Doç. Dr. ÖMER FARUK ÖZDEMİR


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Eğitim Bilimsel Disiplinler


Avesis Araştırma Alanları: Fen Bilimleri Eğitimi, Öğretmen Eğitimi, Ortaöğretim Alan Öğretmenliği, Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Metrikler

Yayın

42

Yayın (WoS)

10

Yayın (Scopus)

13

Atıf (WoS)

87

H-İndeks (WoS)

6

Atıf (Scopus)

141

H-İndeks (Scopus)

7

Atıf (Scholar)

573

H-İndeks (Scholar)

13

Atıf (TrDizin)

16

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

53

Toplam Atıf Sayısı

156

Proje

3

Tez Danışmanlığı

22

Açık Erişim

12
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1999 - 2004

1999 - 2004

Bütünleşik Doktora

Ohio State University, Teaching & Learning , Amerika Birleşik Devletleri

1991 - 1995

1991 - 1995

Lisans

Selçuk Üniversitesi, Fen Fakültesi, Fizik Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2004

2004

Doktora

The coexistence of alternative and scientific conceptions in physics

Ohio State University, Teaching & Learning

Araştırma Alanları

Fen Bilimleri Eğitimi

Öğretmen Eğitimi

Ortaöğretim Alan Öğretmenliği

Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2008 - 2014

2008 - 2014

Yrd. Doç. Dr.

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2005 - 2008

2005 - 2008

Öğretim Görevlisi Dr.

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

1996 - 1998

1996 - 1998

Araştırma Görevlisi

Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Fen Fakültesi, Fizik Bölümü

Yönetimsel Görevler

2007 - 2021

2007 - 2021

Bölüm Başkan Yardımcısı

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2005 - Devam Ediyor

2005 - Devam Ediyor

Instructor/Reader

METU, Instructor/Reader

1996 - 1998

1996 - 1998

Assistant

Gebze Institute of Technology , Assistant

Yönetilen Tezler

2022

2022

Yüksek Lisans

Content analysis of exhibit labels in science centers

ÖZDEMİR Ö. F. (Danışman)

İ.GEZER(Öğrenci)

2013

2013

Doktora

Mod - yöntem etkileşimi :

ÖZDEMİR Ö. F. (Danışman)

A.Çetin(Öğrenci) Creative Commons License

Makaleler

Tümü (15)
SCI-E, SSCI, AHCI (10)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (10)
Scopus (13)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (1)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2017

2017

1. Argumentation with counterintuitive physics questions: participants’ views and critics

AYDIN ŞENGÜLEÇ Ö., BAHÇİVAN E., ÖZDEMİR Ö. F., AZAR A.

Turkish Physical Society 33rd International Physics Congress, 6 - 10 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

4. Argumentatıon Wıth Counterıntuıtıve Physıcs Questıons:Partıcıpants’ Vıews And Crıtıcs

AYDIN ŞENGÜLEÇ Ö., BAHÇİVAN E., ÖZDEMİR Ö. F., AZAR A.

Turkish Physical Society 33rd International Physics Congress, Muğla, Türkiye, 06 Eylül 2017 - 10 Eylül 2917, ss.472, (Özet Bildiri)

2017

2017

5. Arqumantation with counterintutitive physics questions:Participants’xxviews and critics

AYDIN ŞENGÜLEÇ Ö., BAHÇİVAN E., ÖZDEMİR Ö. F., AZAR A.

Türk Fizik Derneği 33. uluslararası fizik kongresi, 6 - 10 Eylül 2017, ss.472, (Özet Bildiri)

2017

2017

6. The Effect Of Argumentatıon-Based Laboratory Implementatıon On Partıcıpants’ Perceptıons Regardıng Argumentatıon

AYDIN ŞENGÜLEÇ Ö., BAHÇİVAN E., ÖZDEMİR Ö. F.

Turkish Physical Society 33rd Physics Congress, Muğla, Türkiye, 6 - 10 Eylül 2017, ss.483, (Özet Bildiri)

2016

2016

10. Lise Öğrencilerinin Basit Elektrik Devreleri Ve Geometrik Optik Konusundaki Kavram Yanılgıları

ERYILMAZ A., ÖZDEMİR Ö. F., YILDIRIM U., eraslan F., Eryurt K., GARİP B., et al.

12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2010

2010

15. The effect of teaching method on the effect of contextual approach A factorial design

PEŞMAN H., ÖZDEMİR Ö. F.

2010 National Summer Conference – Integrating Science and Mathematics Education Research into Teaching, 20 - 23 Haziran 2010

2012

2012

16. The Nature Of Thought Experiments Used By Students In Different Levels During Problem Solving In Physics

KÖSEM Ş., ÖZDEMİR Ö. F.

The World Conference on Physics Education, 01 Temmuz 2012 - 06 Eylül 2009, (Özet Bildiri)

2009

2009

17. Preservice physics teachers knowledge about and use of students pre instructional thinking

YILDIRIM U., ÖZDEMİR Ö. F.

European Science Education Research Association, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009, (Özet Bildiri)

2009

2009

18. Approaching to transfer from the perspective of actor oriented model

YERDELEN DAMAR S., ÖZDEMİR Ö. F.

European Science Education Research Association, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009, (Özet Bildiri)

2009

2009

19. What is the north star of the teacher s curriculum or national exams

ÜNAL C., PEŞMAN H., ÖZDEMİR Ö. F.

European Science Education Research Association, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

20. University students perceptions about the laboratory environments and their interactions in a physics laboratory

ÜNAL C., ÖZDEMİR Ö. F.

Frontiers in Science Education Research Conference, 22 - 24 Mart 2009, ss.119-127, (Tam Metin Bildiri)

2003

2003

21. The Role of Metacognition in Facilitating Conceptual Change

YÜRÜK N., beeth m. e., ÖZDEMİR Ö. F.

National Association for Research in Science Teaching, 23 - 26 Mart 2003, (Tam Metin Bildiri)

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Eylül 2012

Eylül 2012

International Applied Education Congress

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Aşkun C. S., Özden M. Y., Hürmeriç Altunsöz I., Korkusuz F., Seferoğlu G., Ubuz B., et al.
Ankara, Türkiye


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 88

h-indeksi (WOS): 6