-
2022 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2016 - 2022 Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
-
2012 - 2016 Yrd. Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2020 - 2023 Bölüm Başkan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
-
2013 - 2014 Bölüm Başkan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
-
2007 - 2010 Araştırma Asistanı (Research Assistant)
University of Central Florida
-
2005 - 2007 Matematik Öğretmeni
Milli Eğitim Vakfı Lisesi
-
2004 - 2005 Matematik Öğretmeni
Jale Tezer Dersanesi
-
The interaction between middle school mathematics teachers' beliefs and pedagogical content knowledge regarding rational numbers
AKYÜZ D. (Danışman)
A.BULUT(Öğrenci), Doktora, 2021 -
An investigation of 8th grade students' statistical literacy through problems with and without context
Akyüz D. (Danışman)
T.VURAL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2020 -
Middle school mathematics teachers' perceptions of inclusion and their use of teaching strategies in basic arithmetical operations and problems
Akyüz D. (Danışman)
-
Investigating middle school students' achievement and strategies in proportional reasoning problems
Akyüz D. (Danışman)
-
Middle school students' use of problem-solving steps and their strategies in solving word problems
Akyüz D. (Danışman)
-
AN INVESTIGATION OF TEACHING PRISMS IN 5TH GRADES SUPPORTED BY EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT
-
Sekizinci sınıf öğrencilerinin sınıf tartışmaları kullanılarak katı cisimler konusunda matematik uygulamalarının geliştirilmesi: tasarım tabanlı bir çalışma.
AKYÜZ D. (Danışman)
-
Investigating preservice middle school mathematics teachers' noticing of students' mathematical thinking in the context of lesson study
AKYÜZ D. (Danışman)
-
GeoGebra ve somut materyal kullanımının beşinci sınıf öğrencilerinin dörtgenler konusundaki başarısı üzerinde etkisi.
AKYÜZ D. (Danışman)
-
Ortaokul matematik öğretmenlerinin cebir öğretimindeki matematiksel bilgilerinin araştırılması: çoklu durum çalışması.
AKYÜZ D. (Danışman)
-
Developing mathematical practices in a social context: A hypothetical learning trajectory to support preservice middle school mathematics teachers' learning of triangles
AKYÜZ D. (Danışman)
T.UYGUN(Öğrenci), Doktora, 2016 -
A pre-service mathematics teacher's technological pedagogical content knowledge regarding different views of 3-D figures in geometry
IŞIKSAL BOSTAN M. (Eş Danışman), AKYÜZ D. (Eş Danışman)
İ.SARALAR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2016 -
Sosyal bir ortamda matematiksel uygulamaların geliştirilmesi: ortaokul matematik öğretmeni adaylarının üçgenleri öğrenmelerini sağlayan bir varsayıma dayalı öğrenme rotası.
AKYÜZ D. (Danışman)
-
The effects of dynamic geometry use on eight grade students' achievement in geometry and attitude towards geometry on triangle topic
AKYÜZ D. (Danışman)
H.SAMUR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2015 -
Dinamik geometri kullanımının sekizinci sınıf öğrencilerinin üçgenler konusundaki geometri başarısına ve tutumuna etkisi.
AKYÜZ D. (Danışman)
-
Dinamik geometri yazılımı kullanımının sekizinci sınıf öğrencilerinin dönüşüm geometrisi konusundaki başarısı, geometrik düşünmesi ve matematik ve teknolojiye yönelik tutumları üzerine etkisi.
AKYÜZ D. (Eş Danışman), IŞIKSAL BOSTAN M. (Eş Danışman)
-
The effect of using dynamic geometry software on eight grade students' achievement in transformation geometry, geometric thinking and attitudes toward mathematics and technology
AKYÜZ D. (Danışman)
M.BUĞRA(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2014 -
A phenomenological study on incorporating the history of mathematics into teaching from the perspective of primary and mathematics teachers
ÇAKIROĞLU E. (Eş Danışman), AKYÜZ D. (Eş Danışman)
-
Investigating the use of technology on pre-service elementary mathematics teachers' plane geometry problem solving strategies
ÇAKIROĞLU E. (Eş Danışman), AKYÜZ D. (Eş Danışman)