Arş. Gör. CANSU BAŞAK UYGUN


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim, İlköğretim, Fen Bilgisi Öğretmenliği, İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği, Fen Bilimleri Eğitimi

E-posta: uygunc@metu.edu.tr
İş Telefonu: +90 312 210 7502
Web: https://avesis.metu.edu.tr/uygunc
Ofis: EFA-40
Posta Adresi: Middle East Technical University, Faculty of Education, Department of Mathematics and Science Education

Metrikler

Yayın

9

Proje

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Doktora

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye

2018 - 2022

2018 - 2022

Yüksek Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye

2013 - 2018

2013 - 2018

Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2022

2022

Yüksek Lisans

Ortaokul öğrencilerinin sosyobilimsel konulardaki informal muhakeme modlarının ve argümantasyon kalitelerinin yordayıcısı olarak epistemolojik inançlar ve konu aşinalığı Sürdürülebilir Kalkınma

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Eğitim

İlköğretim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği

Fen Bilimleri Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. The Interplay Between the Planned and Enacted Curricula in the Context of Laboratory Work

Uygun C. B., Gezer I., Karahan E.

The 16th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Kobenhavn, Danimarka, 25 - 29 Ağustos 2025, ss.1-10, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2025

2025

2. Middle School Students' Environmental Moral Reasoning on Socioscientific Issues: Terrestrial vs. Extraterrestrial Environments

Uygun C. B., Yilmaz Tüzün Ö.

National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 26 Mart 2025, ss.1, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2024

2024

3. Effectiveness of Online Science Laboratory Course on Pre-Service Science Teachers’ Efficacy Beliefs and Epistemological Beliefs

Yilmaz Tüzün Ö., Uygun C. B., Başer Kanbak C., Aykut C.

National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference [All-Virtual Day], Colorado, Amerika Birleşik Devletleri, 08 Mart 2024, ss.18-19, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

4. Issue Familiarity as a Predictor of Turkish Middle School Students’ Informal Reasoning Regarding Socioscientific Issues

Uygun C. B., Yılmaz Tüzün Ö.

The 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.301-302, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

5. Middle School Students' Quality of Argument Regarding Nuclear Power Plants and Epistemological Beliefs

UYGUN C. B., YILMAZ TÜZÜN Ö.

European Conference on Educational Research (ECER), Ermenistan, 01 Eylül 2022, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

7. Investigating Relationship(s) Between Epistemological Beliefs, Argument Quality and Informal Reasoning in the Context of SSI

UYGUN C. B., YILMAZ TÜZÜN Ö.

National Association for Research in Science Teaching (NARST), Kanada, 27 Mart 2022, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

8. Empirical Studies on the Environmental Problems in the Context of Socioscientific Issues: A Systematic Review

UYGUN C. B., YILMAZ TÜZÜN Ö.

European Conference on Educational Research (ECER), Geneva, İsviçre, 6 - 10 Eylül 2021, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

Desteklenen Projeler

2025 - 2025

2025 - 2025

Kompostla-KodlaSürdürülebilir Kalkınma

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Bilen S. (Yürütücü), Aytekin Bircan M., Uygun C. B., Bostancı B., Doğan S., Sandıkçıoğlu S., et al.

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2025 - 2025

2025 - 2025

European Science Education Research Association (ESERA)

Üye

2025 - 2025

2025 - 2025

National Association for Research in Science Teaching (NARST)

Üye

2023 - 2023

2023 - 2023

European Science Education Research Association (ESERA)

Üye

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Mart 2025

Mart 2025

European Science Education Research Association (ESERA)

Bildiri (Tam Metin)

Mart 2025

Mart 2025

National Association for Research in Science Teaching (NARST)

Bildiri (Tam Metin)

Mart 2024

Mart 2024

National Association for Research in Science Teaching (NARST)

Bildiri (Tam Metin)

Mart 2024

Mart 2024

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ağustos 2023

Ağustos 2023

European Science Education Research Association (ESERA)

Bildiri (Tam Metin)

Ağustos 2023

Ağustos 2023

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Nisan 2023

Nisan 2023

National Association for Research in Science Teaching (NARST)

Bildiri (Tam Metin)

Ödüller

Ekim 2023

Ekim 2023

2021-2022 Akademik Yılı / En İyi Tez ÖdülüSürdürülebilir Kalkınma

Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Middle East Technical University

Eylül 2020

Eylül 2020

2018-2019 Akademik Yılı ODTÜ Ders Performans Ödülü

Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Middle East Technical University



Burslar

2025 - 2025

2025 - 2025

TÜBİTAK 2224-A Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılımı Destekleme Programı

TÜBİTAK

2023 - 2023

2023 - 2023

ESERA / 100-year anniversary of the Republic of Türkiye Fellowships & Fellowships in Honour of Professor Phil Scott (Conference Registration Fee Waiver)

Diğer Uluslararası Organizasyonlar