Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
Promoting Diversity and Culturally Responsive Pedagogy in Higher Education
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, vol.2023, no.21, pp.765-813, 2023 (Peer-Reviewed Journal)

Çocuklarda Zorbalık Davranışları, Kaygı ve Sosyal Kaygı Arasındaki İlişki
Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.14, no.2, pp.211-248, 2023 (Peer-Reviewed Journal)

Okul Yöneticilerinin Kapsayıcı Eğitime İlişkin Farkındalıkları Üzerine Sanat-Temelli Bir Çalışma
Çankırı Karatekin University Faculty of Letters Journal
, vol.11, no.1, pp.75-97, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Temel Harita Bilgilerinin Alan Uzmanları Eşliğinde Değişik Yaş Gruplarındaki Katılımcılara Aktarılması: Bir Etki Analizi Çalışması
Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi (Online)
, vol.5, no.3, pp.1753-1780, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
İlkokullar İçin Akran Zorbalığı Önleme Modülünün Tanıtımı
Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.13, no.1, pp.55-87, 2022 (Peer-Reviewed Journal)

In-Service Teacher Training Program Development Study to Prevent Peer Bullying
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
, vol.11, no.2, pp.147-166, 2021 (Peer-Reviewed Journal)


Coğrafya Öğretmenlerine ve Öğretim Elemanlarına Yönelik Temel Harita Bilgisi Eğitimi: Bir Etki Analizi Çalışması
MILLI EGITIM
, vol.49, no.226, pp.233-254, 2020 (Scopus)
İLAVE EĞİTİM PROGRAMI OLARAK OKUL GÖSTERİLERİ: ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
The Journal of Social Sciences
, vol.5, no.25, pp.57-75, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Reviewing the Implementation of Life Sciences Curriculum in Turkey Using Elicitation Techniques
Elementary Education Online
, vol.17, no.3, pp.1-22, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen Adaylarının Pedagojik Formasyon Sertifika Programının Niteliği Hakkındaki Görüşleri Çankırı Karatekin Üniversitesi Örneği
Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.24, no.3, pp.997-1014, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Ortaokul 7 ve 8 Sınıf Öğrencilerinin Sorunlu İnternet Kullanımı ve Anne Baba Tutumları İlişkisinin İncelenmesi
The Journal of Academic Social Science Studies (JASSS)
, no.40, pp.205-223, 2015 (Peer-Reviewed Journal)


Multiple Intelligence and Creative Drama Practices with Disadvantaged Groups
International Journal of Social Science & Human Behavior Study
, vol.2, no.1, pp.99-102, 2015 (Peer-Reviewed Journal)

Leaky pipeline Women lost in the academic system in Turkey
International Journal of Research on Psycho- Eductional Sciences
, vol.8, no.1, pp.16-23, 2015 (Peer-Reviewed Journal)

Öğrencilere Getirilen Kılık Kıyafet Serbestliğinin Okul Bileşenleri Gözünden İncelenmesi Ankara Örneği
Eğitim Bilim Toplum Dergisi
, vol.13, no.49, pp.32-60, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Üniversite Öğrencilerinin Demokrasinin Eğitime Yansımaları Hakkındaki Görüşleri Çankiri İli Örneği
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.4, no.2, pp.12-27, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
The teachers against the education reforms under the influence of neoliberalism
European Journal of Research on Social Sciences
, vol.1, no.2, pp.1-7, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Öğrenci Gözüyle Hayat Bilgisi Dersinin İşlenişi Bir Nitel Araştırma Yöntemi Olarak Yaratıcı Drama
İlköğretim Online
, vol.12, no.1, pp.267-282, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Karatekin Üniversitesi Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğini Seçme Nedenlerine İlişkin Görüşlerinin Cinsiyet Değişkenine Göre İncelenmesi
Karatekin Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi
, vol.2, no.1, pp.1-12, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Öğrenci gözüyle hayat bilgisi dersinin işlenişi: Bir nitel araştırma yöntemi olarak yaratıcı drama
İlköğretim Online
, vol.12, no.1, pp.267-282, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Roles of parents in enhancing children s creative thinking skills
International Journal of Human Sciences
, vol.9, no.2, pp.91-108, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Quality of Education in Rural Schools A Needs Assessment Study Ankara Kalecik Sample
International Online Journal of Educational Sciences
, vol.3, no.1, pp.91-112, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Kapsayıcılık Bağlamında Eğitim Programları: Sosyal Adalete Doğru Bir Adım
11th International Congress on Curriculum and Instruction, Aydın, Turkey, 26 - 28 October 2023
Determining Criteria for Selection of Books That Can Help Prevent Bullying
6th International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Turkey, 9 - 12 June 2019
An Interactive Reading Experience with ‘Kuş Yuvası Saçlı Kız ve Huguftu’
. 6th International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Ankara, Turkey, 19 - 22 June 2019
Intercultural Sensitivity Levels of Prospective Teachers
. I. International Symposium on Science, Education, Art and Technology (UBEST), İzmir, Turkey, 2 - 04 May 2019
Use of Bibliotherapy Method to Prevent Peer Bullying
10th International Conference on Research in Education- ICRE, Antalya, Turkey, 20 - 22 April 2019
A Critical Look at Bullying Prevention School Programs
. I. International Symposium on Science, Education, Art and Technology (UBEST), İzmir, Turkey, 2 - 04 May 2019
If Teacher is not Democratic in The Classroom! A Study on the Democratic Trends of Teacher Candidates
10th International Conference on Research in Education- ICRE, Antalya, Turkey, 20 - 22 April 2019
Farklı Ama Aynı! Öğretmenlerin Farklılıklara Saygı Düzeyi
V. ULUSLARARASIMULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALARI SEMPOZYUMU(ISMS), 16 - 17 November 2018
Öğretmen Adaylarının Ayrımcılığa Yönelik Tutumları
5th INTERNATIONAL SYMPOSIUM ONMULTIDISCIPLINARY STUDIES (ISMS), Ankara, Turkey, 16 - 17 November 2018
The Most Failed Countries: Reasons for Failure in PISA
International Conference (EDUSREF), Turkey, 6 - 07 April 2018, pp.32
Assessment for Migration Students : Aiding Culturally Responsive Assessment in Schools(ACRAS) in four European Countries
Education, Society Reform Research (EDUSREF 2018), Ankara, Turkey, 6 - 07 April 2018
Candidate Teachers’ Democratic Attitudes and their Democratic Participation Level. – May 19-20, 2017
XIII. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Sofia, Bulgaria, 19 - 20 May 2017
Exploring practices of Culturally Responsive Assessment in European Schools,
Center for Culturally Responsive Evaluation and Assessment’s (CREA), Fourth International Conference, 27 - 29 September 2017
Practicies of Culturally responsie assessment in European Schools. Results of a literature review in four european countries
European Conference on Educational Research, Kopenhag, Denmark, 22 - 25 August 2017
Okullarda Bitişik Eğik El Yazısının Sonu
Uluslararası Doğunun Batısı, Batının Doğusu Konferansı, Prag / Çekya, 4 - 06 July 2017
The Quality of Education Provided in Science and Art Centers.
XIII. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Sofia, Bulgaria, 19 - 20 May 2017
Demokratik ve Kapsayıcı Eğitimin Önündeki Engelleri Aşmada İlk Adım: Öğretmen Eğitimi, 27-29 April 2017.
the ULEAD Annual Congress- 2017-7th International Conference on Research in Education - ICRE, Canakkale, Turkey, 27 - 29 April 2017
Geleneksel Ölçme ve Değerlendirmeden Alternatif Ölçme ve Değerlendirmeye Geçişi Metaforlarla Anlamak. 27-29 April 2017.
the ULEAD Annual Congress- 2017-7th International Conference on Research in Education - ICRE, Canakkale, Turkey, 27 - 29 April 2017
An overview of culturally responsive assessment practices in European Schools
Education Association of Ireland (ESAI) Conference, Cork, Ireland, 20 - 22 April 2017
to recall tomplay in the street a critical review of the transformation of the game concept importance and place of game in children s world
GALA Confr 2016:Games and learning alliance conference, Utrecht, Netherlands, 15 - 07 December 2016
kapali kapilar ardinda ogretmen adaylarina gore ogretmenler odasi
25. Ulusal Egitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Turkey, 21 - 24 April 2016
Eğitimde Firsat Esitligine Iliskin Akademisyen Gorusleri
8. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Birliği Kongresi, 5 - 08 May 2016
Hidden Privatization and Stratification of Education
V International Conference on Critical Education. Analyze, Educate, Organize. Critical Education for Social and Economic Justice, Wroclaw, Poland, 15 - 18 June 2015
The Revolutionary Resistance Experiences of Teachers in Gripperlines of Neoliberalism and New Conservative Approach
V International Conference on Critical Education. Analyze, Educate, Organize. Critical Education for Social and Economic Justice, Wroclaw, Poland, 15 - 18 June 2015
Graduate Students Perceptions on Feedback Process A Study in the Context of Teacher Education
II. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 8 - 10 June 2015
Milli Eğitim Şuralarının Türkiye de Eğitim Politikası Geliştirme Süreçlerindeki İşlevinin Eğitimbilimciler Tarafından Değerlendirilmesi
II. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 8 - 10 June 2015

Ortaokul 7 ve 8 Sınıf Öğrencilerinin Sorunlu İnternet Kullanımı Ve Anne Baba Tutumları İlişkisinin İncelenmesi
II. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 8 - 10 June 2015
Dezavantajlı Okullarda Etik Sınıf İklimi Oluşturulması
23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Kocaeli, Turkey, 4 - 06 September 2014
Öğretmen Adaylarının Eğitim Yaklaşımlarının Eğitim Felsefeleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi
3. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (EPOK), Gaziantep, Turkey, 7 - 09 May 2014
Teacher Candidates Worries about Teaching Profession
International Teacher Education Conference (ITEC 2014), Dubai, United Arab Emirates, 5 - 07 February 2014
Eğitim Bilimcilerin Kesintili Eğitimle İmtihanı 4 4 4 Kaç Eder
22nd National Educational Sciences Conference, Eskişehir, Turkey, 5 - 07 September 2013
Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini Seçme Nedenlerinin Cinsiyet Değişkeni Açısından İncelenmesi
3rd International Conference on Critical Education, Ankara, Turkey, 15 - 17 May 2013
Ortaöğretim Kurumları Bileşenlerinin Öğrencilere Getirilen Kılık Kıyafet Serbestliği Hakkındaki Görüşleri
3rd International Conference on Critical Education, Ankara, Turkey, 15 - 17 May 2013
What makes a Teacher Effective Ways of Training Secondary Education Teachers in Turkey
International Symposium, New Issues on Teacher Education, Ankara, Turkey, 9 - 11 May 2013
The Perceptions of Teachers about the Didactic Use of Computers in Special Need Education
Belgrade International Conference on Education, Belgrade, Serbia, 15 - 17 November 2012
Instructional Use of Information Technologies Teachers Resistance to the Use of New Technologies
19th International Conference on Learning, Illinois, United States Of America, 14 - 16 August 2012
Learning and Study Strategies of High School and University Students
12th International Educational Technology Conference (IETC), T'ao-yuan, Taiwan, 11 - 13 July 2012
PARENTS OPINIONS ABOUT CREATIVE THINKING SKILLS
15th International Creativity Conference “Creativity Research and Development for the Human Resource Development, Riga, Latvia, 5 - 06 November 2010, pp.218-222
The Perceived Autonomy of Teachers in Elementary Education
The 3rd International Conference on Educational Sciences (ICES'11), Current Trends and Future Directions for Professional Development of Teachers, Gazimagusa, Cyprus (Kktc), 22 - 25 June 2011
Quality of Education in Turkish Rural Schools A Needs Assessment Study
16th International Conference on Learning, Barselona, Spain, 1 - 04 June 2009
Books & Book Chapters
Project Programs in Schools
in: PROJECT DEVELOPMENT GUIDE IN EDUCATION, Ayşegül Oğuz Namdar, Editor, Eğiten Kitap, Ankara, pp.43-60, 2023
Bibliyoterapi Kullanarak Akran Zorbalığı ile Mücadele: Bir Kapsayıcı Eğitim Stratejisi
Anı Yayıncılık, Ankara, 2022

Sanat Yoluyla Öğrenme: Teknoloji, Drama ve Resim
in: Teknodramart: Teknoloji Destekli Drama Yöntemi ile Sanat Eğitimi Uygulamaları, Doç.Dr. Ayşegül Oğuz Namdar, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.35-52, 2022
Kapsayıcı Eğitimin Anlamı, Kapsamı, Felsefesi ve Uygulanışı
in: Kapsayıcı Eğitim Uygulamaları: Çeşitlilikleri ve Farklılıkları Kucaklayan Kapsayıcı Çemberi Genişletme’, Pervin Oya Taneri, Editor, Eğiten Kitap, Ankara, pp.1-29, 2022
Yabancı Göçmen ve Mültecilerin Kapsanması için Bibliyoterapi ve Drama Uygulamaları
in: Kapsayıcı Eğitim Uygulamaları: Çeşitlilikleri ve Farklılıkları Kucaklayan Kapsayıcı Çemberi Genişletme, Pervin Oya Taneri, Editor, Eğiten Kitap, Ankara, pp.171-199, 2022
Kapsayıcı Eğitimin Anlamı, Kapsamı, Felsefesi ve Uygulanışı
in: Kapsayıcı Eğitim Uygulamaları: Çeşitlilikleri ve Farklılıkları Kucaklayan Kapsayıcı Çemberi Genişletme, Pervin Oya taneri, Editor, Eğiten Kitap Yayınevi, Ankara, pp.1-29, 2022
Yabancı Göçmen Ve Mültecilerin Kapsanması İçin Bibliyoterapi ve Drama Uygulamaları
in: Kapsayıcı Eğitim Uygulamaları: Çeşitlilikleri ve Farklılıkları Kucaklayan Kapsayıcı Çemberi Genişletme’, Pervin Oya taneri, Editor, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, pp.171-200, 2022
Hayat Bilgisi Dersinde Yer Alan Demokratik Değerlerin Yaratıcı Drama Yöntemiyle Kazandırılması
in: Hayat Bilgisi Öğretiminde Alternatif Eğitim Uygulamaları, Caner Özdemir, Ayşegül Oğuz Namdar, Editor, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, pp.169-190, 2022
Sanat Yoluyla Öğrenme: Teknoloji, Drama ve Resim
in: Teknodramart: Teknoloji Destekli Drama Yöntemi ile Sanat Eğitimi Uygulamaları, Ayşegül Oğuz Namdar, A. Alyıldız Uğurlu, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.35-52, 2022
Öğrenmede evrensel tasarım ve eğitim programları. Öğrenmede Evrensel Tasarım
in: Kapsayıcı Eğitimi Sağlamada Kuramsal ve Uygulamalı Bir Çerçeve, Semra Demir Başaran, Editor, Pegem A, Ankara, pp.161-198, 2021
5. Bölüm Kapsayıcı Değerlendirme
in: Kuramdan Uygulamaya Kapsayıcı Eğitim, Taneri, Pervin Oya, Editor, Pegem A, Ankara, pp.93-123, 2019

Farklı Ama Aynı! Aday Öğretmenlerin Farklılıklara Saygı Düzeyi /-197
in: Egitim bilimlerinde güncel akademik çalışmalar 2018, Harun Şahin, Abidin Temizer, Fatma Erdoğan, Editor, Ivpe, Cetinje-Montenegro, pp.197-218, 2018
Gözleme Dayalı Yöntemler
in: Bilimsel Araştırma Yöntemleri Gerçek Dünya Araştırması, Şakir Çınkır, Nihan Demirkasımoğlu, Editor, Anı Yayınevi, Ankara, pp.363-391, 2018
kapali kapilar ardinda: ogretmen adaylarina gore ogretmenler odasi
in: egitim bilimlerinde yenilik ve nitelik arayisi, demirel ozcan, dincer serkan, Editor, pegem akademi, Ankara, pp.791-808, 2016
Bölüm 10. Taramalar ve Anketler (Surveys and Questionnaires)
in: Real World Research Bilimsel Araştırma Yöntemleri Gerçek Dünya Araştırması, Şakir Çınkır, Nihan Demirkasımoğlu, Editor, Anı, Ankara, pp.287-344, 2015
Curriculum Development and Implementation
in: Educational Administration Concepts and Practices Eğitim Yönetimi, GÖKHAN ARASTAMAN, Editor, NOBEL, Ankara, pp.366-409, 2013
