Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

From Crisis to Transformation: The Role of Creative Practices in Organisational Transitions

DRS 2024: Boston, Massachusetts, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 28 Haziran 2024, cilt.1, ss.1-16 Sürdürülebilir Kalkınma

Claiming a Profession in the Turkish Context: A Micropolitical History of Industrial Design

15th Annual 4T Symposium "Design, Populism and Politics", İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Ekim 2023

Track 04: Collaboration in Design Education Theoretical and Methodological Frameworks for Learning Through and From Partnerships

DRS Learn X Design 2021 6th International Conference for Design Education Researchers, Jinan, Çin, 24 Eylül 2021, cilt.2, ss.322-326 Creative Commons License

Ankara 2019 – Insider Knowledge Reflections on the Fifth International Conference for Design Education Researchers

DRS Learn X Design 2021 6th International Conference for Design Education Researchers, Jinan, Çin, 24 - 26 Eylül 2021, cilt.2, ss.30-34 Creative Commons License

Collaboration Practices in Industrial Design Education The Case of METU From a Historical Perspective, 1981-2021

DRS Learn X Design 2021 6th International Conference for Design Education Researchers, Jinan, Çin, 24 - 26 Eylül 2021, cilt.2, ss.380-394 Creative Commons License

Tasarım Odaklı Düşünme Yaklaşımı ile STEM Eğitimi Etkinliği Geliştirme

UTAK 2020 4. Ulusal Tasarım Araştırmaları Konferansı, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2020, ss.391-404

Morphological Exploration of the Turkish Tea Glass for Engaging Design Solutions

DRS 2020 International Conference: Synergy, 11 - 14 Ağustos 2020, cilt.5, ss.2284-2302 Sürdürülebilir Kalkınma

Repurposing Online Videos for Exploratory Design Research

DRS Learn X Design 2019 Fifth International Conference for Design Education Researchers, Ankara, Türkiye, 9 - 12 Temmuz 2019, ss.499-509 Sürdürülebilir Kalkınma

Çocuklar için Kullanıcı Odaklı Tasarım: Pediatrik Muayene Masası ve Çevresi Örneği

5. Uluslararası Mobilya Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 1 - 04 Kasım 2018, ss.787-805 Sürdürülebilir Kalkınma

Üç Boyutlu Marka Olarak Korunan İkonik Mobilya Tasarımları

5. Uluslararası Mobilya Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 1 - 04 Kasım 2018, ss.754-767 Sürdürülebilir Kalkınma

Endüstriyel Tasarım Eğitiminde Çocuklarla Ortak-Tasarım: Anlatı ve Canlandırma Temelli Bir Tasarım Yöntemi Önerisi

UTAK 2018 Üçüncü Ulusal Tasarım Araştırmaları Konferansı: Tasarım ve Umut Bildiri Kitabı, Ankara, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2018, ss.409-427 Sürdürülebilir Kalkınma

Üç Boyutlu Markaların Tasarım ve Fikri Mülkiyet Biyografileri: Tasarım, Mimarlık ve Teknoloji İkonlarıı

UTAK 2018 Üçüncü Ulusal Tasarım Araştırmaları Konferansı: Tasarım ve Umut Bildiri Kitabı, Ankara, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2018, ss.587-608

I-Wonder-How: A Method for Co-designing with Children in Design Education

Proceedings of DRS2018: Catalyst, Limerick, İrlanda, 25 - 28 Haziran 2018, cilt.7, ss.2927-2940

Design Exploration through Online User-Generated Video Material

ISIDE 2017: Second International Symposium on Industrial Design and Engineering, Nevşehir, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2017

Collaborating with External Partners in Industrial Design Education: A Review of Success Factors

Papers from the LearnXDesign London 2017 Conference, London, İngiltere, 28 - 30 Haziran 2017, ss.183-190

Tasarım Eğitimi Projelerinde Tasarım Araştırmasının Fikir Geliştirmeyle Bütünleştirilmesinde Eğitimcilerle Öğrenciler Arasındaki İşbirliği

UTAK 2016 İkinci Ulusal Tasarım Araştırmaları Konferansı: Sorumluluk, Bağlam, Deneyim ve Tasarım Bildiri Kitabı, Ankara, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2016, ss.543-558

Endüstriyel Tasarım Tescili Başvurusunda Görsel Anlatımın Hazırlanmasına Yönelik Ulusal Bir Kılavuz Önerisi

UTAK 2014 Bildiri Kitabı: Eğitim, Araştırma, Meslek ve Sosyal Sorumluluk, Ankara, Türkiye, 10 - 12 Eylül 2014, ss.35-51

ASSESSMENT OF "NOVELTY" AND "DISTINCTIVE CHARACTER" IN INDUSTRIAL DESIGNS

International Multidisciplinary Scientific Conferences on Social Sciences and Arts (SGEM 2014), Albena, Bulgaristan, 1 - 10 Eylül 2014, ss.533-540 identifier

Yaratıcı Tasarım Araştırması Yöntemi Olarak 'Deneyim Yansıtma Modellemesi' ve Sürdürülebilirlik için Tasarım

Endüstride, Tasarımda, Eğitimde 40 Yıl Sempozyum Bildiri Kitabı, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Aralık 2011, ss.393-403 Sürdürülebilir Kalkınma

Tasarım Hukukunda Yenilik ve Ayırt Edici Nitelik Değerlendirmesinde Kullanılan Terimler Açısından Kavramsallaştırma Sorunları

Endüstride, Tasarımda, Eğitimde 40 Yıl Sempozyum Bildiri Kitabı, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Aralık 2011, ss.309-316

My Dear Monster Friends: Matrix as an Emotionally Rich Generative Design Tool

7th International Conference on Design and Emotion, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 07 Ekim 2010 identifier

Tasarımların Korunmasında Türkiye Deneyimi ve Yeni Ulusal Düzenleme için Bir Çerçeve Önerisi

Türkiye’de Tasarımı Tartışmak: III. Ulusal Tasarım Kongresi Bildiri Kitabı, İstanbul, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2006, ss.384-391 Creative Commons License

Endüstri Destekli Eğitim Projelerinde Tasarım Sürecini Etkileyen Faktörler: Öğrenci Değerlendirmesine Dayalı Bir Vaka Çalışması

Türkiye’de Tasarımı Tartışmak: III. Ulusal Tasarım Kongresi Bildiri Kitabı, İstanbul, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2006, ss.96-107 Creative Commons License

Understanding user experience for scenario building: A case in public transportation design

Contemporary Ergonomics 2006, Loughborough, Birleşik Krallık, 4 - 06 Nisan 2006, ss.189-193

Glass Packaging for Food and Beverage Products Design Process and Innovation Strategies in an Educational Project

IV. International Packaging Congress and Exhibition-Presentations, İzmir, Türkiye, 8 - 11 Aralık 2005, cilt.2, ss.637-646 Creative Commons License

Dynamics of collaboration with industry in industrial design education: The case of a graduation project course

3rd Engineering and Product Design Education Int. Conference, Edinburgh, Saint Helena, 15 - 16 Eylül 2005, ss.477-481

Endüstriyel Tasarımda Doktora Derecesinin Anlamı: Araştırmacı mı Eğitimci mi?

İTÜ Tasarım Toplantıları 1999, İstanbul, Türkiye, 05 Mayıs 1999, ss.40-42

Digital Technologies Expanding the Boundaries of User Product Interaction: An Educational Project on User Interface Design

ICSID 2nd Educational Conference: Critical Motivations and New Dimensions, Hannover, Almanya, 5 - 07 Eylül 2003, ss.165-169 Creative Commons License

The Profession of Industrial Design in Turkey: The Correspondence between Education and Practice

IDATER 98: International Conference on Design and Technology Educational Research and Curriculum Development, Leicester, İngiltere, 24 - 26 Ağustos 1998, ss.125-131 Creative Commons License

Kitap & Kitap Bölümleri

Endüstriyel Tasarımcılar İçin Etik Kılavuz

TMMOB Mimarlar Odası Endüstriyel Tasarımcılar Komisyonu, Ankara, 2019

People, Flags, Bridges: Transformation through Resistance

Un/Certain Futures, M. Förster,S. Hebert,M. Hofmann,W. Jonas, Editör, Transcript Verlag, Bielefeld, ss.142-143, 2018

Öğrencilerin ve Değerlendirenlerin Bakış Açılarından Endüstri Ürünleri Tasarımı Eğitiminde Jüri Değerlendirmesi

Mersin'den Mimarlık Planlama Tasarım Yazıları: Tamer Gök'e Armağan, Yasemin Sarıkaya Levent,Meltem Uçar, Editör, Mersin Üniversitesi Yayınları, Mersin, ss.203-221, 2013

Türkiye’de Endüstriyel Tasarım Eğitimi ve Kurumsallaşma: Kronolojik Notlar

Nesnel 1: Türkiye’de Tasarım Eğitimi, H. Alpay Er,Fatma Korkut,Özlem Er, Editör, Boyut Yayın Grubu, İstanbul, ss.6-9, 1998

Dizayndan Tasarıma: Endüstriyel Tasarım Yazınında 1970'li Yıllar ve Öncesi

Notlar + Kaynakça: Türkiye'de Endüstriyel Tasarım Yazını, Özlem Er,H. Alpay Er,Fatma Korkut, Editör, Endüstriyel Tasarımcılar Meslek Kuruluşu, Ankara, ss.15-20, 1998

Tasarım Eğitiminde Stüdyoların Hedeflerinin Yıllara Göre Değişimi

Fakültede Eğitim, Necdet Teymur, Editör, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, Ankara, ss.25-27, 1997

Diğer Yayınlar

Metrikler

Yayın

54

Atıf (WoS)

15

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

10

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

68

H-İndeks (Scholar)

5

Proje

1

Tez Danışmanlığı

19

Açık Erişim

26
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları