Öğr. Gör. Dr. SERPİL TEKİR


Yabancı Diller Yüksek Okulu, Yabancı Diller Bölümü

Temel İngilizce Birimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Eğitim Bilimsel Disiplinler


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

42

Yayın (WoS)

5

Yayın (Scopus)

6

Atıf (WoS)

16

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

20

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

177

H-İndeks (Scholar)

8

Atıf (TrDizin)

17

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

2

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

55

Proje

2

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2018 - 2019

2018 - 2019

Post Doktora

The University of Wisconsin Madison, Eğitim Fakültesi, Öğretmen Eğitimi Merkezi, Amerika Birleşik Devletleri

2010 - 2016

2010 - 2016

Doktora

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

2002 - 2005

2002 - 2005

Yüksek Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye

1995 - 2001

1995 - 2001

Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2016

2016

Doktora

Internal and external alignment of the materials adaptation and development education given by an EFL teacher education program in Turkey

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

2007

2007

Yüksek Lisans

An analysis and evaluation of let's speak English 7 and suggested supplementary activities

Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2020

2020

Flipped Learning in Higher Education

Bilişim

Ters Düz Öğrenme Küresel Kuruluşu

2019

2019

Blend @UW course design program

Bilişim

Wisconsin-Madison Üniversitesi

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2009 - Devam Ediyor

2009 - Devam Ediyor

Öğretim Görevlisi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksek Okulu, Temel İngilizce Bölümü

2018 - 2019

2018 - 2019

Ücr.Öğretim Görevlisi

The University of Wisconsin Madison, Eğitim Fakültesi, Öğretmen Eğitimi Merkezi

Akademi Dışı Deneyim

2005 - 2007

2005 - 2007

Öğretim tasarımcısı ve içerik uzmanı

Bakanlık, Milli Eğitim Bakanlığı, Programlar ve Öğretim Materyalleri Daire Başlanlığı, Öğretim tasarımcısı ve içerik uzmanı

2004 - 2007

2004 - 2007

Ders Kitabı Yazım Komisyonu Üyesi (Kitap Yazarı/İngilizce)

Milli Eğitim Bakanlığı, Ders Kitabı Yazım Komisyonu Üyesi (Kitap Yazarı/İngilizce)

2004 - 2007

2004 - 2007

Açık Öğretim Lisesi Ders Programları Alan Uzmanı (İngilizce)

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Eğitim Materyalleri Üretim Daire Başkanlığı, Açık Öğretim Lisesi Ders Programları Alan Uzmanı (İngilizce)

2003 - 2004

2003 - 2004

İngilizce Okutmanı

Mesleki Dernek, Türk Amerikan Derneği, Ankara Şubesi, İngilizce Okutmanı

2001 - 2003

2001 - 2003

İngilizce Okutmanı

Üniversite, Atılım Üniversitesi, School of English Preparation, İngilizce Okutmanı

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

English (Intermediate Group)

Teaching English to Young Learners

Makaleler

Tümü (14)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
Scopus (6)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (4)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. The Impact of Flipped Learning on Self-Regulated Learning Skills in a Language PreparatoryProgram: A Case Study in Higher Education in Türkiye

Tekir S.

International Education Congress, Diyarbakır, Türkiye, 18 - 21 Eylül 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

2. Using AI to Overcome the Intermediate Plateau in English Learning at a Turkish EMI University..

Tekir S.

11. International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

3. A Comparative Analysis of Classroom Management Approaches: Reactive vs. Proactive Techniques in Turkish Secondary Schools

TEKİR S., Elçin M.

International Education Congress, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.1000-1002, (Özet Bildiri)

2023

2023

4. Being prepared for inclusive teaching: Perceptions of Pre-service teachers and implications for teacher education

TEKİR S.

10th INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.129-130, (Özet Bildiri)

2022

2022

5. A Promising Model for Teacher Training: A Study on the Impact and Implementation of an Electronic Mentoring Program

Tekir S.

9th International Eurasian Educational Research Congress, İzmir, Türkiye, 22 Haziran 2022, ss.873-874, (Özet Bildiri)

2021

2021

6. Supporting the Academic Success of Underprepared College Students at an English Medium Instruction (EMI) University

TEKİR S.

The European Conference on Educational Research, Geneve, İsviçre, 6 - 10 Eylül 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

7. Investigating the Training Needs of EFL Instructors for ICT

Tekir S.

VIII. Internetional Eurasian Educational Research Congress Online, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, ss.105-107, (Özet Bildiri)

2021

2021

8. Reducing Teacher Talking Time in EFL Classes: An Action Research at Tertiary Level

Tekir S.

VIII. Internetional Eurasian Educational Research Congress Online, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, ss.1172-1174, (Özet Bildiri)

2021

2021

9. Increasing Underserved College Students’ Success at English Language Learning

TEKİR S.

8th INTERNATIONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION CURRICULUM STUDIES IN LIFE LONG LEARNING, Burdur, Türkiye, 25 Mart 2021, (Özet Bildiri)

2020

2020

10. What Works Best in Teacher Induction Supports? A Critical Look at the Professional Learning of Beginning Teachers

TEKİR S.

VIIth International EurasianEducational Research Congress ONLINE, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

11. Student Centered Coaching: A Promising Model of Instructional Mentoring,

TEKİR S.

American Education Research Association, 17 - 21 Nisan 2020, (Özet Bildiri)

2016

2016

12. Aligning the instructional materials education given by an EFL teacher education program for better trained pre-service teachers.

TEKİR S., AKAR H.

International Conference on Curriculum and Instruction., Antalya, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2013

2013

13. How to Reduce Teacher Talking Time

TEKİR S.

Bilkent University, 13th International ELT Conference., Ankara, Türkiye, 17 - 18 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2015

2015

14. An Evaluation of a University Level EFL Program.

TEKİR S.

The European Conference on Educational Research, Budapest, Macaristan, 7 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2020

2020

15. Using WIKI in ELT Context. Abant İzzet Baysal University

TEKİR S.

th Black Sea International ELT Conference, Bolu, Türkiye, 07 Eylül 2020 - 08 Ekim 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

17. Audio Visual Portfolio: A New Way of Assessing Speaking in ELT Context.

TEKİR S.

The European Conference on Educational Research, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2013, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

1. A NEW APPROACH TO TEACHER EDUCATION: “GROWING YOUR OWN TEACHERS” PROGRAM

TEKİR S.

Current Research in Education, Onur Zahal, Halil Taş, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.151-163, 2022

2021

2021

2. Evaluation of the English Language Teaching Curriculum in Turkish Primary School: A Meta-Analysis Study"

TEKİR S.

Current Researches in Educational Sciences III, Fatih ÜNAL BOZDAĞ Yusuf GÜNAYDIN, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.205-212, 2021

2020

2020

3. AUDIO-VISUAL PORTFOLIO: AN ALTERNATIVE WAYOF SPEAKING ASSESSMENT

Tekir S.

Studies in Subject Specific Education, Ömer Tuğrul KARA,Ömer Gökhan ULUM, Editör, Akademisyen Kitapevi, Ankara, ss.63-77, 2020

2020

2020

4. EVALUATION OF ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGEPROGRAM IN TURKEY-

Tekir S.

ACADEMIC STUDIES IN SOCIAL SCIENCES, Hasan BABACAN,Meriç ERASLAN,Abidin TEMİZER, Editör, IVPE, Cetinje, ss.182-210, 2020

2014

2014

5. English Break A1

BEKTAŞ M., TEKİR S.

Gündüz Yayınevi, Ankara, 2014

2012

2012

6. Tourism English

TEKİR S.

GÜNDÜZ EĞİTİM VE YAYINCILIK, Ankara, 2012

2011

2011

7. English Break B2

TEKİR S., ÖNAL ÇELİK E., AKŞİT Z.

GÜNDÜZ EĞİTİM VE YAYINCILIK, Ankara, 2011

2010

2010

8. Spot On 7

TEKİR S., ÇOBAN Ö., SARANDAL M., SAYINER İ., BACANLI KURT C.

MEB DEVLET KİTAPLARI, Ankara, 2010

Desteklenen Projeler

2018 - 2019

2018 - 2019

Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri’nın Aday Öğretmen Yetiştirme Politikalarının Karşılaştırmalı Bir Analizi

TÜBİTAK Projesi , 2219 - Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı

Creative Commons License
Tekir S. (Yürütücü)

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Haziran 2025

Haziran 2025

SAGE OPEN

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mayıs 2025

Mayıs 2025

SAGE OPEN

SSCI Kapsamındaki Dergi



Davetli Konuşmalar

Eylül 2025

Eylül 2025

Flipped Learning 3.0 for Gen Z Learners: Transforming Teacher Roles and Student Autonomy in a Hybrid Classroom Management Course

Konferans

University of Barcelona (or ICETC 2025 Organizing Committee)-İspanya

Burslar

2018 - 2019

2018 - 2019

2219 Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı

TÜBİTAK

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 10

h-indeksi (WOS): 2