-
2013 - 2016 Dekan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
-
2009 - 2010 Bölüm Başkan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
Fostering preservice mathematics teachers' professional identity orientations through noticing practices in a video case-based community
HASER Ç. (Danışman)
-
Cebir karosu kullanımının altıncı sınıf öğrencilerinin cebir başarısı, cebirsel düşünmeleri ve cebir karosu kullanımına ilişkin görüşleri üzerindeki etkileri.
HASER Ç. (Danışman)
-
Mathematics teacher identity development of early career middle grade mathematics teachers and the role of participated communities
HASER Ç. (Danışman)
-
Promoting and investigating pre-service middle school mathematics teachers' tpack-practical development in the context of an undergraduate course
HASER Ç. (Danışman)
-
The effects of using algebra tiles on sixth grade students' algebra achievement, algebraic thinking and views about using algebra tiles
HASER Ç. (Danışman)
B.ÇAYLAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2018 -
Exploring mathematical creativity in the fractions topic in a fifth grade mathematics class
HASER Ç. (Danışman)
-
A preservice mathematics teacher's reflective practices on self-improvement regarding teaching and learning process in practice teaching
HASER Ç. (Danışman)
Z.TOKER(Öğrenci), Doktora, 2016 -
Bir matematik öğretmen adayının öğretim uygulamaları kapsamında öğretim ve öğrenme ile ilgili gelişimi üzerine yansıtıcı düşünme uygulamaları.
HASER Ç. (Danışman)
-
Exploring the influence of teaching mathematics in early childhood course on preservice early childhood teachers' images and emotions of mathematics, mathematics anxiety and mathematics teaching anxiety
HASER Ç. (Danışman)
-
The case of planning and implementing mathematics and science integration in the 8th grade in a public middle school
HASER Ç. (Danışman)
-
An investigation of sixth grade students' problem solving strategies and underlying reasoning in the context of a course on general puzzles and games
HASER Ç. (Danışman)
M.SEÇİL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2015 -
Use of learning trajectories based instruction to restructure mathematical content and student knowledge of pre-service elementary teachers
HASER Ç. (Danışman)
Z.YILMAZ(Öğrenci), Doktora, 2015 -
An investigation of pre-service middle school mathematics teachers' ability to connect the mathematics in content courses with the middle school mathematics
HASER Ç. (Danışman)
M.DİLBEROĞLU(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2015 -
6. sınıf zekâ oyunları dersi öğrencilerinin problem çözme stratejilerinin ve akıl yürütme becerilerinin incelenmesi.
HASER Ç. (Danışman)
-
Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının alan derslerindeki matematik ile ortaokul matematiğini ilişkilendirme becerilerinin incelenmesi.
HASER Ç. (Danışman)
-
Fifth grade students' mathematics-related beliefs
HASER Ç. (Danışman)
-
Öğrenme rotaları temelli öğretimin sınıf öğretmen adaylarının matematiksel alan ve öğrenci bilgilerini yeniden yapılandırılmasında kullanımı.
HASER Ç. (Danışman)
-
Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının biçimlendirici değerlendirme yaklaşımlarının ders planlaması yoluyla incelenmesi.
HASER Ç. (Danışman)
-
An investigation of preservice middle school mathematics teachers' formative assessment approaches through lesson planning
HASER Ç. (Danışman)
G.KAPLAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2015 -
Ortaokul matematik öğretmenlerinin rasyonel sayı örneklerini sınıf ortamında ele alış biçimlerinin incelenmesi: çoklu durum çalışması.
HASER Ç. (Danışman)
-
Effects of using manipulatives on seventh grade students' achievement in transformation geometry and orthogonal views of geometric figures
HASER Ç. (Danışman)
-
Exploring middle school mathematics teachers' treatment of rational number examples in their classrooms: A multiple case study
HASER Ç. (Danışman)
R.AVCU(Öğrenci), Doktora, 2014 -
Okul oncesi cocuklarının doğal kesir bilgilerinin incelenmesi.
-
An investigation of private middle school students? common errors in the domain of area and perimeter and the relationship between their geometry self-efficacy beliefs and basic procedural and conceptual knowledge of area and perimeter
HASER Ç. (Danışman)
N.ORHAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2013 -
Özel ortaokul öğrencilerinin alan ve çevre konusundaki tipik hatalarının ve geometriye yönelik öz-yeterlik inanışları ile alan ve çevre konusundaki işlemsel ve kavramsal bilgileri arasındaki ilişkinin incelenmesi.
HASER Ç. (Eş Danışman), IŞIKSAL BOSTAN M. (Eş Danışman)
-
A case study of elementary mathematics teachers' views of their and students textbook usage and of mathematics textbooks' characteristics
HASER Ç. (Danışman)
-
Upper elementary mathematics curriculum in Turkey: A critical discourse analysis
HASER Ç. (Danışman)
-
Göreve yeni başlayan okul öncesi öğretmenlerinin kariyer algıları, beklentileri, kaygıları ve devlet okullarındaki deneyimleri.
HASER Ç. (Danışman)
-
An investigation of eighth grade students statistical literacy, attitudes towards statistics and their relationship
HASER Ç. (Danışman)
A.YOLCU(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2012
-
İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin istatistiksel okuryazarlıklarının, istatistiğe yönelik tutumlarının ve bunlar arasındaki ilişkinin incelenmesi.
HASER Ç. (Danışman)
-
7th-grade students' typical errors and possible misconceptions in graphs concept before and after the regular mathematics instruction
HASER Ç. (Danışman)
-
Construction of a mathematics related belief scale for elementary preservice mathematics teachers
HASER Ç. (Danışman), IŞIKSAL BOSTAN M. (Eş Danışman)
-
Prospective elementary mathematics teachers' knowledge of history of mathematics and their attitudes and beliefs towards the use of history of mathematics in mathematics education
IŞIKSAL BOSTAN M. (Eş Danışman), HASER Ç. (Eş Danışman)
-
Investigating the readiness of preservice mathematics teachers towards teaching profession
HASER Ç. (Danışman)
-
Pre-service elementary mathematics teachers' self-regulated learning strategies within the context of their teaching practices
HASER Ç. (Eş Danışman), ÇAKIROĞLU E. (Eş Danışman)
-
A study of teacher educators' perspectives regarding changes in 1982, 1998 and 2006 in teacher educationin Turkey
HASER Ç. (Danışman)
-
An investigation of elementary and mathematics teachers' views about the new elementary school mathematics curriculum
HASER Ç. (Danışman)