Eğitim Bilgileri
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDoktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye
2018 - 2022
2018 - 2022Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye
2013 - 2018
2013 - 2018Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin sosyobilimsel konulardaki informal muhakeme modlarının ve argümantasyon kalitelerinin yordayıcısı olarak epistemolojik inançlar ve konu aşinalığı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitim
İlköğretim
Fen Bilgisi Öğretmenliği
İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği
Fen Bilimleri Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. The Interplay Between the Planned and Enacted Curricula in the Context of Laboratory Work
Uygun C. B., Gezer I., Karahan E.
The 16th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Kobenhavn, Danimarka, 25 - 29 Ağustos 2025, ss.1-10, (Özet Bildiri)
2025
20252. Middle School Students' Environmental Moral Reasoning on Socioscientific Issues: Terrestrial vs. Extraterrestrial Environments
Uygun C. B., Yilmaz Tüzün Ö.
National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 26 Mart 2025, ss.1, (Özet Bildiri)
2024
20243. Effectiveness of Online Science Laboratory Course on Pre-Service Science Teachers’ Efficacy Beliefs and Epistemological Beliefs
Yilmaz Tüzün Ö., Uygun C. B., Başer Kanbak C., Aykut C.
National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference [All-Virtual Day], Colorado, Amerika Birleşik Devletleri, 08 Mart 2024, ss.18-19, (Özet Bildiri)
2023
20234. Issue Familiarity as a Predictor of Turkish Middle School Students’ Informal Reasoning Regarding Socioscientific Issues
Uygun C. B., Yılmaz Tüzün Ö.
The 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.301-302, (Özet Bildiri)
2022
20225. Middle School Students' Quality of Argument Regarding Nuclear Power Plants and Epistemological Beliefs
UYGUN C. B., YILMAZ TÜZÜN Ö.
European Conference on Educational Research (ECER), Ermenistan, 01 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2022
20226. Examining Middle School Students’ Quality of Written Arguments and Informal Reasoning across Multiple SSI Contexts: A Turkish Sample
UYGUN C. B., YILMAZ TÜZÜN Ö.
European Conference on Educational Research (ECER), Ermenistan, 01 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2022
20227. Investigating Relationship(s) Between Epistemological Beliefs, Argument Quality and Informal Reasoning in the Context of SSI
UYGUN C. B., YILMAZ TÜZÜN Ö.
National Association for Research in Science Teaching (NARST), Kanada, 27 Mart 2022, (Özet Bildiri)
2021
20218. Empirical Studies on the Environmental Problems in the Context of Socioscientific Issues: A Systematic Review
UYGUN C. B., YILMAZ TÜZÜN Ö.
European Conference on Educational Research (ECER), Geneva, İsviçre, 6 - 10 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2021
20219. Middle School Students’ Informal Reasoning and Argument Quality for Different SSI
UYGUN C. B., YILMAZ TÜZÜN Ö.
NARST, Amerika Birleşik Devletleri, 07 Nisan 2021, (Özet Bildiri)
Desteklenen Projeler
2025 - 2025
2025 - 2025
Kompostla-Kodla
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Bilen S. (Yürütücü), Aytekin Bircan M., Uygun C. B., Bostancı B., Doğan S., Sandıkçıoğlu S., et al.
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2025 - 2025
2025 - 2025European Science Education Research Association (ESERA)
Üye
2025 - 2025
2025 - 2025National Association for Research in Science Teaching (NARST)
Üye
2023 - 2023
2023 - 2023European Science Education Research Association (ESERA)
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mart 2025
Mart 2025European Science Education Research Association (ESERA)
Bildiri (Tam Metin)
Mart 2025
Mart 2025National Association for Research in Science Teaching (NARST)
Bildiri (Tam Metin)
Mart 2024
Mart 2024National Association for Research in Science Teaching (NARST)
Bildiri (Tam Metin)
Mart 2024
Mart 2024Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2023
Ağustos 2023European Science Education Research Association (ESERA)
Bildiri (Tam Metin)
Ağustos 2023
Ağustos 2023Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2023
Nisan 2023National Association for Research in Science Teaching (NARST)
Bildiri (Tam Metin)
Ödüller
Ekim 2023
Ekim 2023
2021-2022 Akademik Yılı / En İyi Tez Ödülü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Middle East Technical University
Eylül 2020
Eylül 20202018-2019 Akademik Yılı ODTÜ Ders Performans Ödülü
Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Middle East Technical University
Burslar
2025 - 2025
2025 - 2025TÜBİTAK 2224-A Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılımı Destekleme Programı
TÜBİTAK
2023 - 2023
2023 - 2023