Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Origamiyle matematik

İlkogretmen Egitimci Dergisi , cilt.13, ss.12-16, 2007 (Hakemsiz Dergi)

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Developing an Integrated Framework For Analyzing Ways of Reasoning in Mathematics

15th annual International Conference of Education, Research and Innovation, İspanya, 09 Kasım 2022

Eliciting Cultural Aspects in Modeling Processes Using Fermi Problems

ICTMA20-The 20th International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications (Online Conference), 24 - 27 Eylül 2022

The Role of Representational Images in Fermi Problems: A Study on Prospective Teachers’ Mathematical Modeling

ICTMA20-The 20th International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications (Online Conference), 24 - 27 Eylül 2022

Turkish and Spanish Prospective Mathematics Teachers’ Solutions to a Fermi-Based Modeling Problem

Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 12), 2 - 06 Şubat 2022, ss.1-9

İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Lisans Eğitiminde Alınan ileri Matematik Derslerine İlişkin Görüşleri

Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, ss.292-294

İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Bilinmeyen Toplananın Sorulduğu Problemlerde Kullandıkları Stratejiler

Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, ss.86-87

İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Çıkarma Problemlerinin Çözümünde Kullandıkları Stratejiler

Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, ss.29-30

İlkokul 2. Sınıf Öğrencilerinin Gizlenmiş Nesne Problemlerinin Çözümünde Kullandıkları Toplama ve Çıkarma Stratejileri

Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, ss.4-7

Integration of mathematics history into model-eliciting activities for making sense of negative integers

Forty-Third Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME-NA 43), Pennsylvania, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Ekim 2021, ss.235-244

Matematik Öğretmen Adaylarının Deneyimledikleri 21.yy Becerileri: Boyalı Küp Problemi

14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.331

Matematik Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Matematik Kavramına Yönelik Algılarının İncelenmesi

14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.127

Pre-service mathematics teachers understanding of geometric concepts through writing jokes

British Society for Research into Learning Mathematics (BSRLM) New Researchers’ Virtual Day Conference, 03 Temmuz 2020, cilt.40, sa.2, ss.1-6

How Does Subjectivity Differ in Qualitative and Quantitative Research?

The Qualitative Report Eleventh Annual Conference, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Ocak 2020

Subjectivity in participant and researcher generated data in qualitative research

The Qualitative Report Eleventh Annual Conference, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Ocak 2020

Assessment of modelling competencies in early years (K-2 Level): a toolkit for teachers and researchers

19th International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications (ICTMA19), Victoria-City, Hong Kong, 21 - 26 Temmuz 2019

Piagetian and Vygotskian Roots of the Models-and-Modeling Perspective in mathematics education

19th International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications (ICTMA19), Victoria-City, Hong Kong, 21 - 26 Temmuz 2019

Karikatürlerdeki Matematik

Uluslararası Türki Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BİRİM KOORDİNASYON DÜZEYLERİNİN TESPİTİ

Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019

Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Modelleme Etkinliklerinde Geliştirdikleri Grup Modellerine Yön Veren Etmenler

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2018), Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018

1. Sınıf Öğrencilerinin Çıkarma Problemleri Çözerken Kullandıkları Toplama Stratejileri

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2018), Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018

Matematik Bölümü ve Matematik Eğitimi Bölümü Öğretim Üyelerinin İspat Anlayışları

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2018), Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018

First Grade Students’ Counting Strategies

International Congress on Science and Education (ICSE2018), 28 - 30 Eylül 2018, ss.427-428

Code matrix: A methodological way of presenting historical change of knowledge of pre-service mathematics teachers

American Educational Research Association (AERA) 2018 Annual Meeting, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 17 Nisan 2018

1. Sınıf Öğrencilerinin Problem Kurma Deneyimleri

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018

Researcher analyzing own ways of thinking: Researcher vs. participant, or both?

The Qualitative Report Ninth Annual Conference, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 13 Ocak 2018

Coda: A way to portray qualitative researcher

The Qualitative Report Ninth Annual Conference, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 13 Ocak 2018, ss.1-2

Mathematics Teachers’ Take-Aways from Morning Math Problems in a Long-Term Professional Development Project

39th Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 5 - 08 Ekim 2017

Data Analysis Experiences: Self-Produced vs. Alien Data

The Qualitative Report Eighth Annual Conference, 12 - 14 Ocak 2017

Word clouds: Not only to visualize but also to analyze

12th International Congress of Qualitative Inquiry (ICQI), 18 - 21 Mayıs 2016

Triangulation: Who are the actors behind the scenes?

12th International Congress of Qualitative Inquiry (ICQI), 18 - 21 Mayıs 2016

Modeling research as an alternative research methodology in mathematics education

American Educational Research Association (AERA) 2016 Annual Meeting, 8 - 12 Nisan 2016

Multi-tier and multi-cycle modeling research: A praxis

The Qualitative Report Seventh Annual Conference, 14 - 16 Ocak 2016

On a learning trajectory for reciprocal reasoning with quantitative unknowns

American Educational Research Association (AERA) 2015 Annual Meeting, 16 - 20 Nisan 2015

Positioning in the discourse of pre-service elementary teachers in algebraic word problems

American Educational Research Association (AERA) 2015 Annual Meeting, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 20 Nisan 2015

Piagetian roots of models-and-modeling perspective in mathematics education

Annual Conference of the Jean Piaget Society 2014, 29 - 31 Mayıs 2014

Investigating Differentiated Mathematics Instruction in Middle School

Curriculum and Instruction Research and Creative Activity Symposium (CIRCAS), 28 Şubat 2014

Pre-service Teachers’ Conceptions about Realistic Mathematics Problems

Indiana Mathematics Education Symposium (IMERS), 22 Mart 2013

Matematik ve oyun

Ulusal Matematik Egitimi Ogrenci Sempozyumu, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2006

Kitap & Kitap Bölümleri

21. Yüzyıl becerilerini disiplinler arası bakış açısıyla destekleyen matematiksel modelleme yaklaşımı

Matematik Eğitiminde Yenilikçi Teknolojiler , E. Yıldız,İ. Arpacı, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.33-55, 2021

Models-and-Modelling Perspective Through the Eyes of Jean Piaget

Mathematical Modelling Education in East and West. International Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling, Leung F.K.S.,Stillman G.A.,Kaiser G.,Wong K.L., Editör, Springer Nature, Zug, ss.79-89, 2021

21. Yüzyılda Matematik Öğrenme Hedefli Sınıf-İçi Değerlendirme

Matematik Öğretiminin Temelleri: Ortaokul, Hacıömeroğlu Güney,Tarım Kamuran, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.431-456, 2019

Matematiksel Modelleme Nedir?

Disiplinlerarası eğitim örnekleri – Disiplinlerarası öğretmen akademisi etkinlikleri, Filiz Mumcu,Nilüfer Atman Uslu,Bahadır Yıldız,Şerife Sevinç,Gökhan Kaya, Editör, E-kitap, Ankara, ss.12-15, 2019

Kindergarteners’ and First-Graders’ Development of Numbers Representing Length and Area: Stories of Measurement

Mathematical Learning and Cognition in Early Childhood, Robinson K.,Osana H.,Kotsopoulos D., Editör, Springer, London/Berlin , Zug, ss.115-137, 2019

Extending the reach of the models and modelling perspective: A course-sized research site

Mathematical modelling in education research and practice: Cultural, social and cognitive influences , G. A. Stillman,W. Blum,M. S. Biembengut, Editör, Springer, London/Berlin , Basel, ss.55-66, 2015

Modeling as a means for making powerful ideas accessible to children at an early age

The SimCalc vision and contributions: Democratizing access to important mathematics , S. Hegedus,J. Roschelle, Editör, Springer, London/Berlin , Dordrecht, ss.419-436, 2013

Metrikler

Yayın

77

Atıf (WoS)

13

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

32

H-İndeks (Scopus)

2

Proje

8

Tez Danışmanlığı

10

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları