Yayınlar & Eserler

Makaleler 26
Tümü (26)
SCI-E, SSCI, AHCI (7)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (15)
ESCI (7)
Scopus (19)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (3)

25. Origamiyle matematik

İlkogretmen Egitimci Dergisi , cilt.13, ss.12-16, 2007 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 56

1. Öğretmen Adaylarının Matematiksel Modelleme Etkinliklerinin Programa Uygunluğu Hakkındaki Görüşleri

Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-6) Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

2. Developing local representative solutions Fermi problems

21st International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications (ICTMA21), Awaji Island, Japonya, 10 - 15 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

3. Characteristics of the modeling problems posed by prospective mathematics teachers

21st International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications (ICTMA21), Awaji Island, Japonya, 10 - 15 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

4. Cognitive and affective analysis based on two samples of Spanish and Turkish prospective teachers’ solving a modelling task

13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), Budapest, Macaristan, 10 - 14 Temmuz 2023, (Tam Metin Bildiri)

6. Developing an Integrated Framework For Analyzing Ways of Reasoning in Mathematics

15th annual International Conference of Education, Research and Innovation, İspanya, 09 Kasım 2022, (Tam Metin Bildiri)

7. The Role of Representational Images in Fermi Problems: A Study on Prospective Teachers’ Mathematical Modeling

ICTMA20-The 20th International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications (Online Conference), 24 - 27 Eylül 2022, (Yayınlanmadı)

8. Eliciting Cultural Aspects in Modeling Processes Using Fermi Problems

ICTMA20-The 20th International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications (Online Conference), 24 - 27 Eylül 2022, (Yayınlanmadı)

9. Turkish and Spanish Prospective Mathematics Teachers’ Solutions to a Fermi-Based Modeling Problem

Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 12), 2 - 06 Şubat 2022, ss.1-9, (Tam Metin Bildiri)

10. İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Çıkarma Problemlerinin Çözümünde Kullandıkları Stratejiler

Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, ss.29-30, (Özet Bildiri)

11. İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Lisans Eğitiminde Alınan ileri Matematik Derslerine İlişkin Görüşleri

Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, ss.292-294, (Özet Bildiri)

12. İlkokul 2. Sınıf Öğrencilerinin Gizlenmiş Nesne Problemlerinin Çözümünde Kullandıkları Toplama ve Çıkarma Stratejileri

Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, ss.4-7, (Özet Bildiri)

13. İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Bilinmeyen Toplananın Sorulduğu Problemlerde Kullandıkları Stratejiler

Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, ss.86-87, (Özet Bildiri)

14. Integration of mathematics history into model-eliciting activities for making sense of negative integers

Forty-Third Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME-NA 43), Pennsylvania, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Ekim 2021, ss.235-244, (Tam Metin Bildiri)

15. Exploring Work-related well-being of Preschool Teachers in the Period of Covid-19 Pandemic

30th EECERA ANNUAL CONFERENCE, London, Birleşik Krallık, 1 - 17 Eylül 2021, ss.17-18, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

16. Matematik Öğretmen Adaylarının Deneyimledikleri 21.yy Becerileri: Boyalı Küp Problemi

14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.331, (Özet Bildiri)

17. Matematik Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Algılarının İncelenmesi

14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.127, (Özet Bildiri)

18. Pre-service mathematics teachers understanding of geometric concepts through writing jokes

British Society for Research into Learning Mathematics (BSRLM) New Researchers’ Virtual Day Conference, 03 Temmuz 2020, cilt.40, sa.2, ss.1-6, (Tam Metin Bildiri)

19. How Does Subjectivity Differ in Qualitative and Quantitative Research?

The Qualitative Report Eleventh Annual Conference, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Ocak 2020, (Yayınlanmadı)

20. Subjectivity in participant and researcher generated data in qualitative research

The Qualitative Report Eleventh Annual Conference, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Ocak 2020, (Yayınlanmadı)

21. STRATEGİES USED BY FİRST GRADE STUDENTS İN THE PROCESS OF SOLVİNG JOİN PROBLEMS

2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi (UTEK 2019), Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

22. Piagetian and Vygotskian Roots of the Models-and-Modeling Perspective in mathematics education

19th International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications (ICTMA19), Victoria-City, Hong Kong, 21 - 26 Temmuz 2019, (Yayınlanmadı)

23. Assessment of modelling competencies in early years (K-2 Level): a toolkit for teachers and researchers

19th International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications (ICTMA19), Victoria-City, Hong Kong, 21 - 26 Temmuz 2019, (Yayınlanmadı)

24. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BİRİM KOORDİNASYON DÜZEYLERİNİN TESPİTİ

Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

25. Karikatürlerdeki Matematik

Uluslararası Türki Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

26. Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Modelleme Etkinliklerinde Geliştirdikleri Grup Modellerine Yön Veren Etmenler

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2018), Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

27. Matematik Bölümü ve Matematik Eğitimi Bölümü Öğretim Üyelerinin İspat Anlayışları

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2018), Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

28. 1. Sınıf Öğrencilerinin Çıkarma Problemleri Çözerken Kullandıkları Toplama Stratejileri

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2018), Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

29. 1. sinif ögrencilerinin cikarma problemleri cozerken kullandiklari toplama stratejileri

13. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

30. First Grade Students’ Counting Strategies

International Congress on Science and Education (ICSE2018), 28 - 30 Eylül 2018, ss.427-428, (Özet Bildiri)

31. Developing First Graders’ Number Sense Through Subitizing Activities

European Educational Research Association, Bolzano, İtalya, 4 - 07 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

32. Code matrix: A methodological way of presenting historical change of knowledge of pre-service mathematics teachers

American Educational Research Association (AERA) 2018 Annual Meeting, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 17 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)

33. 1. Sınıf Öğrencilerinin Problem Kurma Deneyimleri

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

34. Coda: A way to portray qualitative researcher

The Qualitative Report Ninth Annual Conference, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 13 Ocak 2018, ss.1-2, (Özet Bildiri)

35. Researcher analyzing own ways of thinking: Researcher vs. participant, or both?

The Qualitative Report Ninth Annual Conference, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 13 Ocak 2018, (Özet Bildiri)

36. Mathematics Teachers’ Take-Aways from Morning Math Problems in a Long-Term Professional Development Project

39th Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 5 - 08 Ekim 2017, (Tam Metin Bildiri)

37. Matematik Problem Çözümünde Aritmetik Yötemden Cebirsel Yöteme Geçişte Şerit Modelin Etkisinin İncelenmesi

IVth International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

38. Data Analysis Experiences: Self-Produced vs. Alien Data

The Qualitative Report Eighth Annual Conference, 12 - 14 Ocak 2017, (Özet Bildiri)

39. Word clouds: Not only to visualize but also to analyze

12th International Congress of Qualitative Inquiry (ICQI), 18 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

40. Triangulation: Who are the actors behind the scenes?

12th International Congress of Qualitative Inquiry (ICQI), 18 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

41. Modeling research as an alternative research methodology in mathematics education

American Educational Research Association (AERA) 2016 Annual Meeting, 8 - 12 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

42. Multi-tier and multi-cycle modeling research: A praxis

The Qualitative Report Seventh Annual Conference, 14 - 16 Ocak 2016, (Özet Bildiri)

43. For the sake of mathematics education research, MAXQDA: An alternative analysis way for solutions of algebraic word problems

11th International Congress of Qualitative Inquiry (ICQI), 20 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

44. On a learning trajectory for reciprocal reasoning with quantitative unknowns

American Educational Research Association (AERA) 2015 Annual Meeting, 16 - 20 Nisan 2015, (Tam Metin Bildiri)

45. Positioning in the discourse of pre-service elementary teachers in algebraic word problems

American Educational Research Association (AERA) 2015 Annual Meeting, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 20 Nisan 2015, (Tam Metin Bildiri)

46. Piagetian roots of models-and-modeling perspective in mathematics education

Annual Conference of the Jean Piaget Society 2014, 29 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

47. The role of mathematics teacher education curriculum on Turkish pre-service mathematics teachers’ content knowledge for teaching mathematics

American Educational Research Association (AERA) 2014 Annual Meeting, 3 - 07 Nisan 2014, (Tam Metin Bildiri)

48. Investigating Differentiated Mathematics Instruction in Middle School

Curriculum and Instruction Research and Creative Activity Symposium (CIRCAS), 28 Şubat 2014, (Özet Bildiri)

49. Pre-service Teachers’ Conceptions about Realistic Mathematics Problems

Indiana Mathematics Education Symposium (IMERS), 22 Mart 2013, (Özet Bildiri)

52. A Pre-Service Teacher’s Development of Understanding Students’ Thinking during Field Experience

Indiana Mathematics Education Symposium (IMERS), 30 Mart 2012, (Özet Bildiri)

56. Matematik ve oyun

Ulusal Matematik Egitimi Ogrenci Sempozyumu, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2006, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 10

1. Pictures in Fermi problems: How do prospective teachers use them in the modelling process?

Researching Mathematical Modelling Education in Disruptive Times, Geiger V., Kaiser G., Siller H-S., Editör, Springer, Cham, ss.467-477, 2024

2. Students’ Units Coordinations

Piaget’s Genetic Epistemology for Mathematics Education Research, Dawkins P. C., Hackenberg A. J., Norton A., Editör, Springer, Cham, ss.371-411, 2024

3. Exploring the potential of using Fermi problems to elicit and develop cultural aspects in modelling processes

Researching Mathematical Modelling Education in Disruptive Times, Geiger V., Kaiser G., Siller H-S., Editör, Springer, Cham, ss.525-535, 2024

4. 21. Yüzyıl becerilerini disiplinler arası bakış açısıyla destekleyen matematiksel modelleme yaklaşımı

Matematik Eğitiminde Yenilikçi Teknolojiler , E. Yıldız,İ. Arpacı, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.33-55, 2021

5. Models-and-Modelling Perspective Through the Eyes of Jean Piaget

Mathematical Modelling Education in East and West. International Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling, Leung F.K.S.,Stillman G.A.,Kaiser G.,Wong K.L., Editör, Springer Nature, Zug, ss.79-89, 2021

6. 21. Yüzyılda Matematik Öğrenme Hedefli Sınıf-İçi Değerlendirme

Matematik Öğretiminin Temelleri: Ortaokul, Hacıömeroğlu Güney,Tarım Kamuran, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.431-456, 2019

7. Matematiksel Modelleme Nedir?

Disiplinlerarası eğitim örnekleri – Disiplinlerarası öğretmen akademisi etkinlikleri, Filiz Mumcu,Nilüfer Atman Uslu,Bahadır Yıldız,Şerife Sevinç,Gökhan Kaya, Editör, E-kitap, Ankara, ss.12-15, 2019

8. Kindergarteners’ and First-Graders’ Development of Numbers Representing Length and Area: Stories of Measurement

Mathematical Learning and Cognition in Early Childhood, Robinson K.,Osana H.,Kotsopoulos D., Editör, Springer, London/Berlin , Zug, ss.115-137, 2019

9. Extending the reach of the models and modelling perspective: A course-sized research site

Mathematical modelling in education research and practice: Cultural, social and cognitive influences , G. A. Stillman,W. Blum,M. S. Biembengut, Editör, Springer, London/Berlin , Basel, ss.55-66, 2015

10. Modeling as a means for making powerful ideas accessible to children at an early age

The SimCalc vision and contributions: Democratizing access to important mathematics , S. Hegedus,J. Roschelle, Editör, Springer, London/Berlin , Dordrecht, ss.419-436, 2013
Metrikler

Yayın

96

Yayın (WoS)

15

Yayın (Scopus)

19

Atıf (WoS)

41

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

33

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

2

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

3

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

13

Proje

8

Tez Danışmanlığı

10

Açık Erişim

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları