Prof. Dr. ELVAN ŞAHİN


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, Fen Bilgisi Öğretmenliği


Yayınlardaki İsimler: Alp Elvan, Alp, E.

Metrikler

Yayın

90

Yayın (WoS)

20

Yayın (Scopus)

24

Atıf (WoS)

320

H-İndeks (WoS)

8

Atıf (Scopus)

545

H-İndeks (Scopus)

11

Atıf (Scholar)

1906

H-İndeks (Scholar)

18

Atıf (TrDizin)

9

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

40

H-İndeks (Sobiad)

3

Atıf (Diğer Toplam)

14

Toplam Atıf Sayısı

383

Proje

14

Tez Danışmanlığı

15

Açık Erişim

15
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2005 - 2008

2005 - 2008

Doktora

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi (Dr), Türkiye

2002 - 2005

2002 - 2005

Yüksek Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye

1997 - 2002

1997 - 2002

Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2008

2008

Doktora

An examination of indications for a green curriculum application towards sustainability

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi (Dr)

2005

2005

Yüksek Lisans

A study on students' environmental knowledge and attitudes: The effect of grade level and gender

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

İlköğretim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2016 - 2022

2016 - 2022

Doç. Dr.

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2010 - 2016

2010 - 2016

Yrd. Doç. Dr.

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2017 - 2021

2017 - 2021

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Fen Ve Matematik Eğitimi Anabilim Dalı

Akademi Dışı Deneyim

2010 - Devam Ediyor

2010 - Devam Ediyor

Assistant Professor

METU, Assistant Professor

2010 - 2010

2010 - 2010

Instructor/Reader

METU, Instructor/Reader

2002 - 2009

2002 - 2009

Assistant

METU, Assistant

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

SKILLS ON ENVIRONMENTAL ISSUE INVESTIGATION

Lisans

Lisans

Methods of Teaching Current Issues on Sustainable Development

Yönetilen Tezler

2022

2022

Yüksek Lisans

Analysis of middle school students' visions of nature

ŞAHİN E. (Danışman)

G.SENA(Öğrenci)

2021

2021

Yüksek Lisans

A case study on middle school students' visions of nature

ŞAHİN E. (Danışman)

C.BAŞER(Öğrenci)

Makaleler

Tümü (37)
SCI-E, SSCI, AHCI (13)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (16)
ESCI (3)
Scopus (22)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (12)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Sürdürülebilirlik için algılanan eylem yetkinliği: Genç nesiller üzerine bir çalışma

TAŞCI ERGÜN D., İplikçioğlu C., Karaağaç E., ŞAHİN E., ÖZTEKİN C.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2024, ss.1, (Özet Bildiri)

2023

2023

2. Indonesian Preservice Teachers' Behaviours and Attitudes Related to Climate Change

Cabe Trundle K., Hagevik R., Wheeler L., Şahin E., Rita R., Hartono H.

European Science Education Research Association 2023, Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.1-3, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

3. Investigating Middle School Students’ Visions of Nature: A Survey Research

Varlıoğlu G. S., ŞAHİN E., BAŞER KANBAK C.

ESERA 2023 - 15th Biennial Conference of the European Science Education Research Association, Nevşehir/Cappadocia, Türkiye, 28 Ağustos 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

4. Perceptions of Middle School Students on Humans’ Relationship with Nature

Başer Kanbak C., Şahin E.

51st Annual North American Association for Environmental Education, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 14 Ekim 2022, (Yayınlanmadı)

2020

2020

5. Redefining Urbanization: In the Views of University Students

Demirci S., Şahin E., Teksöz G.

The 5th International Symposium on the Environment and Morals, İstanbul, Türkiye, 24 - 25 Eylül 2020, ss.146-152, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

6. Ortaokul Oğrencilerinin Yer Altı Suları Hakkındaki Kavramsal Anlamaları

Işık H., Uzunçakır İ., Öztekin C., Şahin E.

6. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.111-112, (Özet Bildiri)

2018

2018

7. Nationwide Study On Science Teacher Candidates’ Knowledge Of Environmental Issues

Alper U., Şahin E., Öztekin C.

27th International Conference on Educational Sciences , Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1659-1664, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

8. A Review on Assessment of Technological Pedagogical Content Knowledge for Pre-Service Science Teachers

Şahin E., Uçar M. B.

27th International Congress on Educational Sciences (ICES/UEBK-2018), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2099-2108, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

9. Preservice Science Teachers Discrimination Level of Science and Pseudoscience

UÇAR M. B., ŞAHİN E.

10th World Conference on Educational Sciences (WCES-2018), Prag, Çek Cumhuriyeti, 1 - 03 Şubat 2018, ss.15, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. Lifestory of a slice of bread from cradle to grave: Competence of early childhood teacher candidates

ŞAHİN E., ALAÇAM N.

International Congress of Health and Environment, 23 - 25 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. What do early childhood children already know about healthy and unhealthy foods? A Preliminary Study

ALAÇAM N., ŞAHİN E.

5th International Early Childhood Education Congress, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. A Case Study of Teacher Knowledge Regarding Phases of the Moon

SAĞDIÇ A., ŞAHİN E.

ECER 2017, 21 - 22 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. Turkish middle school students level of attitude on the vital threat of their future: climate change

güngören s., TEKSÖZ G., ŞAHİN E.

IX. International Congress of Educational Research, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

17. Awareness about sustainability in the context of nutrition in early childhood

ALAÇAM N., ŞAHİN E.

IX. International Congress of Educational Research, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

18. Real Stories As Stimulus Activities For Education For Sustainable Development

TEKSÖZ G., ŞAHİN E.

26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

19. Gaining Insights Into Pre-service Early Childhood Teachers Perceptions Of Sustainable Eating Patterns

ŞAHİN E., TEKSÖZ G.

26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

20. Assessing Teacher Candidates Opinions on Sustainable Food Consumption in the context of Educationfor Sustainable Development

Doğrubak A., ŞAHİN E.

5th World Conference on Science and Technology Education, 1 - 05 Kasım 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

21. Predicting Children s Responsible Environmental Behaviors

Bahar F., ŞAHİN E.

5th World Conference on Science and Technology Education, 1 - 05 Kasım 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

22. Sürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitim Tarihçe VeGündem

TEKSÖZ G., ŞAHİN E.

12. UFBMEK, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

23. Gelecek için Sürdürülebilir Beslenme

ŞAHİN E., TEKSÖZ G.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 21 - 24 Eylül 2016, ss.101, (Özet Bildiri)

2016

2016

24. Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim Tarihçe ve Gündem

TEKSÖZ G., ŞAHİN E.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 21 - 24 Eylül 2016, ss.289, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

25. An Investigation on Turkish Teacher Educators Mental Models regarding Sustainable Development

ŞAHİN E.

International Conference on the Future of Education, 30 Haziran - 01 Temmuz 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

26. A Matter of Education for Sustainable Development Public Opinion about Nuclear Wastes

ALICI Ş., ŞAHİN E.

International EJER Congress 2016, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

27. Profile of Turkish Pre service Science Teachers in terms of Ecocentrism and Anthopocentrism

ÖZTEKİN C., şAHİN E., alper u.

14th International Conference Sustainable Development, Culture, Education, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

28. PROFILE OF TURKISH PRE SERVICE SCIENCE TEACHERS IN TERMS OF ECOCENTRISM AND ANTHOPOCENTRISM

alper u., ÖZTEKİN C., ŞAHİN E.

14th INTERNATIONAL JTEFS/BBCC CONFERENCE, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

30. Preparing an Instruction with respect to key dimensions of ESD Practical examples

ŞAHİN E.

14th INTERNATIONAL JTEFS/BBCC CONFERENCE, Konya, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

31. The Nature of Science Teachers Pedagogical content Knowledge in The Context of Education for Sustainable Development A Pilot Study

Yılmaz Yendi B., Öztekin C., Şahin E.

The European Conference on Educational Research, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

32. Is the Carrying Capacity Exceeded PreserviceTeachers Beliefs on Human Population Growth

DEMİRCİ S., ŞAHİN E., TEKSÖZ G.

NAAEE 44th Annual Conference, SANFRANSİSCO, 15 - 18 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

33. Sustainability is what my mom says

TEKSÖZ G., ŞAHİN E.

International Conference on Knowledge and Politics in Gender and Woman Studies, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

34. Lise ve Üniversite Öğrencilerinin Atomun Yapısı İle İlgili Zihinsel Modellerine Genel Bir Bakış

YILMAZ A., ŞAHİN E., DEMİRCİ S.

IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

35. Ayın Evreleri Konusunun Öğretimi Model Kullanımına yönelik Durum İncelemesi

SAĞDIÇ A., ŞAHİN E.

Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 10 - 12 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

36. Investigating Private Elementary School Students Attitudes toward Online Homework in Science Lesson

SAĞDIÇ A., ŞAHİN E., Mumay N.

The European Conference on Educational Research, Macaristan, 7 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

37. Turkish middle school students level of knowledge on the vital threat of their future climate change

SAvas G., TEKSÖZ G., ŞAHİN E.

ESERA 2015, Helsinki, Finlandiya, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

38. Elementary School Students Mental Models Regarding Atomic Models

DEMİRCİ S., ŞAHİN E., YILMAZ A.

ESERA Conference, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

39. An Exploration of University Students Beliefs on the Sustainable Growth of Human Population

DEMİRCİ S., ŞAHİN E., TEKSÖZ G.

8th World Environmental Education Congress, 29 Haziran - 02 Temmuz 2015, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

40. Light Green Actions versus Dark Green Actions

ALPER U., ÖZTEKİN C., ŞAHİN E.

The International Organization for Science and Technology Education Eurasian Regional Symposium, 24 - 26 Nisan 2015, ss.82, (Özet Bildiri)

2015

2015

41. A Review of Elementary Students Conceptual Understandings of Atom

ŞAHİN E., YILMAZ A., DEMİRCİ S.

II. IOSTE Eurasian Regional Symposium, 24 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

42. Sustainability from a Perspective of Turkish Decision Makers of the Future

ŞAHİN E.

II. IOSTE Eurasian Regional Symposium, 24 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

43. What does a Survey Study on Beliefs towards Human Population Growth Imply for Teacher Education

DEMİRCİ S., ŞAHİN E., TEKSÖZ G.

EJER Congress 2014, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, ss.1094-1095, (Özet Bildiri)

2013

2013

44. Determining Pre service Teachers Beliefs towards Human Population Growth

ŞAHİN E., TEKSÖZ G., DEMİRCİ S.

42nd Annual NAAEE Conference, baltimore, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 12 Ekim 2013, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

45. ENGINEERING STUDENTS' UNDERSTANDINGS AND ATTITUDES PERTAINING TO SUSTAINABILITY

ŞAHİN E., Ertepinar H., TEKSÖZ G.

3rd International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 4 - 06 Temmuz 2011, ss.4195-4201, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

2011

2011

46. PRE-SERVICE TEACHERS' ATTITUDES AND BEHAVIORS: GRADE LEVEL AND GENDER DIFFERENCES

ŞAHİN E., Ertepinar H., TEKSÖZ G.

3rd International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 4 - 06 Temmuz 2011, ss.4814, (Tam Metin Bildiri) identifier

2006

2006

47. İlköğretim öğrencilerinin çevreye yönelik tutum ve bilgileri üzerine bir çalışma

ŞAHİN E., ERTEPINAR H., ÖZTEKİN C., YILMAZ A.

VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğ. Kongresi, Türkiye, 18 - 20 Eylül 2006, (Özet Bildiri)

2005

2005

48. A study on students' abilities to solve algorithmic and conceptual problems on chemistry concepts

Alp E., Yilmaz A., Ertepinar H., Sungur S., Tekkaya C.

230th National Meeting of the American-Chemical-Society, Washington, Kiribati, 28 Ağustos - 01 Eylül 2005, cilt.230, (Özet Bildiri) identifier

Kitaplar

2022

2022

1. Building Primary Schools as a Model of Sustainable Communities: Hints for Teachers

ŞAHİN E.

Education for Sustainable Development in Primary and Secondary Schools, , Editör, Springer, ss.167-177, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi

Editörler Kurulu Üyesi



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 345

h-indeksi (WOS): 8