Eğitim Bilgileri
1989 - 1995
1989 - 1995Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Çevre Mühendisliği Bölümü, Türkiye
1987 - 1989
1987 - 1989Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Çevre Mühendisliği (Dr), Türkiye
1982 - 1987
1982 - 1987Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Çevre Mühendisliği Bölümü, Türkiye
1982 - 1987
1982 - 1987Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Çevre Mühendisliği Bölümü, Türkiye
Araştırma Alanları
Öğretmen Eğitimi
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorProf. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2011 - 2015
2011 - 2015Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2009 - 2012
2009 - 2012Yrd. Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2004 - 2008
2004 - 2008Yrd. Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
1987 - 1994
1987 - 1994Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Çevre Mühendisliği Bölümü
Yönetimsel Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorRektör Danışmanı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2014 - 2016
2014 - 2016Bölüm Başkan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2012 - 2014
2012 - 2014Erasmus Programı Kurum Koordinatörü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2021 - 2022
2021 - 2022seminer
tedmem, seminer
Yönetilen Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
Preservice teachers' attitudes toward global environmental change
TEKSÖZ G. (Danışman)
S.TAŞKARA(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
GREEN STEM APPLICATION FOR DEVELOPING 6th GRADERS' AWARENESS, KNOWLEDGE AND SKILLS ON HEAT INSULATION AND SUSTAINABILITY
TEKSÖZ G. (Danışman)
A.SÖNMEZ(Öğrenci)
2021
2021Doktora
Exploring middle school students' systems literacy within the context of water system
ŞAHİN E., TEKSÖZ G. (Danışman)
S.DEMİRCİ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
AN INVESTIGATION OF TEACHING PRISMS IN 5TH GRADES SUPPORTED BY EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT
TEKSÖZ G. (Eş Danışman), AKYÜZ D. (Eş Danışman)
E.KANDİLLİ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Fen bilimleri öğretmenlerinin sürdürülebilir kalkınma için eğitim ile ilgili görüşlerine ilişkin bir inceleme
TEKSÖZ G. (Danışman)
R.Özsoy(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Fen bilimleri dersi öğretim programının ve ders kitaplarının sürdürülebilir kalkınma hedefleri açısından analizi: bir vaka çalışması.
TEKSÖZ G. (Danışman)
E.Tatlılıoğlu(Öğrenci)
2018
2018Doktora
System Thinking Skills of Preschool Children in Early Childhood Education Contexts of Turkey and Germany
Olgan R., Teksöz G. (Eş Danışman)
Ş.Feriver(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Türkiye’deki ve Almanya’daki erken çocukluk eğitsel bağlamlarındaki okul öncesi çocuklarının sistemsel düşünme becerileri.
OLGAN R. (Eş Danışman), TEKSÖZ G. (Eş Danışman)
Ş.Feriver(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
An analysis of secondary school chemistry curriculum in terms of education for sustainable development: A case from Turkey
TEKSÖZ G. (Eş Danışman), BOZ Y. (Eş Danışman)
C.TÜRKMEN(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Science teachers as esd educators: An outdoor esd model for developing systems thinking skills
TEKSÖZ G. (Danışman)
G.KARAARSLAN(Öğrenci)
2015
2015Doktora
The role of future time perspective, environmental attitudes, perceived knowledge, self-efficacy of cooperation and gender in predicting university students' beliefs and behavioral intention about global climate change
TEKSÖZ G. (Danışman)
D.ATEŞ(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Current state of environmental education in Turkey: A case from Ankara
TEKSÖZ G. (Danışman)
N.YILDIRIM(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Gelecek zaman perspektifi, çevresel tutumlar, bilgi düzeyi algısı, işbirliği özyeterliği ve cinsiyetin üniversite öğrencilerinin küresel iklim değişikliğine ilişkin inançları ve davranış niyetlerini yordamadaki rolü.
TEKSÖZ G. (Eş Danışman), ERTEPINAR H. (Eş Danışman)
D.Ateş(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Examining 7th grade turkish eco-school students' mental models of greenhouse effect
TEKSÖZ G. (Danışman)
İ.ARIK(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
7. sınıf eko-okul öğrencilerinin sera etkisi zihinsel modellerinin belirlenmesi.
TEKSÖZ G. (Danışman)
İ.Arık(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Investigating potential of education for sustainable development program on preschool children's perceptions about human-environment interrelationship
Olgan R., Teksöz G. (Eş Danışman)
S.CENGİZOĞLU(Öğrenci)
2011
2011Doktora
An assessment of environmental literacy of Turkish science and technology teachers
GEBAN Ö. (Eş Danışman), TEKSÖZ G. (Eş Danışman)
E.KAHYAOĞLU(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Investigating pre-service science teachers' construction and understanding of environmental knowledge through field based collaborative inquiry
TEKSÖZ G. (Danışman)
C.GÜLİN(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Moral reasoning of pre-service science teachers toward local and non-local environmental problems
YILMAZ TÜZÜN Ö. (Eş Danışman), TEKSÖZ G. (Eş Danışman)
B.TUNCAY(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Investigating pre-service science teachers' epistemological beliefs in the domain of environment through comparing with other domains
TEKSÖZ G. (Eş Danışman), YILMAZ TÜZÜN Ö. (Eş Danışman)
E.ADIBELLİ(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Preschool children's attitudes towards selected environmental issues
Olgan R., Teksöz G. (Eş Danışman)
D.KAHRİMAN(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Dizayn edilen çevre eğitimi dersinin ilköğretim öğrencilerinin çevresel tutumlarına olan etkisi.
TEKSÖZ G. (Danışman)
N.Yıldırım(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Özel bir okulda 6. sınıf öğrencilerinin çevre okuryazarlığının araştırılması.
TEKSÖZ G. (Danışman)
R.Aslı(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Bodrum'daki ilköğretim okulu öğrencilerinin çevre okuryazarlığı ve seçilmiş değişkenler arasındaki ilişkisi.
TEKSÖZ G. (Danışman)
T.Fulya(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Probleme dayalı öğrenme modelinin, yerel ve genel çevresel problemler aracılığı ile, öğrencilerin çevresel tutumuna etkisi.
TEKSÖZ G. (Danışman)
S.İşeri(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Öğretmen adaylarının küresel ve yerel çevre sorunları ile ilgili görüş ve yaklaşımları.
TEKSÖZ G. (Danışman)
N.Ünal(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Systems literacy: towards a conspectus and model for environmental and sustainability education
Demirci S., Reid A., Teksöz G., Şahin E.
Environmental Education Research
, cilt.31, sa.4, ss.856-891, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20242. Tracing System Thinking Skills in Science Curricula: A Case Study from Turkey
Karaarslan Semiz G., TEKSÖZ G.
International Journal of Science and Mathematics Education
, cilt.22, sa.3, ss.515-536, 2024 (SSCI, Scopus)
2022
20223. Impact of early childhood education settings on the systems thinking skills of preschool children through the lens of Bronfenbrenner's theory
Feriver Gezer Ş., Olgan R., Teksöz G., Barth M.
Systems Research and Behavioral Science
, cilt.39, sa.1, ss.85-103, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
20224. Preschool children’s perceptions on human–environment relationship: follow-up research
Cengizoğlu S., Olgan R., Teksöz G.
Early Child Development and Care
, cilt.192, sa.4, ss.513-534, 2022 (SSCI, Scopus)
2021
20215. Pre-Service Teachers' Beliefs on Human Population Growth in the Context of Education for Sustainable Development: Development and Validation of an Instrument
Demirci S., ŞAHİN E., TEKSÖZ G., Marcinkowski T. J.
Journal of Teacher Education for Sustainability
, cilt.23, sa.2, ss.121-142, 2021 (Scopus)
2020
20206. Developing the systems thinking skills of pre-service science teachers through an outdoor ESD course
SEMİZ G. K., TEKSÖZ G.
JOURNAL OF ADVENTURE EDUCATION AND OUTDOOR LEARNING
, cilt.20, sa.4, ss.337-356, 2020 (ESCI, Scopus)
2019
20197. Systems Thinking Skills of Preschool Children in Early Childhood Education Contexts from Turkey and Germany
Feriver S., OLGAN R., TEKSÖZ G., Barth M.
SUSTAINABILITY
, cilt.11, sa.5, 2019 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2019
20198. Sistemsel Düşünme Becerilerinin Tanımlanması, Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi Üzerine Bir Çalışma: Kavram Haritaları
KARAARSLAN SEMİZ G., TEKSÖZ G.
Başkent University Journal of Education , cilt.6, sa.1, ss.111-126, 2019 (TRDizin)
2017
20179. Exploring the Role of Future Perspective in Predicting Turkish University Students’ Beliefs About Global Climate Change
ATEŞ D., TEKSÖZ G., ERTEPINAR H.
Discourse and Communication for Sustainable Education
, cilt.8, sa.1, ss.32-52, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201710. Gender perspective on the factors predicting recycling behavior: Implications from the theory of planned behavior
Öztekin C., Teksöz G., Pamuk S., Şahin E., Kilic D. S.
WASTE MANAGEMENT
, cilt.62, ss.290-302, 2017 (SCI-Expanded, Scopus)
2017
201711. Self-Efficacy Beliefs on Integrating Sustainability into Profession and Daily Life: in the Words of University Students.
DEMİRCİ S., TEKSÖZ G.
International Electronic Journal of Environmental Education , cilt.7, sa.2, ss.116-133, 2017 (Scopus)
2016
201612. Integrating Sustainable Development Concept into Science Education Program is not enough We Need Competent Science Teachers for Education for Sustainable Development Turkish Experience
KARAARSLAN SEMİZ G., TEKSÖZ G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL AND SCIENCE EDUCATION
, cilt.11, sa.15, ss.8403-8424, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201613. Training early childhood teachers for sustainability: towards a "learning experience of a different kind'
Feriver S., Teksoz G., Olgan R., Reid A.
ENVIRONMENTAL EDUCATION RESEARCH
, cilt.22, sa.5, ss.717-746, 2016 (SSCI, Scopus)
2016
201614. The impact of affective constraints on shaping environmental literacy Model testing using mediator and moderator variables
ÖZTÜRK N., TEKSÖZ G.
International Electronic Journal of Environmental Education
, cilt.6, sa.2, ss.54-75, 2016 (Scopus)
2016
201615. Message in a bottle: what shapes university students' understanding of sustainability?
TEKSÖZ G., ŞAHİN E.
INTERNATIONAL RESEARCH IN GEOGRAPHICAL AND ENVIRONMENTAL EDUCATION
, cilt.25, sa.4, ss.294-308, 2016 (ESCI, Scopus)
2015
201516. Effects of Gender and Grade Level on Environmental Moral Reasoning Patterns
Tuncay Yuksel B., YILMAZ TÜZÜN Ö., TEKSÖZ G.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.30, sa.2, ss.137-150, 2015 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2014
201417. An evaluation of the environmental literacy of preservice teachers in Turkey through Rasch analysis
TEKSÖZ G., Boone J. W., YILMAZ TÜZÜN Ö., ÖZTEKİN C.
ENVIRONMENTAL EDUCATION RESEARCH
, cilt.20, sa.2, ss.202-227, 2014 (SSCI, Scopus)
2014
201418. SUSTAINABILITY IN SCHOOLS OF EDUCATION IN TURKEY: IN THE WORDS OF LECTURERS
ÇAVAŞ B., Ertepinar H., TEKSÖZ G.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, cilt.13, sa.4, ss.469-482, 2014 (SSCI, Scopus)
2013
201319. Exploring Environmental Literacy through Demographic Variables
Öztürk G., Yılmaz Tüzün Ö., Teksöz G.
Elementary Education Online
, cilt.12, sa.4, ss.926-937, 2013 (Scopus, TRDizin)
2012
201220. An Evaluation of Environmental Responsibility and Its Associated Factors: Reflections from PISA 2006
ERBAŞ A. K., Teksoz G. T., Tekkaya C.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.12, sa.46, ss.41-62, 2012 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2012
201221. Modeling Environmental Literacy of University Students
TEKSÖZ G., ŞAHİN E., ÖZTEKİN C.
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY
, cilt.21, sa.1, ss.157-166, 2012 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2012
201222. A Qualitative Study on Turkish Preschool Children's Environmental Attitudes Through Ecocentrism and Anthropocentrism
Kahrıman-Ozturk D., Olgan R., Tuncer G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
, cilt.34, sa.4, ss.629-650, 2012 (SSCI, Scopus)
2012
201223. University students behavior s pertaining to sustainability A structural equation model with sustainability related attributes
ŞAHİN E., ERTEPINAR H., TEKSÖZ G.
International Journal of Environmental and Science Education
, cilt.7, sa.3, ss.459-478, 2012 (Scopus, TRDizin)
2012
201224. Moral reasoning patterns and influential factors in the context of environmental problems
Tuncay B., YILMAZ TÜZÜN Ö., Teksoz G. T.
ENVIRONMENTAL EDUCATION RESEARCH
, cilt.18, sa.4, ss.485-505, 2012 (SSCI, Scopus)
2011
201125. The Relationship between Environmental Moral Reasoning and Environmental Attitudes of Pre-Service Science Teachers
TUNCAY YÜKSEL B., YILMAZ TÜZÜN Ö., TEKSÖZ G.
International Electronic Journal of Environmental Education , cilt.1, ss.167-178, 2011 (Scopus)
2011
201126. Emphasizing local features for effective environmental education Environmental attitudes of elementary school students living in ancient Halicarnassus Turkey
BAS M., TEKSÖZ G., ERTEPINAR H.
Science Education International
, cilt.22, sa.2, ss.119-132, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201027. ENVIRONMENTAL LITERACY, PRE-SERVICE TEACHERS, AND A SUSTAINABLE FUTURE
TEKSÖZ G., ŞAHİN E., Ertepinar H.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.39, ss.307-320, 2010 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2010
201028. A new vision for chemistry education students Environmental education
ŞAHİN E., ERTEPINAR H., TEKSÖZ G.
International Journal of Environmental & Science Education
, cilt.5, sa.2, ss.131-149, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200929. Assessing pre-service teachers' environmental literacy in Turkey as a mean to develop teacher education programs
Tuncer G., Tekkaya C., SUNGUR S., ÇAKIROĞLU J., Ertepinar H., Kaplowitz M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL DEVELOPMENT
, cilt.29, sa.4, ss.426-436, 2009 (SSCI, Scopus)
2009
200930. IMPLICATIONS FOR A GREEN CURRICULUM APPLICATION TOWARD SUSTAINABLE DEVELOPMENT
Sahin E., Ertepinar H., Teksoz G.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.37, ss.123-135, 2009 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2009
200931. GEOGRAPHICAL REGIONS AS A SILENT PREDICTOR OF RESPONSIBLE ENVIRONMENTAL BEHAVIOUR
TEKSÖZ G., Tekkaya C., ERBAŞ A. K.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.2009, sa.36, ss.249-259, 2009 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2009
200932. Evaluation of a course Education and Awareness for Sustainability
ERDOĞAN M., TEKSÖZ G.
International Journal of Environmental & Science Education
, cilt.4, ss.133-146, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200833. University Students' Perception on Sustainable Development: A Case Study from Turkey
Tuncer G.
INTERNATIONAL RESEARCH IN GEOGRAPHICAL AND ENVIRONMENTAL EDUCATION
, cilt.17, sa.3, ss.212-226, 2008 (ESCI, Scopus)
2008
200834. AN INVESTIGATION ON THE ELEMENTARY TEACHERS' KNOWLEDGE ABOUT AIR POLLUTION ISSUES
YILMAZ TÜZÜN Ö., TEKSÖZ G., Aydemir M.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.35, ss.374-385, 2008 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2007
200735. A Comparative Study on Pre Service Teachers and Elementary Students Attitude towards the Environment
Teksöz G., Sungur S., Öztekin C., Ertepınar H.
INTERNATIONAL RESEARCH IN GEOGRAPHICAL AND ENVIRONMENTAL EDUCATION
, cilt.16, ss.188-198, 2007 (ESCI)
2007
200736. A Comparative Study on Pre Service Teachers and Elementary Students Attitude toward Environment
Teksöz G., Sungur S., Öztekin C., Ertepınar H.
International Research on Geographical and Environmental Education , cilt.16, ss.188-198, 2007 (Hakemli Dergi)
2001
200137. Evolution of Metal Pollution in the Golden Horn Turkey Sediments Between 1912 and 1987
Gaye T., TUNCEL S. G., Turgut B.
Marine Pollution Bulletin
, cilt.42, ss.350-360, 2001 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
1998
199838. Land based sources of pollution along the black sea coast of Turkey Concentrations and annual loads to the black sea
Gaye T., Turan K., Turgut I B., Gökçay C. F., Sezer A., Coskun Y., et al.
Marine Pollution Bulletin
, cilt.36, ss.409-423, 1998 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
1993
199339. METAL POLLUTION IN THE GOLDEN HORN, TURKEY - CONTRIBUTION OF NATURAL AND ANTHROPOGENIC COMPONENTS SINCE 1913
Gaye T., TUNCEL S., TUNCEL S. G., Turgut B.
WATER SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.28, ss.59-64, 1993 (SCI-Expanded, Scopus)
1991
199140. Pollution Chronology of the Golden Horn Sediments.
TEKSÖZ G., YETİŞ Ü., TUNCEL S. G., Balkaş T.
Marine Pollution Bulletin
, cilt.22, ss.447-453, 1991 (SSCI, Scopus)
1991
199141. Pollution chronology of the Golden Horn sediments
TEKSÖZ G., Tuncel G., Balkas T.
Black Sea oceanography
, ss.459-468, 1991 (SCI-Expanded)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Addressing Preservice Science Teachers' Understanding about Water Cycle
Mercan B., Yılmaz Tüzün Ö., Teksöz G.
European Conference on Educational Research (ECER, 2025), Belgrade, Sırbistan, 8 - 12 Eylül 2025, ss.1, (Özet Bildiri)
2024
20242. EXPANSION OF THE ERASMUS+ PROGRAMS IN NON-EU COUNTRIES AND CHALLENGES: INTEGRATION OF PARTICIPANTS COMING FROM CONFLICTING COUNTRIES
Akpinar B., Teksöz G.
18th International Technology, Education and Development Conference, Valencia, İspanya, 4 - 06 Mart 2024, ss.4282-4286, (Özet Bildiri)
2023
20233. A Comparative Analysis between the UK and Türkiye from Recent Past to the Future on the UN SDGs on Employability: Global Graduates for Global Careers
Teksöz G., Acar F. P., Shariff A. M., Weerakkody V., Sivarajah S., Sürer E., et al.
11th Annual International Conference on Sustainable Development (ICSD), New York, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 20 Eylül 2023, ss.1, (Özet Bildiri)
2021
20214. Kişisel normları açıklayan faktörler cinsiyete göre değişir mi?
Ateş H., Öztekin C., Teksöz G.
XIV. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.314, (Özet Bildiri)
2019
20195. Ortaokul Öğrencileri, Fen Bilimleri Öğretmen Adayları Ve Fen Bilimleri Öğretmenleri Örnekleminde Yeni Ekolojik Paradigma Ölçeğinin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
Ateş H., Öztekin C., Teksöz G.
6. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.36-37, (Özet Bildiri)
2018
20186. Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Sistemsel Düşünme Becerilerinin Gerçek Yaşam Öyküleri Kullanılarak Değerlendirilmesi
Öztekin C., Öztaş M., Teksöz G.
XIII Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2018
20187. Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Sistemsel Düşünme Becerilerinin Gerçek Yaşam Öyküleri Kullanılarak Değerlendirilmesi
Öztaş M., Öztekin C., Teksöz G.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.390, (Özet Bildiri)
2018
20188. Enerji Kavramına Yönelik Anlayışta Karmaşık Nedensel Modellerin Rolü
CAN H., ÖZTEKİN C., TEKSÖZ G.
UFBMEK 2018, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20189. Enerji Kavramına Yönelik Anlayışta Karmaşık Nedensel Modellerin Rolü
Can H., Öztekin C., Teksöz G.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.258, (Özet Bildiri)
2018
201810. An Analysis of Secondary School Chemistry Curriculum and Textbooks in terms of Education for Sustainable Development: A Case from Turkey
TÜRKMEN C., TEKSÖZ G., BOZ Y.
European Conference on Educational Research 2018, Bolzano, İtalya, 3 - 07 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
201811. Transformation of Systems Thinking Skills into Practice: Analysis of Lesson Plans
KARAARSLAN SEMİZ G., TEKSÖZ G.
International Conference Teacher Education and Educational Research in the Mediterranean, 8 - 09 Haziran 2018
2018
201812. Transformatin of systems thinking skills into practice: Analysis of Lesson Plans
TEKSÖZ G., KARAARSLAN SEMİZ G.
2018 International Conference ’xxTeacher Education and Educational Research in the Mediterranean, 8 - 09 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2018
201813. THE ANALYSIS OF UPDATED SECONDARY SCHOOL CHEMISTRY CURRICULUM OF TURKEY CONSIDERING THE DIMENSIONS OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT
Turkmen C., BOZ Y., TEKSÖZ G.
10th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Palma, İspanya, 2 - 04 Temmuz 2018, ss.10561-10566, (Tam Metin Bildiri)
2017
201714. About the context of climate change education for sustainability: In the words of university students
TEKSÖZ G., DEMİRCİ S.
ESERA 2017 Conference, 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
201715. Who destroyed the Forest: The forest witch?
CENGİZOĞLU S., OLGAN R., TEKSÖZ G.
European Educational Research Association, 22 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. A glimpse of systems thinking skills through school backyard gardening: Transforming waste to wealth for sustainability
KARAARSLAN SEMİZ G., TEKSÖZ G.
European Educational Research Association (ECER), Kopenhang, Danimarka, 22 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. Turkish middle school students level of attitude on the vital threat of their future: climate change
güngören s., TEKSÖZ G., ŞAHİN E.
IX. International Congress of Educational Research, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201718. Gaining Insights Into Pre-service Early Childhood Teachers Perceptions Of Sustainable Eating Patterns
ŞAHİN E., TEKSÖZ G.
26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201719. Real Stories As Stimulus Activities For Education For Sustainable Development
TEKSÖZ G., ŞAHİN E.
26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201720. AN ANALYSIS OF SECONDARY SCHOOL CHEMISTRY CURRICULUM IN TERMS OF EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT: A CASE FROM TURKEY
Turkmen C., TEKSÖZ G., BOZ Y.
9th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 3 - 05 Temmuz 2017, ss.1415-1418, (Tam Metin Bildiri)
2016
201621. Sürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitim Tarihçe VeGündem
TEKSÖZ G., ŞAHİN E.
12. UFBMEK, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201622. Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim Tarihçe ve Gündem
TEKSÖZ G., ŞAHİN E.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 21 - 24 Eylül 2016, ss.289, (Özet Bildiri)
2016
201623. Gelecek için Sürdürülebilir Beslenme
ŞAHİN E., TEKSÖZ G.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 21 - 24 Eylül 2016, ss.101, (Özet Bildiri)
2016
201624. Reorienting Early Childhood Education toward Sustainability A Case from a Preschool in Ankara Turkey
CENGİZOĞLU S., OLGAN R., TEKSÖZ G.
14th International Teacher Education for Sustainable Development, Culture and Education Conference, 12 - 15 Mayıs 2016, ss.39, (Özet Bildiri)
2016
201625. An Attempt For Developing Determinants of Low Carbon Behavior A Clue for Climate Change Adaptation and Mitigation
TEKSÖZ G., ÖZTEKİN C., ATEŞ H.
14th International Conference Sustainable Development, Culture, Education, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201626. EXPLORING THE ROLE OF FUTURE TIME PERSPECTIVE IN PREDICTING TURKISH UNIVERSITY STUDENTS BELIEFS ABOUT GLOBAL CLIMATE CHANGE
ATEŞ D., TEKSÖZ G., ERTEPINAR H.
14TH INTERNATIONAL TEACHER EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT, Konya, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201627. DETERMINING THE SYSTEMS THINKING SKILLS LEVEL FOR EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT
ÖZTAŞ M., TEKSÖZ G., ÖZTEKİN C.
14TH TEACHER EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT, Konya, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201628. SCIENCE TEACHERS FOR A SUSTAINABLE FUTURE EVALUATING SYSTEM THINKING SKILLS
KARAARSLAN SEMİZ G., TEKSÖZ G.
14TH TEACHER EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT, Konya, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
201529. An Invisible Flying Hero will Save the World Children s Drawings on Human and Environment
CENGİZOĞLU S., OLGAN R., TEKSÖZ G.
2nd International Eurasian Educational Research Congress (EJER), 8 - 10 Haziran 2015, ss.917-919, (Özet Bildiri)
2015
201530. Landscape shapes mindscape Anexperience on place based outdoor education
KARAARSLAN G., TEKSÖZ G.
NorthAmerican Association for Environmental Education (NAAEE), San Diego, Amerika Birleşik Devletleri, 15 Ekim 2015 - 18 Ekim 2014, (Özet Bildiri)
2015
201531. Is the Carrying Capacity Exceeded PreserviceTeachers Beliefs on Human Population Growth
DEMİRCİ S., ŞAHİN E., TEKSÖZ G.
NAAEE 44th Annual Conference, SANFRANSİSCO, 15 - 18 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201532. Sustainability is what my mom says
TEKSÖZ G., ŞAHİN E.
International Conference on Knowledge and Politics in Gender and Woman Studies, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201533. What Does a Tree Mean to You DoTurkish Pre service Science Teachers Hold Initial Systems Thinking Skills
KARAARSLAN G., TEKSÖZ G.
European Educational Research Association (ECER), Budapest, Macaristan, 7 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201534. Turkish middle school students level of knowledge on the vital threat of their future climate change
SAvas G., TEKSÖZ G., ŞAHİN E.
ESERA 2015, Helsinki, Finlandiya, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201535. Investigating Preschool Children s Perceptions on Human Environment Interrelationship through Global Environment Problems An Implementation of an Education for Sustainable Development Program
CENGİZOĞLU S., OLGAN R., TEKSÖZ G.
11th Conference of the European Science Education Reserach Association (ESERA), Helsinki, Finlandiya, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015
2015
201536. An Exploration of University Students beliefs on the Sustainable Growth of Human Population
DEMİRCİ S., ELVAN S., TEKSÖZ G.
8th WEEC Planet and People World Environmental Education Congress, Gothenburg, İsveç, 29 Haziran - 02 Temmuz 2015, (Özet Bildiri)
2015
201537. Developing Systems Thinking Skills of Pre Service Science Teachers for becoming ESD Educators An attempt from Turkey
GULIZ K., TEKSÖZ G.
8th WEEC Planet and People World Environmental Education Congress, Guthenborg, İsveç, 29 Haziran - 02 Temmuz 2015, (Özet Bildiri)
2015
201538. ESD in Higher Education University students perceptions of sustainability and its relation to their self efficacy beliefs to integrate sustainability into their profession and daily lives
DEMİRCİ S., TEKSÖZ G.
Pathways to the Future - Education for Sustainable Development, Tallinn, Estonya, 22 - 24 Nisan 2015, ss.135
2015
201539. Story of my 12 years experience on teaching ESD
TEKSÖZ G.
PAthways to the Future Education for Sustainable Development, Tallinn, Estonya, 22 - 24 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2014
201440. Üniversite Öğrencilerinin Sürdürülebilir Kalkınma Kavramını Gelecekteki Meslekleri Ve Günlük Ya amlarına Birle tirmek Konusundaki Öz yeterlik nanı ları
DEMİRCİ S., TEKSÖZ G.
XI. UFBMEK, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.599-600, (Özet Bildiri)
2014
201441. Children’s Perceptions about Human-Environment Interrelationship: Analysis of Drawings in the context of Early Childhood Education for Sustainability.
Cengizoğlu S., Olgan R., Teksöz G.
66th OMEP World Assembly and Congress, Cork, İrlanda, 2 - 05 Temmuz 2014, ss.106, (Özet Bildiri)
2014
201442. What does a Survey Study on Beliefs towards Human Population Growth Imply for Teacher Education
DEMİRCİ S., ŞAHİN E., TEKSÖZ G.
EJER Congress 2014, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, ss.1094-1095, (Özet Bildiri)
2013
201343. Determining Pre service Teachers Beliefs towards Human Population Growth
ŞAHİN E., TEKSÖZ G., DEMİRCİ S.
42nd Annual NAAEE Conference, baltimore, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 12 Ekim 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
201344. The relationship between environmental literacy and self-efficacy beliefs toward environmental education
SARIBAŞ D., TEKSÖZ G., Ertepinar H.
5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.3664-3668, (Tam Metin Bildiri)
2012
201245. Early Childhood Education for Sustainable Development: Experiences in Sweden and Inferences for Turkey.
Cengizoğlu S., Öztürk Kahriman D., Olgan R., Teksöz G.
Applied Education Congress (APED), Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2012, ss.258, (Özet Bildiri)
2011
201146. How Preschool Children Perceive their Environment? A Study with eco-school preschoolers.
Kocakaya S., Tuncer G., Olgan R.
2nd World Conference of Teaching, Learning and Educational Leadership (WC-LTA), İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2011, ss.62, (Özet Bildiri)
2010
201047. How Do Preschool Children See their Environment: Attitudes towards Environmental Issues
Kahriman Öztürk D., Olgan R., Teksöz G.
26th OMEP World Congress, Gothenburg, İsveç, 10 - 13 Ağustos 2010, ss.77, (Özet Bildiri)
2010
201048. Moral reasoning patterns of pre-service science teachers toward local and non-local environmental problems
Tuncay B., Yılmaz Tüzün Ö., Teksöz G.
XIV IOSTE, Celje, Slovenya, 13 - 18 Haziran 2010, ss.1161-1167, (Tam Metin Bildiri)
1989
198949. POLLUTION CHRONOLOGY OF THE GOLDEN HORN SEDIMENTS
TEKSOZ G., TUNCEL G., BALKAS T.
NATO ADVANCED RESEARCH WORKSHOP ON BLACK SEA OCEANOGRAPHY, CESME IZMIR, Türkiye, 23 - 27 Ekim 1989, cilt.351, ss.459-468, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Prospects for a Better Future: The Significance of ESD in Primary and Secondary Education
TEKSÖZ G.
Education forSustainable Development in Primary and Secondary Schools: Pedagogical and Practical Approaches forTeachers, Güliz Karaarslan-Semiz, Editör, Springer Nature, Cham, ss.13-22, 2022
2019
20192. Achieving Education for Sustainable Development (ESD) in Early Childhood Education Through Critical Reflection in Transformative Learning
Feriver Ş., Olgan R., Teksöz G.
Learning, Design, and Technology An International Compendium of Theory, Research, Practice, and Policy, Michael J Spector,Barbara B Lockee,Marcus D. Childress, Editör, Springer, London/Berlin , Zürich, ss.1-42, 2019
2019
20193. Achieving Education for SustainableDevelopment (ESD) in Early ChildhoodEducation Through Critical Reflectionin Transformative Learning
FERİVER GEZER Ş., OLGAN R., TEKSÖZ G.
Learning, Design, and TechnologyAn International Compendium of Theory, Research,Practice, and Policy, Michael J SpectorBarbara B LockeeMarcus D. Childress, Editör, SPRINGER, ss.1-42, 2019
2016
20164. Corn Bread Honey and Yogutr Life in Camili
TEKSÖZ G., Ertürk E., Lise Y.
UNESCO TÜRKİYE, 2016
2014
20145. Sürdürülebilir Kalkınma Eğitimi İçin Biyosfer Rezervleri Camili de Yaşam
TEKSÖZ G., YILDIRAY L.
UNESCO, 2014
Desteklenen Projeler
2021 - 2022
2021 - 2022
SIFIR ATIK İÇİN BİR ADIM:ODTÜ KAMPÜSÜNDE GERİ DÖNÜŞÜM DAVRANIŞI MODELLERİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
TEKSÖZ G. (Yürütücü), ELAGÖZ R. Y., BAŞER C., ŞAHİN E.
2017 - 2017
2017 - 2017
İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenleri ile Sistemsel Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi: İklim Değişikliği ile Mücadele ve Uyum
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
TEKSÖZ G. (Yürütücü)
2016 - 2016
2016 - 2016
Sürdürülebilir Gıda Tüketimi için Okul Öncesi Öğretmen Adaylarına bir Bakış
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ŞAHİN E. (Yürütücü), ALAÇAM N., TEKSÖZ G.
2016 - 2016
2016 - 2016
KURGULANMIŞ GERÇEK ÖYKÜLERLE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA İÇİN EĞİTİM - MATERYAL GELİŞTİRME VE PİLOT UYGULAMA –
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
TEKSÖZ G. (Yürütücü), ŞAHİN E.
2015 - 2015
2015 - 2015
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ İÇİN İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ BİLGİ VE TUTUM TESTİ GELİŞTİRME
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
TEKSÖZ G. (Yürütücü), ŞAHİN E., Güngören S.
2013 - 2013
2013 - 2013
İlköğretim Öğrencileri için İklim Değişikliği Bilgi ve Tutum Ölçeği Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
TEKSÖZ G. (Yürütücü), Güngören S., ŞAHİN E.
2013 - 2013
2013 - 2013Üniversite Öğrencilerinin Nüfus Artışına Yönelik İnançları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ŞAHİN E. (Yürütücü), DEMİRCİ S., TEKSÖZ G.
2013 - 2013
2013 - 2013