Makaleler
26
Tümü (26)
SCI-E, SSCI, AHCI (7)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (15)
ESCI (7)
Scopus (19)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (3)
17. The role of the Singapore bar model in reducing students' errors on algebra word problems
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.53, ss.289-310, 2022 (ESCI, Scopus)
21. Modelleme Etkinliğinde Matematik Öğretmen Adaylarının Bireysel ve Grup Gelişiminin İncelenmesi
Başkent University Journal of Education
, cilt.7, sa.1, ss.1-19, 2020 (TRDizin)
24. Problem Solving in the Primary School (K-2)
THE MATHEMATICS ENTHUSIAST
, cilt.10, sa.1, ss.35-60, 2013 (Scopus)
25. Origamiyle matematik
İlkogretmen Egitimci Dergisi
, cilt.13, ss.12-16, 2007 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
56
2. Developing local representative solutions Fermi problems
21st International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications (ICTMA21), Awaji Island, Japonya, 10 - 15 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
3. Characteristics of the modeling problems posed by prospective mathematics teachers
21st International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications (ICTMA21), Awaji Island, Japonya, 10 - 15 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
7. The Role of Representational Images in Fermi Problems: A Study on Prospective Teachers’ Mathematical Modeling
ICTMA20-The 20th International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications (Online Conference), 24 - 27 Eylül 2022, (Yayınlanmadı)
8. Eliciting Cultural Aspects in Modeling Processes Using Fermi Problems
ICTMA20-The 20th International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications (Online Conference), 24 - 27 Eylül 2022, (Yayınlanmadı)
9. Turkish and Spanish Prospective Mathematics Teachers’ Solutions to a Fermi-Based Modeling Problem
Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 12), 2 - 06 Şubat 2022, ss.1-9, (Tam Metin Bildiri)
10. İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Çıkarma Problemlerinin Çözümünde Kullandıkları Stratejiler
Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, ss.29-30, (Özet Bildiri)
12. İlkokul 2. Sınıf Öğrencilerinin Gizlenmiş Nesne Problemlerinin Çözümünde Kullandıkları Toplama ve Çıkarma Stratejileri
Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, ss.4-7, (Özet Bildiri)
16. Matematik Öğretmen Adaylarının Deneyimledikleri 21.yy Becerileri: Boyalı Küp Problemi
14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.331, (Özet Bildiri)
17. Matematik Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Algılarının İncelenmesi
14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.127, (Özet Bildiri)
21. STRATEGİES USED BY FİRST GRADE STUDENTS İN THE PROCESS OF SOLVİNG JOİN PROBLEMS
2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi (UTEK 2019), Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
22. Piagetian and Vygotskian Roots of the Models-and-Modeling Perspective in mathematics education
19th International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications (ICTMA19), Victoria-City, Hong Kong, 21 - 26 Temmuz 2019, (Yayınlanmadı)
23. Assessment of modelling competencies in early years (K-2 Level): a toolkit for teachers and researchers
19th International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications (ICTMA19), Victoria-City, Hong Kong, 21 - 26 Temmuz 2019, (Yayınlanmadı)
28. 1. Sınıf Öğrencilerinin Çıkarma Problemleri Çözerken Kullandıkları Toplama Stratejileri
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2018), Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
29. 1. sinif ögrencilerinin cikarma problemleri cozerken kullandiklari toplama stratejileri
13. Ulusal Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
30. First Grade Students’ Counting Strategies
International Congress on Science and Education (ICSE2018), 28 - 30 Eylül 2018, ss.427-428, (Özet Bildiri)
32. Code matrix: A methodological way of presenting historical change of knowledge of pre-service mathematics teachers
American Educational Research Association (AERA) 2018 Annual Meeting, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 17 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
34. Coda: A way to portray qualitative researcher
The Qualitative Report Ninth Annual Conference, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 13 Ocak 2018, ss.1-2, (Özet Bildiri)
35. Researcher analyzing own ways of thinking: Researcher vs. participant, or both?
The Qualitative Report Ninth Annual Conference, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 13 Ocak 2018, (Özet Bildiri)
37. Matematik Problem Çözümünde Aritmetik Yötemden Cebirsel Yöteme Geçişte Şerit Modelin Etkisinin İncelenmesi
IVth International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
39. Word clouds: Not only to visualize but also to analyze
12th International Congress of Qualitative Inquiry (ICQI), 18 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
40. Triangulation: Who are the actors behind the scenes?
12th International Congress of Qualitative Inquiry (ICQI), 18 - 21 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
41. Modeling research as an alternative research methodology in mathematics education
American Educational Research Association (AERA) 2016 Annual Meeting, 8 - 12 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
43. For the sake of mathematics education research, MAXQDA: An alternative analysis way for solutions of algebraic word problems
11th International Congress of Qualitative Inquiry (ICQI), 20 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
44. On a learning trajectory for reciprocal reasoning with quantitative unknowns
American Educational Research Association (AERA) 2015 Annual Meeting, 16 - 20 Nisan 2015, (Tam Metin Bildiri)
45. Positioning in the discourse of pre-service elementary teachers in algebraic word problems
American Educational Research Association (AERA) 2015 Annual Meeting, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 20 Nisan 2015, (Tam Metin Bildiri)
47. The role of mathematics teacher education curriculum on Turkish pre-service mathematics teachers’ content knowledge for teaching mathematics
American Educational Research Association (AERA) 2014 Annual Meeting, 3 - 07 Nisan 2014, (Tam Metin Bildiri)
48. Investigating Differentiated Mathematics Instruction in Middle School
Curriculum and Instruction Research and Creative Activity Symposium (CIRCAS), 28 Şubat 2014, (Özet Bildiri)
49. Pre-service Teachers’ Conceptions about Realistic Mathematics Problems
Indiana Mathematics Education Symposium (IMERS), 22 Mart 2013, (Özet Bildiri)
50. An investigation on students’ degree of acquisition related to van Hiele level of geometric reasoning: A case of 6-8th graders in Turkey
Eighth Congress of European Research in Mathematics Education (CERME 8), 6 - 10 Şubat 2013, (Tam Metin Bildiri)
51. The effect of the methods course on prospective mathematics teachers’ knowledge for teaching related to numbers and algebra concepts
International Conference on New Horizons in Education (INTE), 5 - 07 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)
52. A Pre-Service Teacher’s Development of Understanding Students’ Thinking during Field Experience
Indiana Mathematics Education Symposium (IMERS), 30 Mart 2012, (Özet Bildiri)
53. Solo modeli ile uzamsal gorsellestirme becerilerinin olculmesi
10. Matematik Sempozyumu, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2011, (Tam Metin Bildiri)
54. Pre-service Teachers’ content and pedagogical content knowledge structures about multiplication algorithm and area-perimeter relations: What is the role of teaching methods courses?
American Educational Research Association (AERA) 2010 Annual Meeting, 30 Nisan - 04 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)
55. Pre-service teachers’ pedagogical content knowledge structures: What is the effect of methods courses?
The European Conference on Educational Research (ECER), 10 - 12 Eylül 2008, (Tam Metin Bildiri)
56. Matematik ve oyun
Ulusal Matematik Egitimi Ogrenci Sempozyumu, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2006, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
10
4. 21. Yüzyıl becerilerini disiplinler arası bakış açısıyla destekleyen matematiksel modelleme yaklaşımı
Matematik Eğitiminde Yenilikçi Teknolojiler , E. Yıldız,İ. Arpacı, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.33-55, 2021
6. 21. Yüzyılda Matematik Öğrenme Hedefli Sınıf-İçi Değerlendirme
Matematik Öğretiminin Temelleri: Ortaokul, Hacıömeroğlu Güney,Tarım Kamuran, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.431-456, 2019
10. Modeling as a means for making powerful ideas accessible to children at an early age
The SimCalc vision and contributions: Democratizing access to important mathematics , S. Hegedus,J. Roschelle, Editör, Springer, London/Berlin , Dordrecht, ss.419-436, 2013
