Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDoktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2018 - 2022
2018 - 2022Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2011 - 2018
2011 - 2018Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
Erken Çocukluk Eğitimcilerinin Duygu Düzenlemesi ve Duygu Sosyalleştirmesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta ÜstüFransızca
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2022
2022Statistical Programming with R
Ölçme ve Değerlendirme
Gazi Üniversitesi
2022
2022Measurement of Affective and Psychomotor Characteristics
Ölçme ve Değerlendirme
Hacettepe Üniversitesi
2019
2019Reading Culture and Children's Literature
Mesleki Eğitim
Ankara Üniversitesi
2019
2019French Language
Yabancı Dil
Fransız Kültür Merkezi (Institut Français de Turquie)
2016
2016French Language
Yabancı Dil
Université de Bretagne Occidentale
Araştırma Alanları
Okul Öncesi Eğitim
Gelişim Psikolojisi
Eğitim
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Makaleler
Tümü (2)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (2)
2025
20251. Teacher-child interactions in early childhood education and care classrooms: characteristics, predictivity, dependency and methodological issues
Üzüm S.
EDUCATIONAL REVIEW
, cilt.77, sa.4, ss.1336, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. Socialising Children’s Negative Emotions in Early Education: Adapting and Validating a Scale for Teachers
ÜZÜM S., Filik R., DEMİRCAN H. Ö.
International Journal of Emotional Education
, cilt.17, sa.1, ss.95-110, 2025 (ESCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Understanding Teacher Resistance to Organizational Change from the Perspectives of EFL Instructors
Çetin A., Üzüm S.
European Conference on Educational Research (ECER) 2025, Belgrade, Sırbistan, 9 - 12 Eylül 2025, (Özet Bildiri)
2025
20252. Socialization of Young Children’s Emotions - Practices from The Field
Üzüm S., Çapa Aydin Y.
The European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) 2025, Graz, Avusturya, 25 - 29 Ağustos 2025, ss.1, (Özet Bildiri)
2025
20253. Exploring Preschoolers’ Environmental Attitudes Toward Deforestation through A Wordless Picture Book
Başer Kanbak C., Tanrısevdi M., Üzüm S.
16th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Kobenhavn, Danimarka, 25 - 29 Ağustos 2025, (Özet Bildiri)
2024
20244. Resimli Çocuk Kitapları Üzerine Yapılan Araştırmaların Sistematik İncelenmesi: Türkiye Örneklemi
ÜZÜM S., OLGAN R.
International Education Congress-EDU Congress, Diyarbakır, Türkiye, 18 - 21 Eylül 2024, ss.2462-2465, (Özet Bildiri)
2024
20245. Emotion Across Cultures – Comparative Analysis of Emotion-Related Contents in Children's Storybooks
Üzüm S., Demircan H. Ö.
18th International Conference on Motivation & Emotion (EARLI Special Interest Group - SIG 8), ICM 2024, Bern, İsviçre, 28 - 30 Ağustos 2024, ss.85, (Özet Bildiri)
2024
20246. A Review of Post-Graduate Theses and Doctoral Dissertations Concerning Empathy in Early Childhood Education
Üzüm S., Erden F.
XI International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, ss.107-108, (Özet Bildiri)
2024
20247. Silent Story, Loud Empathy: Investigating Children's Empathy on Deforestation
Üzüm S., Başer Kanbak C., Tanrisevdi M.
Joint Conference of the EARLI Special Interest Groups: Learning and Development in Early Childhood (SIG 5) and Play, Learning and Development (SIG 28) , Warszawa, Polonya, 10 - 12 Temmuz 2024, ss.99, (Özet Bildiri)
2024
20248. Exploring Nature Worldviews in Environment-themed Children's Books Across Cultures
Üzüm S., Başer Kanbak C.
28th JURE (Junior Researchers of EARLI), Sevilla, İspanya, 24 - 28 Haziran 2024, (Özet Bildiri)
2023
20239. Çocukların Olumsuz Duygularıyla Başa Çıkma Ölçeği - Öğretmen Ölçeği’nin (CCNES-T) Türkiye Bağlamında Kültürlerarası Uyarlaması ve Ön Geçerlik Çalışması
Üzüm S., Demircan H. Ö.
8. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Karaman, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, ss.271-272, (Özet Bildiri)
2023
202310. Early Childhood Educators’ Emotion Regulation and Socialization of Young Children’s Negative Emotions
Üzüm S., Demircan H. Ö.
European Conference on Educational Research, ECER2023, Glasgow, İngiltere, 22 - 25 Ağustos 2023, (Özet Bildiri)
2023
202311. Does Child-Centered Teaching Require as Much Specialty as It Thought?: Pre-Service EC Teacher’s Views on Co-Constructing, Deconstructing, and Community Building
Üzüm S., Yapar N. B., Demircan H. Ö.
Emerging Researchers' Conference, ERC2023, Glasgow, İngiltere, 21 - 22 Ağustos 2023, (Özet Bildiri)
2022
202212. Visual Arts in Early Childhood Classrooms: The Views of Pre-service Teachers
Üzüm S., Sevimli Çelik S.
74th OMEP World Assembly and Conference, Athens, Yunanistan, 11 - 15 Temmuz 2022, ss.45, (Özet Bildiri)
2021
202113. A Systematic Review of Executive Function and Emotion Regulation Studies in Early Childhood
Üzüm S., Demircan H. Ö.
30th European Early Childhood Education Research Conference (EECERA), Zagreb, Hırvatistan, 1 - 17 Eylül 2021, ss.271-272, (Özet Bildiri)
Desteklenen Projeler
2025 - 2025
2025 - 2025
Mimarlık Eğitiminde Ekopedagoji Kapsamında Sürdürülebilirlik Okuryazarlığının Geliştirilmesi
TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı
(Proje Özeti)
Çalıkuşu A. N. (Yürütücü), Erkılıç M., Engin C.
2024 - 2024
2024 - 2024Kapsayıcı Bir Öğrenme Ortamının Teşvik Edilmesinde Resimli Hikaye Kitapları 2
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Özbek Ö. Y.(Yürütücü), Taneri P. O., Barutçu Yıldırım K. F., Kulakoğlu B., Kamış Ö., Aşkaroğlu A., et al.
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorThe European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI)
Üye
2024 - 2025
2024 - 2025European Science Education Research Association (ESERA)
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kasım 2025
Kasım 2025EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL
SSCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2025
Şubat 2025European Conference on Educational Research (ECER) 2025
Bildiri (Özet)
Kasım 2024
Kasım 2024Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2024
Mart 202418th International Conference on Motivation & Emotion (EARLI Special Interest Group), ICM 2024
Bildiri (Özet)
Şubat 2024
Şubat 2024European Conference on Educational Research (ECER) 2024
Bildiri (Özet)
Ocak 2024
Ocak 202428th JURE (Junior Researchers of EARLI) 2024
Bildiri (Özet)
Akademik Dolaşım Faaliyetleri
2025 - 2025
2025 - 2025Yetkinlik ve Niteliklerin Artırılması
Eğitim Alma
Universiteit van Amsterdam, Hollanda
2025 - 2025
2025 - 2025Yetkinlik ve Niteliklerin Artırılması
Eğitim Alma
Technische Universitaet Chemnitz-Zwickau, Almanya
2024 - 2024
2024 - 2024Yetkinlik ve Niteliklerin Artırılması
Eğitim Alma
Universitaet Bern (University of Bern), İsviçre
2024 - 2024
2024 - 2024Erasmus Programı
Staj
Universita Degli Studi di Roma La Sapienza, İtalya
2023 - 2023
2023 - 2023Yetkinlik ve Niteliklerin Artırılması
Eğitim Alma
Universidade do Porto, Portekiz
2016 - 2017
2016 - 2017Erasmus Programı
Eğitim Alma
Université de Bretagne Occidentale: Brest, Fransa
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
28 Ağustos 2025 - 28 Ağustos 2025
28 Ağustos 2025 - 28 Ağustos 2025The European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) 2025
Oturum Başkanı
Graz-Avusturya
25 Haziran 2024 - 25 Haziran 2024
25 Haziran 2024 - 25 Haziran 202428th JURE (Junior Researchers of EARLI)
Oturum Başkanı
Sevilla-İspanya
25 Ağustos 2023 - 25 Ağustos 2023
25 Ağustos 2023 - 25 Ağustos 2023European Conference on Educational Research, ECER2023
Oturum Başkanı
Glasgow-İngiltere
Burslar
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorTEV Doktora Bursu
Vakıf
2025 - 2025
2025 - 20252224-A Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılımı Destekleme Programı
TÜBİTAK
2025 - 2025
2025 - 2025University of Amsterdam’s Research Priority Area: Real Emotions
Üniversite
2025 - 2025
2025 - 2025EARLI Conference 2025 Travel Award
Diğer Uluslararası Organizasyonlar
2024 - 2024
2024 - 20242224-A Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılımı Destekleme Programı
TÜBİTAK
2024 - 2024
2024 - 2024Grant for Erasmus Exchange Short Term Doctoral Mobility (Internship)
Avrupa Birliği Komisyonu
2024 - 2024
2024 - 2024Travel Grant for the research paper entitled “Exploring Nature Worldviews in Environment-themed Children's Books Across Cultures” and presented at 28th JURE (Junior Researchers of EARLI) 2024
Diğer Uluslararası Organizasyonlar
2023 - 2023
2023 - 20232224-A Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılımı Destekleme Programı
TÜBİTAK
2016 - 2017
2016 - 2017Grant for Erasmus Exchange Student Mobility (Study Abroad)
Avrupa Birliği Komisyonu
Bilimsel Araştırma / Çalışma Grubu Üyelikleri
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam Ediyor