Makaleler
6
Tümü (6)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (1)
Diğer Yayınlar (5)
5. Effects of gender cognitive development and socioeconomic status on physics achievement
Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal Of Education
, cilt.15, ss.121-126, 1999 (SSCI, Scopus, TRDizin)
6. The Effects of Gender Cognitive Development and Socioeconomic Status on Physics Achievement
Hacettepe Journal of Education
, cilt.15, ss.121-126, 1999 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
17
1. Preservice physics teachers’xx challenges in implementing context-based argument driven inquiry activities
GIREP-MPTL 2018: Research and Innovation in Physics Education: Two Sides of the Same Coin, 9 - 13 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)
2. Pre-service physics teachers’xx challenges in designing physics experiments and while guiding their peers carry out these experiments
GIREP-MPTL 2018, Research and Innovation in Physics Education: Two sides of the same coin, 9 - 13 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)
3. Türkiye’de Lise Öğrencilerinin Fizik Konularındaki Kavram Yanılgılarının Coğrafik Bölgelere Göre Haritalanması
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİVEMATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
4. Lise Öğrencilerinin Yedi Coğrafik Bölgeye Göre Kavram Yanılgıları Dağılımı ve Öğrencilerin Kavram Yanılgıları Arasındaki İlişki Analizi
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 28 Eylül 2016, ss.282, (Özet Bildiri)
5. Lise Öğrencilerinin Kuvvet ve Hareket Konusundaki Kavram Yanılgıları Ve Kinematik Grafiklerini Anlama Konusunda Yaşadığı Zorluklar
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 28 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
6. Lise Öğrencilerinin Basit Elektrik Devreleri Ve Geometrik Optik Konusundaki Kavram Yanılgıları
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 28 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
7. Türkiye’de Lise Öğrencilerinin Fizik Konularındaki Kavram Yanılgılarının Coğrafik Bölgelere Göre Haritalanması
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 28 Eylül 2016, ss.280, (Özet Bildiri)
8. Relationship between pre service physics teachers FCI performance and their feedback on FCI results
GIREP EPEC 2015, 6 - 10 Temmuz 2015, (Özet Bildiri)
9. Turkish physics teachers' teaching beliefs related to national high school physics curriculum and reflection of these beliefs in their instructional practices
5th World Conference on Educational Sciences, Roma, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, (Özet Bildiri)
10. Physics teachers' beliefs about the attainment of skill objectives in Turkish high school physics curriculum and to what extent they are reflected in their instructional practices
New Trends on Global Education Conference, Girne, Kıbrıs (Kktc), 24 - 26 Eylül 2012, ss.360, (Özet Bildiri)
11. Physics teachers' competencies and the implementation of Turkish physics curriculum
Turkish Physical Society 28th International Physics Congress, Muğla, Türkiye, 6 - 09 Eylül 2011, ss.369, (Özet Bildiri)
12. Factors affecting the implementation of Turkish physics curriculum
Turkish Physical Society 28th International Physics Congress, Muğla, Türkiye, 6 - 09 Eylül 2011, ss.370, (Özet Bildiri)
13. Fizik öğretmen adaylarının fizik öğretim programındaki yeni kavramlar hakkındaki bilgi seviyeleri
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.84, (Özet Bildiri)
15. Pre-service physics teachers’xx difficulties in constructing mathematical models of simple harmonic motion
14th International Conferenceon the Teaching of Mathematical Modelling and Applications, 27 - 31 Temmuz 2009, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2
2. OrtaöğretimFİZİK9 Sınıf
Devlet Kitapları, 2015