Eğitim Bilgileri
2018 - 2019
2018 - 2019Post Doktora
The University of Wisconsin Madison, Eğitim Fakültesi, Öğretmen Eğitimi Merkezi, Amerika Birleşik Devletleri
2010 - 2016
2010 - 2016Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2002 - 2005
2002 - 2005Yüksek Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
1995 - 2001
1995 - 2001Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2016
2016Doktora
Internal and external alignment of the materials adaptation and development education given by an EFL teacher education program in Turkey
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
2007
2007Yüksek Lisans
An analysis and evaluation of let's speak English 7 and suggested supplementary activities
Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2020
2020Flipped Learning in Higher Education
Bilişim
Ters Düz Öğrenme Küresel Kuruluşu
2019
2019Blend @UW course design program
Bilişim
Wisconsin-Madison Üniversitesi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorÖğretim Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksek Okulu, Temel İngilizce Bölümü
2018 - 2019
2018 - 2019Ücr.Öğretim Görevlisi
The University of Wisconsin Madison, Eğitim Fakültesi, Öğretmen Eğitimi Merkezi
Akademi Dışı Deneyim
2005 - 2007
2005 - 2007Öğretim tasarımcısı ve içerik uzmanı
Bakanlık, Milli Eğitim Bakanlığı, Programlar ve Öğretim Materyalleri Daire Başlanlığı, Öğretim tasarımcısı ve içerik uzmanı
2004 - 2007
2004 - 2007Ders Kitabı Yazım Komisyonu Üyesi (Kitap Yazarı/İngilizce)
Milli Eğitim Bakanlığı, Ders Kitabı Yazım Komisyonu Üyesi (Kitap Yazarı/İngilizce)
2004 - 2007
2004 - 2007Açık Öğretim Lisesi Ders Programları Alan Uzmanı (İngilizce)
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Eğitim Materyalleri Üretim Daire Başkanlığı, Açık Öğretim Lisesi Ders Programları Alan Uzmanı (İngilizce)
2003 - 2004
2003 - 2004İngilizce Okutmanı
Mesleki Dernek, Türk Amerikan Derneği, Ankara Şubesi, İngilizce Okutmanı
2001 - 2003
2001 - 2003İngilizce Okutmanı
Üniversite, Atılım Üniversitesi, School of English Preparation, İngilizce Okutmanı
Makaleler
Tümü (14)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
Scopus (6)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (4)
2025
20251. Strategies for Effective Classroom Management in Online Teaching: A Post-Pandemic Review of Empirical Studies
TEKİR S.
SAGE OPEN
, cilt.15, sa.3, 2025 (SSCI, Scopus)
2023
20232. Impact of Academic Support on Junior Student Retention in a Turkish University
TEKİR S., OKÇU A. T.
The Learning Assistance Review , cilt.28, sa.2, ss.187-224, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20233. Technology Enhanced Active Learning: A Promising Model for Low Language Readiness to Study at an EMI University
TEKİR S.
International Journal of Educational Reform
, cilt.32, sa.3, ss.332-356, 2023 (Scopus)
2022
20224. Öğretmenlik Uygulamalarının Geliştirilen Yeni Bir Koçluk Modeli: Öğrenci Merkezli Öğretim Koçluğu Üzerine Bir Araştırma
Tekir S.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.31, ss.159-182, 2022 (TRDizin)
2022
20225. Teacher Induction Policies and Practices in Two Different Contexts: A Comparative Study of Turkey and the USA (State of Wisconsin Sample)
TEKİR S.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.47, sa.210, ss.135-160, 2022 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2021
20216. Bir Yükseköğretim Kurumunda Yeni Öğretim Görevlilerine Verilen Hizmet İçi Eğitim Programının Değerlendirilmesi
TEKİR S.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.2, ss.515-532, 2021 (TRDizin)
2021
20217. Dealing with Turkish EFL Learners’ Speaking Anxiety
Tekir S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CURRICULUM AND INSTRUCTION (IJCI) , cilt.13, sa.1, ss.3424-3442, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20218. Improving EFL Learners’ Vocabulary Mastery: An Action Research Approach
TEKİR S.
Hayef:journal of education (Online)
, cilt.18, sa.3, ss.426-443, 2021 (TRDizin)
2021
20219. A Study of Early Career Principals’ Perceptions of Their Induction Program
TEKİR S.
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry , cilt.12, sa.2, ss.377-404, 2021 (TRDizin)
2021
202110. Alignment of the Intended, Enacted, Received and Assessed Curriculum in EFL Pre-Service Measurement and Evaluation Education
TEKİR S.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.46, sa.208, ss.157-188, 2021 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2020
202011. Preparing Pre-service English Language Teachers for Classroom Realities: Strengthening Their Competence in Instructional Materials
Tekir S., Akar H.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.2020, sa.86, ss.197-222, 2020 (TRDizin)
2019
201912. The current state of instructional materials education: Aligning policy, standards, and teacher education curriculum
Tekir S., Akar H.
Educational Sciences: Theory and Practice
, cilt.19, ss.22-40, 2019 (SCI-Expanded, Scopus)
2007
200713. Türk Yazarlar Tarafından Yazılmış İngilizce Kitap Değerlendirmesi: Let's Speak English 7 Örneği
Tekir S.
International Journal of Human Sciences , cilt.4, sa.2, ss.4-24, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200714. An Analysis of English Language Teaching Coursebooks by Turkish Writers: ”Let’s Speak English 7” Example
Tekir S.
International Journal of Human Sciences , cilt.4, sa.2, ss.1-18, 2007 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. The Impact of Flipped Learning on Self-Regulated Learning Skills in a Language PreparatoryProgram: A Case Study in Higher Education in Türkiye
Tekir S.
International Education Congress, Diyarbakır, Türkiye, 18 - 21 Eylül 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20242. Using AI to Overcome the Intermediate Plateau in English Learning at a Turkish EMI University..
Tekir S.
11. International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, (Tam Metin Bildiri)
2023
20233. A Comparative Analysis of Classroom Management Approaches: Reactive vs. Proactive Techniques in Turkish Secondary Schools
TEKİR S., Elçin M.
International Education Congress, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.1000-1002, (Özet Bildiri)
2023
20234. Being prepared for inclusive teaching: Perceptions of Pre-service teachers and implications for teacher education
TEKİR S.
10th INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.129-130, (Özet Bildiri)
2022
20225. A Promising Model for Teacher Training: A Study on the Impact and Implementation of an Electronic Mentoring Program
Tekir S.
9th International Eurasian Educational Research Congress, İzmir, Türkiye, 22 Haziran 2022, ss.873-874, (Özet Bildiri)
2021
20216. Supporting the Academic Success of Underprepared College Students at an English Medium Instruction (EMI) University
TEKİR S.
The European Conference on Educational Research, Geneve, İsviçre, 6 - 10 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2021
20217. Investigating the Training Needs of EFL Instructors for ICT
Tekir S.
VIII. Internetional Eurasian Educational Research Congress Online, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, ss.105-107, (Özet Bildiri)
2021
20218. Reducing Teacher Talking Time in EFL Classes: An Action Research at Tertiary Level
Tekir S.
VIII. Internetional Eurasian Educational Research Congress Online, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, ss.1172-1174, (Özet Bildiri)
2021
20219. Increasing Underserved College Students’ Success at English Language Learning
TEKİR S.
8th INTERNATIONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION CURRICULUM STUDIES IN LIFE LONG LEARNING, Burdur, Türkiye, 25 Mart 2021, (Özet Bildiri)
2020
202010. What Works Best in Teacher Induction Supports? A Critical Look at the Professional Learning of Beginning Teachers
TEKİR S.
VIIth International EurasianEducational Research Congress ONLINE, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
202011. Student Centered Coaching: A Promising Model of Instructional Mentoring,
TEKİR S.
American Education Research Association, 17 - 21 Nisan 2020, (Özet Bildiri)
2016
201612. Aligning the instructional materials education given by an EFL teacher education program for better trained pre-service teachers.
TEKİR S., AKAR H.
International Conference on Curriculum and Instruction., Antalya, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2013
201313. How to Reduce Teacher Talking Time
TEKİR S.
Bilkent University, 13th International ELT Conference., Ankara, Türkiye, 17 - 18 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2015
201514. An Evaluation of a University Level EFL Program.
TEKİR S.
The European Conference on Educational Research, Budapest, Macaristan, 7 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2020
202015. Using WIKI in ELT Context. Abant İzzet Baysal University
TEKİR S.
th Black Sea International ELT Conference, Bolu, Türkiye, 07 Eylül 2020 - 08 Ekim 2013, (Özet Bildiri)
2013
201316. Perception of Students about Parent Involvement in Turkey: The Case in the 4th GradeClasses. P
TEKİR S., ENGİN DEMİR C., AKIN S., ÇOBANOĞLU R.
The European Conference on Educational Research, 9 - 13 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2013
201317. Audio Visual Portfolio: A New Way of Assessing Speaking in ELT Context.
TEKİR S.
The European Conference on Educational Research, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. A NEW APPROACH TO TEACHER EDUCATION: “GROWING YOUR OWN TEACHERS” PROGRAM
TEKİR S.
Current Research in Education, Onur Zahal, Halil Taş, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.151-163, 2022
2021
20212. Evaluation of the English Language Teaching Curriculum in Turkish Primary School: A Meta-Analysis Study"
TEKİR S.
Current Researches in Educational Sciences III, Fatih ÜNAL BOZDAĞ Yusuf GÜNAYDIN, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.205-212, 2021
2020
20203. AUDIO-VISUAL PORTFOLIO: AN ALTERNATIVE WAYOF SPEAKING ASSESSMENT
Tekir S.
Studies in Subject Specific Education, Ömer Tuğrul KARA,Ömer Gökhan ULUM, Editör, Akademisyen Kitapevi, Ankara, ss.63-77, 2020
2020
20204. EVALUATION OF ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGEPROGRAM IN TURKEY-
Tekir S.
ACADEMIC STUDIES IN SOCIAL SCIENCES, Hasan BABACAN,Meriç ERASLAN,Abidin TEMİZER, Editör, IVPE, Cetinje, ss.182-210, 2020
2011
20117. English Break B2
TEKİR S., ÖNAL ÇELİK E., AKŞİT Z.
GÜNDÜZ EĞİTİM VE YAYINCILIK, Ankara, 2011
2010
20108. Spot On 7
TEKİR S., ÇOBAN Ö., SARANDAL M., SAYINER İ., BACANLI KURT C.
MEB DEVLET KİTAPLARI, Ankara, 2010
2010
20109. Spot On 8
TEKİR S., ÇOBAN Ö., SARANDAL M., ÜNLÜ BULDUR P., BACANLI KURT C., SAYINER İ.
MEB DEVLET KİTAPLARI, Ankara, 2010
2010
201010. Spot On 6
TEKİR S., BACANLI KURT C., ÜNLÜ BULDUR P., ÇOBAN Ö., SARANDAL M., SAYINER İ.
MEB DEVLET KİTAPLARI, Ankara, 2010
Desteklenen Projeler
2020 - 2022
2020 - 2022Akademik Destek Merkeziyle Dezavantajlı Üniversite Öğrencilerinin İngilizce Öğrenme Başarısını Artırmak
Elçilik Hibe Programı Projesi
Tekir S. (Yürütücü)
2018 - 2019
2018 - 2019Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri’nın Aday Öğretmen Yetiştirme Politikalarının Karşılaştırmalı Bir Analizi
TÜBİTAK Projesi , 2219 - Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı
Tekir S. (Yürütücü)
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Haziran 2025
Haziran 2025SAGE OPEN
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2025
Mayıs 2025SAGE OPEN
SSCI Kapsamındaki Dergi
Davetli Konuşmalar
Eylül 2025
Eylül 2025Flipped Learning 3.0 for Gen Z Learners: Transforming Teacher Roles and Student Autonomy in a Hybrid Classroom Management Course
Konferans
University of Barcelona (or ICETC 2025 Organizing Committee)-İspanya
Burslar
2018 - 2019
2018 - 2019