2016 - 2016

2016 - 2016

Sürdürülebilir Gıda Tüketimi için Okul Öncesi Öğretmen Adaylarına bir BakışSürdürülebilir Kalkınma

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

ŞAHİN E. (Yürütücü), ALAÇAM N., TEKSÖZ G.

2015 - 2015

2015 - 2015

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ İÇİN İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ BİLGİ VE TUTUM TESTİ GELİŞTİRMESürdürülebilir Kalkınma

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

TEKSÖZ G. (Yürütücü), ŞAHİN E., Güngören S.

2013 - 2013

2013 - 2013

İlköğretim Öğrencileri için İklim Değişikliği Bilgi ve Tutum Ölçeği ÇalışmasıSürdürülebilir Kalkınma

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

TEKSÖZ G. (Yürütücü), Güngören S., ŞAHİN E.

2013 - 2013

2013 - 2013

Üniversite Öğrencilerinin Nüfus Artışına Yönelik İnançları

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

ŞAHİN E. (Yürütücü), DEMİRCİ S., TEKSÖZ G.


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 730

h-indeksi (WOS): 14