Yayınlar & Eserler

Makaleler 7
Tümü (7)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
Scopus (2)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (2)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 35

1. Tasarım Stüdyosu Projelerinde Kullanıcı Kaynaklı Videolar ve Canlandırma ile Keşifsel Araştırma: Bir Çerçeveye Doğru

6. Ulusal Tasarım Araştırmaları Konferansı, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Eylül 2024, (Yayınlanmadı)

2. Cold War Design Diplomacy: Converging Paths of Raymond Loewy and the Middle East

Design History Society Annual Conference 2025, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2025, ss.1, (Özet Bildiri)

3. From Crisis to Transformation: The Role of Creative Practices in Organisational Transitions

DRS 2024: Boston, Massachusetts, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 28 Haziran 2024, cilt.1, ss.1-16, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

4. Claiming a Profession in the Turkish Context: A Micropolitical History of Industrial Design

15th Annual 4T Symposium "Design, Populism and Politics", İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Ekim 2023, (Yayınlanmadı)

5. Ankara 2019 – Insider Knowledge Reflections on the Fifth International Conference for Design Education Researchers

DRS Learn X Design 2021 6th International Conference for Design Education Researchers, Jinan, Çin, 24 - 26 Eylül 2021, cilt.2, ss.30-34, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

6. Collaboration Practices in Industrial Design Education The Case of METU From a Historical Perspective, 1981-2021

DRS Learn X Design 2021 6th International Conference for Design Education Researchers, Jinan, Çin, 24 - 26 Eylül 2021, cilt.2, ss.380-394, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

7. Track 04: Collaboration in Design Education Theoretical and Methodological Frameworks for Learning Through and From Partnerships

DRS Learn X Design 2021 6th International Conference for Design Education Researchers, Jinan, Çin, 24 Eylül 2021, cilt.2, ss.322-326, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

8. Tasarım Odaklı Düşünme Yaklaşımı ile STEM Eğitimi Etkinliği Geliştirme

UTAK 2020 4. Ulusal Tasarım Araştırmaları Konferansı, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2020, ss.391-404, (Tam Metin Bildiri)

9. Morphological Exploration of the Turkish Tea Glass for Engaging Design Solutions

DRS 2020 International Conference: Synergy, 11 - 14 Ağustos 2020, cilt.5, ss.2284-2302, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

10. Repurposing Online Videos for Exploratory Design Research

DRS Learn X Design 2019 Fifth International Conference for Design Education Researchers, Ankara, Türkiye, 9 - 12 Temmuz 2019, ss.499-509, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

11. Çocuklar için Kullanıcı Odaklı Tasarım: Pediatrik Muayene Masası ve Çevresi Örneği

5. Uluslararası Mobilya Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 1 - 04 Kasım 2018, ss.787-805, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

12. Üç Boyutlu Marka Olarak Korunan İkonik Mobilya Tasarımları

5. Uluslararası Mobilya Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 1 - 04 Kasım 2018, ss.754-767, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

13. Endüstriyel Tasarım Eğitiminde Çocuklarla Ortak-Tasarım: Anlatı ve Canlandırma Temelli Bir Tasarım Yöntemi Önerisi

UTAK 2018 Üçüncü Ulusal Tasarım Araştırmaları Konferansı: Tasarım ve Umut Bildiri Kitabı, Ankara, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2018, ss.409-427, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

14. Üç Boyutlu Markaların Tasarım ve Fikri Mülkiyet Biyografileri: Tasarım, Mimarlık ve Teknoloji İkonlarıı

UTAK 2018 Üçüncü Ulusal Tasarım Araştırmaları Konferansı: Tasarım ve Umut Bildiri Kitabı, Ankara, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2018, ss.587-608, (Tam Metin Bildiri)

15. I-Wonder-How: A Method for Co-designing with Children in Design Education

Proceedings of DRS2018: Catalyst, Limerick, İrlanda, 25 - 28 Haziran 2018, cilt.7, ss.2927-2940, (Tam Metin Bildiri)

16. Design Exploration through Online User-Generated Video Material

ISIDE 2017: Second International Symposium on Industrial Design and Engineering, Nevşehir, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2017, (Tam Metin Bildiri)

17. Collaborating with External Partners in Industrial Design Education: A Review of Success Factors

Papers from the LearnXDesign London 2017 Conference, London, İngiltere, 28 - 30 Haziran 2017, ss.183-190, (Tam Metin Bildiri)

19. Encounters and Shifting Identities: Students’ Experiences of Multi-Stakeholder Participatory Design

Design Management Academy Conference 2017, Hong Kong, 7 - 09 Haziran 2017, cilt.5, ss.1685-1702, (Tam Metin Bildiri)

20. Tasarım Eğitimi Projelerinde Tasarım Araştırmasının Fikir Geliştirmeyle Bütünleştirilmesinde Eğitimcilerle Öğrenciler Arasındaki İşbirliği

UTAK 2016 İkinci Ulusal Tasarım Araştırmaları Konferansı: Sorumluluk, Bağlam, Deneyim ve Tasarım Bildiri Kitabı, Ankara, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2016, ss.543-558, (Tam Metin Bildiri)

21. Endüstriyel Tasarım Tescili Başvurusunda Görsel Anlatımın Hazırlanmasına Yönelik Ulusal Bir Kılavuz Önerisi

UTAK 2014 Bildiri Kitabı: Eğitim, Araştırma, Meslek ve Sosyal Sorumluluk, Ankara, Türkiye, 10 - 12 Eylül 2014, ss.35-51, (Tam Metin Bildiri)

22. ASSESSMENT OF "NOVELTY" AND "DISTINCTIVE CHARACTER" IN INDUSTRIAL DESIGNS

International Multidisciplinary Scientific Conferences on Social Sciences and Arts (SGEM 2014), Albena, Bulgaristan, 1 - 10 Eylül 2014, ss.533-540, (Tam Metin Bildiri) identifier

23. Tasarım Hukukunda Yenilik ve Ayırt Edici Nitelik Değerlendirmesinde Kullanılan Terimler Açısından Kavramsallaştırma Sorunları

Endüstride, Tasarımda, Eğitimde 40 Yıl Sempozyum Bildiri Kitabı, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Aralık 2011, ss.309-316, (Tam Metin Bildiri)

24. Yaratıcı Tasarım Araştırması Yöntemi Olarak 'Deneyim Yansıtma Modellemesi' ve Sürdürülebilirlik için Tasarım

Endüstride, Tasarımda, Eğitimde 40 Yıl Sempozyum Bildiri Kitabı, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Aralık 2011, ss.393-403, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

25. My Dear Monster Friends: Matrix as an Emotionally Rich Generative Design Tool

7th International Conference on Design and Emotion, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 07 Ekim 2010, (Tam Metin Bildiri) identifier

26. Understanding user experience for scenario building: A case in public transport design

Annual Conference of the Ergonomics Society on Contemporary Ergonomics 2006, Cambridge, İngiltere, 4 - 06 Nisan 2006, ss.189-193, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License identifier

27. Endüstri Destekli Eğitim Projelerinde Tasarım Sürecini Etkileyen Faktörler: Öğrenci Değerlendirmesine Dayalı Bir Vaka Çalışması

Türkiye’de Tasarımı Tartışmak: III. Ulusal Tasarım Kongresi Bildiri Kitabı, İstanbul, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2006, ss.96-107, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

28. Tasarımların Korunmasında Türkiye Deneyimi ve Yeni Ulusal Düzenleme için Bir Çerçeve Önerisi

Türkiye’de Tasarımı Tartışmak: III. Ulusal Tasarım Kongresi Bildiri Kitabı, İstanbul, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2006, ss.384-391, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

29. Implications of Collaboration with Industry for Educational Strategies in Industrial Design: The Graduation Project Course

CLTAD 3rd International Conference: Enhancing Curricula, London, İngiltere, 1 - 03 Haziran 2006, ss.137-159, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

30. Understanding user experience for scenario building: A case in public transportation design

Contemporary Ergonomics 2006, Loughborough, Birleşik Krallık, 4 - 06 Nisan 2006, ss.189-193, (Tam Metin Bildiri)

31. Glass Packaging for Food and Beverage Products Design Process and Innovation Strategies in an Educational Project

IV. International Packaging Congress and Exhibition-Presentations, İzmir, Türkiye, 8 - 11 Aralık 2005, cilt.2, ss.637-646, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

32. Dynamics of collaboration with industry in industrial design education: The case of a graduation project course

3rd Engineering and Product Design Education Int. Conference, Edinburgh, Saint Helena, 15 - 16 Eylül 2005, ss.477-481, (Tam Metin Bildiri)

33. Endüstriyel Tasarımda Doktora Derecesinin Anlamı: Araştırmacı mı Eğitimci mi?

İTÜ Tasarım Toplantıları 1999, İstanbul, Türkiye, 05 Mayıs 1999, ss.40-42, (Tam Metin Bildiri)

34. Digital Technologies Expanding the Boundaries of User Product Interaction: An Educational Project on User Interface Design

ICSID 2nd Educational Conference: Critical Motivations and New Dimensions, Hannover, Almanya, 5 - 07 Eylül 2003, ss.165-169, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

35. The Profession of Industrial Design in Turkey: The Correspondence between Education and Practice

IDATER 98: International Conference on Design and Technology Educational Research and Curriculum Development, Leicester, İngiltere, 24 - 26 Ağustos 1998, ss.125-131, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License
Kitaplar 11

1. The Cold War revisited: The history and pedagogy of the industrial design programme at METU

Perspectives on Design Education in India and Asia, Peer M. Sathikh,Ravi Poovaiah,Venkatesh Rajamanickam,Karin G. Oen, Editör, Routledge, London/New York , London, ss.131-143, 2025 Creative Commons License

2. Endüstriyel Tasarımcılar İçin Etik Kılavuz

TMMOB Mimarlar Odası Endüstriyel Tasarımcılar Komisyonu, Ankara, 2019

4. People, Flags, Bridges: Transformation through Resistance

Un/Certain Futures, M. Förster,S. Hebert,M. Hofmann,W. Jonas, Editör, Transcript Verlag, Bielefeld, ss.142-143, 2018

5. Öğrencilerin ve Değerlendirenlerin Bakış Açılarından Endüstri Ürünleri Tasarımı Eğitiminde Jüri Değerlendirmesi

Mersin'den Mimarlık Planlama Tasarım Yazıları: Tamer Gök'e Armağan, Yasemin Sarıkaya Levent,Meltem Uçar, Editör, Mersin Üniversitesi Yayınları, Mersin, ss.203-221, 2013

9. Türkiye’de Endüstriyel Tasarım Eğitimi ve Kurumsallaşma: Kronolojik Notlar

Nesnel 1: Türkiye’de Tasarım Eğitimi, H. Alpay Er,Fatma Korkut,Özlem Er, Editör, Boyut Yayın Grubu, İstanbul, ss.6-9, 1998

10. Dizayndan Tasarıma: Endüstriyel Tasarım Yazınında 1970'li Yıllar ve Öncesi

Notlar + Kaynakça: Türkiye'de Endüstriyel Tasarım Yazını, Özlem Er,H. Alpay Er,Fatma Korkut, Editör, Endüstriyel Tasarımcılar Meslek Kuruluşu, Ankara, ss.15-20, 1998

11. Tasarım Eğitiminde Stüdyoların Hedeflerinin Yıllara Göre Değişimi

Fakültede Eğitim, Necdet Teymur, Editör, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, Ankara, ss.25-27, 1997
Diğer Yayınlar 9
Metrikler

Yayın

63

Yayın (WoS)

3

Yayın (Scopus)

4

Atıf (WoS)

28

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

19

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

314

H-İndeks (Scholar)

10

Atıf (Diğer Toplam)

1

Toplam Atıf Sayısı

29

Proje

1

Tez Danışmanlığı

19

Açık Erişim

27
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları