Eğitim Bilgileri
2018 - 2019
2018 - 2019Post Doktora
Northern Arizona University, School of Education, Department of Educational Specialties, Amerika Birleşik Devletleri
2009 - 2015
2009 - 2015Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye
2005 - 2006
2005 - 2006Yüksek Lisans
İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi (Ma Tefl) (Yl) (Tezli), Türkiye
1997 - 2001
1997 - 2001Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Mütercim-Tercümanlık, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
Preparing Teacher Candidates as Passive Technicians, Reflective Practitioners or Transformative Intellectuals?
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2006
2006Yüksek Lisans
Effects of instruction in vocabulary learning strategies
Bilkent Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi (Uoylp-Ma Tefl) (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta ÜstüFransızca
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
İngilizce Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam EdiyorÖğretim Görevlisi Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2018 - 2019
2018 - 2019Öğretim Görevlisi Dr.
Northern Arizona University, School of Education, Department of Educational Specialties
2004 - 2010
2004 - 2010Okutman
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksek Okulu, İngilizce Hazırlık
Yönetimsel Görevler
2022 - 2025
2022 - 2025Bölüm Başkan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2004 - 2010
2004 - 2010Okutman
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Okutman
2003 - 2004
2003 - 2004İngilizce Öğretmeni
Afyon Cumhuriyet Lisesi, İngilizce Öğretmeni
2002 - 2003
2002 - 2003İngilizce Öğretmeni
Afyon Milli Piyango Anadolu Lisesi, İngilizce Öğretmeni
Yönetilen Tezler
2018
2018Yüksek Lisans
QUEERING TEACHER EDUCATION PROGRAMS: PERCEPTIONS OF PRE-SERVICE EFL TEACHERS TOWARDS QUEER ISSUES
TEZGİDEN CAKCAK S. Y. (Eş Danışman)
Ö.Güney(Öğrenci)
Tasarladığı Dersler
Makaleler
Tümü (7)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (1)
Scopus (3)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (3)
2025
20251. Çokkültürlü Eğitime “Vahşi Batı”dan Bir Bakış
Tezgiden Cakcak S. Y.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.58, sa.1, ss.337-380, 2025 (TRDizin)
2025
20252. Emotion-Identity-Agency Triangle in Practicum Experience: A Pre-service Second Language Teachers Development of Critical Emotional Reflexivity
Bradshaw Ş. T., Tezgiden-Cakcak Y.
RELC JOURNAL
, cilt.56, sa.1, ss.50-65, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20243. Becoming and being a critical language teacher educator: A duoethnography
Tezgiden-Cakcak Y., Ataş U.
TESOL JOURNAL
, cilt.15, sa.4, 2024 (ESCI, Scopus)
2021
20214. Reading Paulo Freire’s Pedagogy of the Oppressed: Why did it feel empowering to me?
Tezgiden Cakcak S. Y.
Ensino, Saúde e Ambiente
, cilt.14, sa.special, ss.121-134, 2021 (Hakemli Dergi)
2018
20185. A Liberatory Pedagogy for Non-Native Teachers of English
TEZGİDEN CAKCAK S. Y.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.51, sa.3, ss.193-211, 2018 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2016
20166. A Critical Review of Teacher Education Models
Tezgiden Cakcak S. Y.
International Journal of Educational Policies
, cilt.10, sa.2, ss.121-140, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20167. Öğretmen Eğitimin Temel Sorunsalı Nasıl Bir Öğretmen Yetiştirmeyi Hedefliyoruz
Tezgiden Cakcak S. Y.
Eleştirel Pedagoji
, cilt.8, ss.60-68, 2016 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Reflections on native-speakerism
Tezgiden Cakcak S. Y.
14th Metu International ELT Convention, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Haziran 2022, ss.40-41, (Özet Bildiri)
2022
20222. Possibilities and Challenges of Practicing English Language Teacher Education for Social Justice in Turkey
Tezgiden Cakcak S. Y.
5th International English for Specific Purposes Conference Program., Ankara, Türkiye, 1 - 02 Haziran 2022, ss.25-26, (Özet Bildiri)
2019
20193. Critical Awareness in a Materials Analysis and Development Course
TEZGİDEN CAKCAK S. Y.
AAAL 2019 Conference, Atlanta, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 12 Mart 2019, (Özet Bildiri)
2017
20174. Öğretmenlik Mesleği, Öğretmen Eğitimi ve Çocuk İstismarı
TEZGİDEN CAKCAK S. Y.
TEDU 400 Seminerleri Türkiye’de Çocuk Olmak II, Ankara, Türkiye, 01 Aralık 2017
2017
20175. The Language of Freedom and the Teacher’s Authority: Cases and Collaboration-Turkish and U.S. Teacher Educators.
Foley J. A., Gorman S., Lemley C., McAllister G., MIZIKACI F., Senese G., et al.
American Educational Studies Association, Pittsburgh, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 05 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
20176. A Small Step Against Patriarchal Hegemony.
TEZGİDEN CAKCAK S. Y.
7th International Conference on Critical Education, Atina, Yunanistan, 28 Haziran - 02 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2017
20177. On Academic Freedom, the Teacher’xxs Authority: A Critical Case Comparison-Turkish and US Teachers’xx Colleges
Senese G., MIZIKACI F., TEZGİDEN CAKCAK S. Y., URAL A., TAŞKIN P., Deniz E. E., et al.
7th International Conference on Critical Education, Atina, Yunanistan, 28 Haziran - 02 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2017
20178. Eleştirel Pedagoji ve Öğretmenlik Mesleği
TEZGİDEN CAKCAK S. Y.
12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017
2017
20179. Critical Social Issues in TEYL
TEZGİDEN CAKCAK S. Y.
The International Conference on Teaching Languages to Young Learners., Selçuk, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201610. A CRITICAL ANALYSIS OF ENGLISH LANGUAGE TEACHER EDUCATION IN TURKEY
TEZGİDEN CAKCAK S. Y.
Bringing Teacher Education Forward: National and International Perspectives, Oslo, Norveç, 6 - 08 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201611. Moving Beyond the Technicist Framework in English Language Teacher Education
TEZGİDEN CAKCAK S. Y.
9th International ELT Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
201512. PREPARING TEACHERS AS PASSIVE TECHNICIANS REFLECTIVE PRACTITIONERS OR TRANSFORMATIVE INTELLECTUALS
TEZGİDEN CAKCAK S. Y.
5th International Conference on Critical Education, Wroclaw, Polonya, 15 - 18 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2014
201413. Tezgiden Cakcak Y 2014 June Empowering Potential of Critical Reading for Non Native English Teacher Candidates
TEZGİDEN CAKCAK S. Y.
4th International Conference on Critical Education, Selanik, Yunanistan, 23 - 26 Haziran 2014, cilt.2, ss.782-800, (Tam Metin Bildiri)
2019
201914. A New Trend in Turkish EFL Market: Pseudo-Native-Speakerism
TEZGİDEN CAKCAK S. Y.
TESOL Convention, Atlanta, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 15 Mart 2019, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Commentary: Reimagining Online TESOL Teacher Education: Creating Dialogic and Critical Online Spaces.
Tezgiden Cakcak S. Y.
Critical Dialogic TESOL Teacher Education: Preparing Future Advocates and Supporters of Multilingual Learners, FJ Karam & A. Kibler, Editör, Bloomsbury Press, New York, ss.225-237, 2024
2024
20242. Pedagogizing Critical Materials Analysis and Development.
Tezgiden Cakcak S. Y.
International Perspectives on Critical English Language Teacher Education: Theory and Practice, A. F.Selvi & C. Kocaman, Editör, Bloomsbury Press, New York, ss.51-58, 2024
2022
20223. Grounding Critical Educators' Lives on Solidarity, Community and Friendship
Alica Z., Tezgiden Cakcak S. Y.
Critical Pedagogy and the Covid-19 Pandemic Keeping Communities Together in Times of Crisis, Fatma Mızıkacı,Eda Ata, Editör, Bloomsbury Press, London, ss.205-214, 2022
2021
20214. Hegemonyaya Karşı "Karanfil Elden Ele"
Tezgiden Cakcak S. Y., Kılıç A.
Fevziye Sayılan'a Armağan, Meral Uysal,Ahmet Yıldız,Erhan Bağcı,Nurcan Korkmaz, Editör, Ankara Üniversitesi, Ankara, ss.401-415, 2021
2019
20195. Moving Beyond Technicism in English-Language Teacher Education
Tezgiden Cakcak S. Y.
Lexington Books, Maryland, 2019
2017
20177. A Language of Freedom and Teacher's Authority
Tezgiden Cakcak S. Y. (Editör), Mızıkacı F. (Editör)
Lexington Books, Lanham (MD), USA , Maryland, 2017
2017
20178. Paulo Freire: Diyaloğun Pedagojisine Giden Yol
Tezgiden Cakcak S. Y., Cakcak E.
Kalkedon Yayınları, Ankara, 2017
2017
20179. Ideological Proletarianization of Teacher Educators in Turkey
TEZGİDEN CAKCAK S. Y.
A Language of Freedom and Teacher's Authority, Mızıkacı F., Senese G., Tezgiden Cakcak Y., Gorman S., Editör, Lexington Books, Lanham (MD), USA , Lanham, ss.83-95, 2017
2016
201610. Sınıf ve "Irk"a Diar Kültürelci ve Materyalist Açıklamalar: Eleştirel Irk Teorisi, Eşdeğerlik/Paralellik Teorisi ve Marksist Teori
Oruç S., Tezgiden Cakcak S. Y.
Eleştirel Eğitim ve Marksizm, Korkmaz, Nurcan, Editör, Kalkedon Yayınları, İstanbul, ss.117-179, 2016
2016
201611. Sınıfın Kültürelleşmesi ve Sınıf Bilincinin Önlenmesi: Eğitimde Bilgi Endüstrisi
Kır F. Ş., Tezgiden Cakcak S. Y.
Eleştirel Eğitim ve Marksizm, Korkmaz Nurcan, Editör, Kalkedon, İstanbul, ss.59-116, 2016
2009
200913. Iraklı Kadınların Anlatılmayan Öyküsü
Tezgiden Cakcak S. Y.
İletişim Yayınevi, İstanbul, 2009
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorEleştirel Pedagoji
Yayın Kurul Üyesi
Ödüller
Mayıs 2016
Mayıs 2016Serhat Özyar Yılın Genç Bilim İnsanı Onur Ödülü
TMOBB Elektrik Mühendisleri Odası
Davetli Konuşmalar
Temmuz 2024
Temmuz 2024Critical Ontology of a Critical Educator
Konferans
International Conference on Critical Education-Türkiye
Eylül 2023
Eylül 2023“Together we can change the world.”
Seminer
Orta Doğu Teknik Üniversitesi-Türkiye
Mart 2022
Mart 2022