Akademik Unvanlar
-
2014 - Devam Ediyor Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2008 - 2014 Yrd. Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2005 - 2008 Öğretim Görevlisi Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
1996 - 1998 Araştırma Görevlisi
Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Fen Fakültesi, Fizik Bölümü
Yönetimsel Görevler
-
2007 - 2021 Bölüm Başkan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
-
2005 - Devam Ediyor Instructor/Reader
METU
-
1996 - 1998 Assistant
Gebze Institute of Technology
Yönetilen Tezler
-
Content analysis of exhibit labels in science centers
ÖZDEMİR Ö. F. (Danışman)
İ.GEZER(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
Effectiveness of conceptual change strategies in science education: A meta-analysis
ÖZDEMİR Ö. F. (Danışman)
Ç.PAÇACI(Öğrenci), Doktora, 2022 -
Effects of epistemologically enhanced instruction on ninth grade students' physics related personal epistemology and achievement in physics
ÖZDEMİR Ö. F. (Danışman)
-
Development of an instrument for science teachers' perceived readiness in STEM education
ÖZDEMİR Ö. F. (Danışman)
-
Field trips to science centers: Teachers' perspectives, roles, and reflections
ÖZDEMİR Ö. F. (Danışman)
E.ŞENTÜRK(Öğrenci), Doktora, 2015 -
The effect of a professional development program on physics teachers' knowledge and their students' achievement in modern physics unit
ÖZDEMİR Ö. F. (Eş Danışman), ERYILMAZ A. (Eş Danışman)
N.BALTA(Öğrenci), Doktora, 2014 -
Bilim merkezlerine yapılan sınıf gezileri : öğretmen bakış açıları, rolleri ve düşünceleri.
ÖZDEMİR Ö. F. (Danışman)
-
Effects of instructions based on cognitive bridging and cognitive conflict on 9th grade students` understanding of force and motion, epistemological beliefs, and self-efficacy
ÖZDEMİR Ö. F. (Danışman)
-
Mode-method interaction: The effects of inquiry vs. expository and blended vs. face-to-face instruction on 9th grade students' achievement in, science process skills in and attitudes towards physics
ÖZDEMİR Ö. F. (Danışman)
A.ÇETİN(Öğrenci), Doktora, 2013 -
Mod - yöntem etkileşimi :
ÖZDEMİR Ö. F. (Danışman)
-
Assessment of high school physics teachers pedagogical content knowledge related to the teaching of electricity
YILDIRIM U. (Eş Danışman), ÖZDEMİR Ö. F. (Eş Danışman)
-
An investigation of undergraduate students' scientific inquiry processes in a physics laboratory
ÖZDEMİR Ö. F. (Danışman)
-
Method-approach interaction: The effects of learning cycle vs traditional and contextual vs non-contextual instruction on 11th grade students achievement in and attitudes towards physics
ÖZDEMİR Ö. F. (Danışman)
H.PEŞMAN(Öğrenci), Doktora, 2012 -
Yöntem-yaklaşım etkileşimi:öğrenme döngüsüne karşı geleneksel ve bağlam temelliye karşı bağlamsız öğretimlerin 11. sınıf öğrencilerinin fizikteki başarı ve tutumlarına etkileri.
ÖZDEMİR Ö. F. (Danışman)
-
Role of thought experiments in solving conceptual physics problems
ÖZDEMİR Ö. F. (Danışman)
-
Relation of cognitive and motivational variables with students' human circulatory system achievement in traditional and learning cycle classrooms
ÖZDEMİR Ö. F. (Eş Danışman), ÇAKIROĞLU J. (Eş Danışman)
-
The effect of science centres on students' attitudes towards science
ÖZDEMİR Ö. F. (Danışman)