Eğitim Bilgileri
2005 - 2008
2005 - 2008Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi (Dr), Türkiye
2002 - 2005
2002 - 2005Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1997 - 2002
1997 - 2002Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2008
2008Doktora
An examination of indications for a green curriculum application towards sustainability
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi (Dr)
2005
2005Yüksek Lisans
A study on students' environmental knowledge and attitudes: The effect of grade level and gender
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorProf. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2016 - 2022
2016 - 2022Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2010 - 2016
2010 - 2016Yrd. Doç. Dr.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2017 - 2021
2017 - 2021Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Fen Ve Matematik Eğitimi Anabilim Dalı
Akademi Dışı Deneyim
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam EdiyorAssistant Professor
METU, Assistant Professor
2010 - 2010
2010 - 2010Instructor/Reader
METU, Instructor/Reader
2002 - 2009
2002 - 2009Assistant
METU, Assistant
Yönetilen Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
Analysis of middle school students' visions of nature
ŞAHİN E. (Danışman)
G.SENA(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
A case study on middle school students' visions of nature
ŞAHİN E. (Danışman)
C.BAŞER(Öğrenci)
2021
2021Doktora
Exploring middle school students' systems literacy within the context of water system
ŞAHİN E., TEKSÖZ G. (Danışman)
S.DEMİRCİ(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
An Investigation About Sense Of Inclusion Of Nature And Environmental Motive Concern For Middle School Students: A Case Of Refugees And Native Students
Şahin E., Öztekin C. (Eş Danışman)
A.Bülbül(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Experienced science teachers' subject matter knowledge and pedagogical content knowledge regarding biogeochemical cycles in the context of education for sustainable development
Öztekin C., Şahin E. (Eş Danışman)
B.YILMAZ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin enerji tasarrufu davranışlarının belirleyicileri : değer-inanç-norm kuramı açısından göstergeleri.
ŞAHİN E. (Danışman)
D.Öztürk(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Fen bilgisi öğretmen adaylarının ayın evrelerine ilişkin kavramlar açısından hareketli zihinsel yapıları üzerine durum çalışması.
ŞAHİN E. (Danışman)
A.Sağdıç(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin doğayla ilişkileri, çevreye yönelik tutumları ve sorumlu davranışları üzerine bir çalışma.
ŞAHİN E. (Danışman)
M.Özdemir(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Assessing teacher education students' behaviors and internal locus of control pertinent to sustainable diets
ŞAHİN E. (Danışman)
A.DOĞRUBAK(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
A study on Turkish elementary school students' nature relatedness, environmentally responsible behaviors and motive concerns
ŞAHİN E. (Danışman)
F.BAHAR(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
İlköğretim öğrencilerinin doğayla ilişkileri, çevreye yönelik sorumlu davranışları ve çevresel kaygıları üzerine bir çalışma.
ŞAHİN E. (Danışman)
F.Bahar(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Investigating private elementary school students' attitudes toward online homework in science lesson in terms of experience, usefulness and thought
ŞAHİN E. (Danışman)
N.MUMAY(Öğrenci)
2014
2014Doktora
Modelling pre-service science teachers' environmentally friendly behaviours in relation to psychological and cognitive variables
ÖZTEKİN C. (Eş Danışman), ŞAHİN E. (Eş Danışman)
U.ALPER(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Development and validation of human population growth scale in the context of sustainability
ŞAHİN E. (Danışman)
S.DEMİRCİ(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
A closer look into Turkish elementary teachers regarding education for sustainable development
ŞAHİN E. (Danışman)
A.SAĞDIÇ(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (37)
SCI-E, SSCI, AHCI (13)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (16)
ESCI (3)
Scopus (22)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (12)
2025
20251. Systems literacy: towards a conspectus and model for environmental and sustainability education
Demirci S., Reid A., Teksöz G., Şahin E.
Environmental Education Research
, cilt.31, sa.4, ss.856-891, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. 'Human-nature relations like a boomerang': a case study on children's visions of nature
Baser-Kanbak C., ŞAHİN E.
ENVIRONMENTAL EDUCATION RESEARCH
, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20253. Preschool Children’s Perceptions of Healthy and Unhealthy Foods
Alaçam N., Şahin E.
Başkent University Journal of Education
, cilt.12, sa.1, ss.33-42, 2025 (TRDizin)
2024
20244. Do Teenagers Believe in Anthropogenic Climate Change and Take Action to Tackle It?
Seker S., ŞAHİN E., HACIEMİNOĞLU E., Demirci S.
SUSTAINABILITY
, cilt.16, sa.16, 2024 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2023
20235. Examination of Dynamic Mental Constructs and their Change RegardingPhases of the Moon
Sağdıç A., Şahin E.
Journal of Science Learning
, cilt.6, sa.2, ss.181-193, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20236. The Role of Microteaching on Pre-Service Primary School Science Teachers’ Conceptual Understandings Regarding Phases of the Moon
SAĞDIÇ A., ŞAHİN E.
JOURNAL OF EDUCATION IN SCIENCE, ENVIRONMENT AND HEALTH , cilt.9, sa.1, ss.29-43, 2023 (Hakemli Dergi)
2021
20217. Pre-Service Teachers' Beliefs on Human Population Growth in the Context of Education for Sustainable Development: Development and Validation of an Instrument
Demirci S., ŞAHİN E., TEKSÖZ G., Marcinkowski T. J.
Journal of Teacher Education for Sustainability
, cilt.23, sa.2, ss.121-142, 2021 (Scopus)
2021
20218. Modelling pre-service science teachers' pro-environmental behaviours in relation to psychological and cognitive variables
Şahin E., Alper U., Öztekin C.
ENVIRONMENTAL EDUCATION RESEARCH
, cilt.27, sa.1, ss.1-21, 2021 (SSCI, Scopus)
2019
20199. An associational study on pre-service early childhood teachers' nature relatedness in education for sustainability
ŞAHİN E., Alici S.
INTERNATIONAL RESEARCH IN GEOGRAPHICAL AND ENVIRONMENTAL EDUCATION
, cilt.28, sa.4, ss.343-357, 2019 (ESCI, Scopus)
2018
201810. Pre-service Science Teachers’ Discrimination Level of Science and Pseudoscience
Şahin E., Uçar M. B.
Science Education International
, cilt.29, sa.4, ss.267-273, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201711. Getting Started for Preparing Pre-Service Early Childhood Teachers in Terms of Sustainable Food Consumption: The Current Situation at a Public University in Turkey
ALAÇAM N., ŞAHİN E.
College Student Journal
, cilt.51, sa.2, ss.238-248, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201712. An Associational Research on Turkish Children’s Environmentally Responsible Behaviors, Nature Relatedness, and Motive Concerns
Bahar F., Şahin E.
Science Education International
, cilt.28, sa.2, ss.111-118, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201713. Gender perspective on the factors predicting recycling behavior: Implications from the theory of planned behavior
Öztekin C., Teksöz G., Pamuk S., Şahin E., Kilic D. S.
WASTE MANAGEMENT
, cilt.62, ss.290-302, 2017 (SCI-Expanded, Scopus)
2017
201714. Turkish pre-service science teachers' awareness, beliefs, values, and behaviours pertinent to climate change
Hiğde E., Öztekin C., Şahin E.
INTERNATIONAL RESEARCH IN GEOGRAPHICAL AND ENVIRONMENTAL EDUCATION
, cilt.26, ss.253-263, 2017 (ESCI, Scopus)
2016
201615. Does Outdoor Education make any difference in environmental literacy of pre service classroom teachers
DERMAN A., ŞAHİN E., HACIEMİNOĞLU E.
International Journal of Environmental & Science Education
, cilt.11, sa.15, ss.8491-8506, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201616. Lise ve Üniversite Öğrencilerinin Atomun Yapısı ile İlgili Zihinsel Modellerine Genel Bir Bakış
DEMİRCİ S., YILMAZ A., ŞAHİN E.
Türkiye Kimya Derneği Dergisi, Kısım C: Kimya Eğitimi , 2016 (TRDizin)
2016
201617. An assessment of Turkish elementary teachers in the context of education for sustainable development
SAĞDIÇ A., ŞAHİN E.
International Electronic Journal of Environmental Education
, cilt.6, sa.2, ss.141-155, 2016 (Scopus)
2016
201618. Household Energy Conservation from Elementary Science Teacher Candidates Perspective
ŞAHİN E.
College Student Journal
, cilt.50, sa.2, ss.302-313, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201619. Message in a bottle: what shapes university students' understanding of sustainability?
TEKSÖZ G., ŞAHİN E.
INTERNATIONAL RESEARCH IN GEOGRAPHICAL AND ENVIRONMENTAL EDUCATION
, cilt.25, sa.4, ss.294-308, 2016 (ESCI, Scopus)
2015
201520. Doğaya Bağlılık Ölçeğinin Türkçe ye Adaptasyonu
ÇAKIR B., KARAARSLAN G., ŞAHİN E., ERTEPINAR H.
İlköğretim Online , cilt.14, sa.4, ss.1370-1383, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201521. Teacher Beliefs toward Using Alternative Teaching Approaches in Science and Mathematics Classes Related to Experience in Teaching
Isıksal Bostan M., Şahin E., Ertepınar H.
International Journal of Environmental Science Education
, cilt.10, ss.603-621, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201522. Sürdürülebilir Kalkınma Eğitimine yönelik İnançlar Ölçek Geliştirme Çalışması
SAĞDIÇ A., ŞAHİN E.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , 2015 (TRDizin)
2015
201523. Adaptation of nature relatedness scale to Turkish Doğayla ilişki ölçeğinin Türkçe’ye adaptasyonu
Çakır B., Karaarslan G., ŞAHİN E., Ertepınar H.
Elementary Education Online
, cilt.14, sa.4, ss.1370-1383, 2015 (Scopus, TRDizin)
2013
201324. Predictors of turkish elementary teacher candidates' energy conservation behaviors: An approach on value-belief-norm theory
ŞAHİN E.
International Journal of Environmental and Science Education
, cilt.8, sa.2, ss.269-283, 2013 (Scopus, TRDizin)
2013
201325. The Development of Belief Scale about Using Origami in Mathematics Education
Arslan O., Isıksal Bostan M., Şahin E.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.28, ss.44-57, 2013 (SSCI, TRDizin)
2012
201226. Modeling Environmental Literacy of University Students
TEKSÖZ G., ŞAHİN E., ÖZTEKİN C.
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY
, cilt.21, sa.1, ss.157-166, 2012 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2012
201227. University students behavior s pertaining to sustainability A structural equation model with sustainability related attributes
ŞAHİN E., ERTEPINAR H., TEKSÖZ G.
International Journal of Environmental and Science Education
, cilt.7, sa.3, ss.459-478, 2012 (Scopus, TRDizin)
2012
201228. An investigation on value orientations, attitudes and concern towards the environment: the case of Turkish elementary school students
Onur A., Şahin E., Tekkaya C.
ENVIRONMENTAL EDUCATION RESEARCH
, cilt.18, ss.271-297, 2012 (SSCI, Scopus)
2011
201129. A STUDY ON TEACHER CANDIDATES RECYCLING BEHAVIORS A MODEL APPROACH WITH THE THEORY OF PLANNED BEHAVIOR
ÖZTEKİN C., Kılıç D., ŞAHİN E.
Western Anatolia Journal of Educational Science , 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201030. IN-SERVICE ELEMENTARY SCHOOL TEACHERS' BELIEFS IN SCIENCE TEACHING PRACTICES
Şahin E., Işıksal Bostan M., Ertepinar H.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, ss.296-306, 2010 (SSCI, TRDizin)
2010
201031. ENVIRONMENTAL LITERACY, PRE-SERVICE TEACHERS, AND A SUSTAINABLE FUTURE
TEKSÖZ G., ŞAHİN E., Ertepinar H.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.39, ss.307-320, 2010 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2010
201032. A new vision for chemistry education students Environmental education
ŞAHİN E., ERTEPINAR H., TEKSÖZ G.
International Journal of Environmental & Science Education
, cilt.5, sa.2, ss.131-149, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200933. IMPLICATIONS FOR A GREEN CURRICULUM APPLICATION TOWARD SUSTAINABLE DEVELOPMENT
Sahin E., Ertepinar H., Teksoz G.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.37, ss.123-135, 2009 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2008
200834. A survey on Turkish elementary school students' environmental friendly behaviours and associated variables
Alp E., Ertepinar H., Tekkaya C., YILMAZ A.
ENVIRONMENTAL EDUCATION RESEARCH
, cilt.14, sa.2, ss.129-143, 2008 (SSCI, Scopus)
2007
200735. An old subject with recent evidence from Turkey Students performance on algorithmic and conceptual questions of chemistry
YILMAZ A., TEKSÖZ G., ŞAHİN E.
World Applied Sciences Journal , cilt.2, sa.4, ss.420-426, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
200636. A Statistical analysis of Children s Environmental Knowledge and Attitudes in Turkey
Şahin E., Ertepınar H., Öztekin C., Yılmaz A.
INTERNATIONAL RESEARCH IN GEOGRAPHICAL AND ENVIRONMENTAL EDUCATION , cilt.15, ss.210-223, 2006 (Scopus)
2006
200637. Students' understanding of matter: The effect of reasoning ability and grade level
YILMAZ A., Alp E.
Chemistry Education Research and Practice
, cilt.7, sa.1, ss.22-31, 2006 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Sürdürülebilirlik için algılanan eylem yetkinliği: Genç nesiller üzerine bir çalışma
TAŞCI ERGÜN D., İplikçioğlu C., Karaağaç E., ŞAHİN E., ÖZTEKİN C.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2024, ss.1, (Özet Bildiri)
2023
20232. Indonesian Preservice Teachers' Behaviours and Attitudes Related to Climate Change
Cabe Trundle K., Hagevik R., Wheeler L., Şahin E., Rita R., Hartono H.
European Science Education Research Association 2023, Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.1-3, (Özet Bildiri)
2023
20233. Investigating Middle School Students’ Visions of Nature: A Survey Research
Varlıoğlu G. S., ŞAHİN E., BAŞER KANBAK C.
ESERA 2023 - 15th Biennial Conference of the European Science Education Research Association, Nevşehir/Cappadocia, Türkiye, 28 Ağustos 2023, (Özet Bildiri)
2022
20224. Perceptions of Middle School Students on Humans’ Relationship with Nature
Başer Kanbak C., Şahin E.
51st Annual North American Association for Environmental Education, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 14 Ekim 2022, (Yayınlanmadı)
2020
20205. Redefining Urbanization: In the Views of University Students
Demirci S., Şahin E., Teksöz G.
The 5th International Symposium on the Environment and Morals, İstanbul, Türkiye, 24 - 25 Eylül 2020, ss.146-152, (Tam Metin Bildiri)
2019
20196. Ortaokul Oğrencilerinin Yer Altı Suları Hakkındaki Kavramsal Anlamaları
Işık H., Uzunçakır İ., Öztekin C., Şahin E.
6. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.111-112, (Özet Bildiri)
2018
20187. Nationwide Study On Science Teacher Candidates’ Knowledge Of Environmental Issues
Alper U., Şahin E., Öztekin C.
27th International Conference on Educational Sciences , Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1659-1664, (Tam Metin Bildiri)
2018
20188. A Review on Assessment of Technological Pedagogical Content Knowledge for Pre-Service Science Teachers
Şahin E., Uçar M. B.
27th International Congress on Educational Sciences (ICES/UEBK-2018), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2099-2108, (Tam Metin Bildiri)
2018
20189. Preservice Science Teachers Discrimination Level of Science and Pseudoscience
UÇAR M. B., ŞAHİN E.
10th World Conference on Educational Sciences (WCES-2018), Prag, Çek Cumhuriyeti, 1 - 03 Şubat 2018, ss.15, (Özet Bildiri)
2017
201710. Revisiting Pre-Servıce Science and Mathematıcs Teachers’ Beliefs Toward Using InquiryBasedand Technology-Enhanced Teachıng Approaches in Turkey
ŞAHİN E., Işıksal Bostan M., AYTEKİN E., SAĞDIÇ A.
ICQH 2017 INTERNATIONAL CONFERENCE ON QUALITY IN HIGHER EDUCATION, Sakarya, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2017, (Özet Bildiri)
2017
201711. Scepticism and Disinterest in Climate Change: A Perspective from Turkish Middle School Students at a Rural Area
Şeker S., ŞAHİN E., HACIEMİNOĞLU E.
International Congress of Health and Environment, 23 - 25 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201712. Lifestory of a slice of bread from cradle to grave: Competence of early childhood teacher candidates
ŞAHİN E., ALAÇAM N.
International Congress of Health and Environment, 23 - 25 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201713. What do early childhood children already know about healthy and unhealthy foods? A Preliminary Study
ALAÇAM N., ŞAHİN E.
5th International Early Childhood Education Congress, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201714. To What Extent are Turkish Early Childhood Pre-service Teachers Connected to Nature?
ŞAHİN E., SAĞDIÇ A.
ECER 2017, 21 - 22 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
201715. A Case Study of Teacher Knowledge Regarding Phases of the Moon
SAĞDIÇ A., ŞAHİN E.
ECER 2017, 21 - 22 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. Turkish middle school students level of attitude on the vital threat of their future: climate change
güngören s., TEKSÖZ G., ŞAHİN E.
IX. International Congress of Educational Research, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. Awareness about sustainability in the context of nutrition in early childhood
ALAÇAM N., ŞAHİN E.
IX. International Congress of Educational Research, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201718. Real Stories As Stimulus Activities For Education For Sustainable Development
TEKSÖZ G., ŞAHİN E.
26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201719. Gaining Insights Into Pre-service Early Childhood Teachers Perceptions Of Sustainable Eating Patterns
ŞAHİN E., TEKSÖZ G.
26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201620. Assessing Teacher Candidates Opinions on Sustainable Food Consumption in the context of Educationfor Sustainable Development
Doğrubak A., ŞAHİN E.
5th World Conference on Science and Technology Education, 1 - 05 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2016
201621. Predicting Children s Responsible Environmental Behaviors
Bahar F., ŞAHİN E.
5th World Conference on Science and Technology Education, 1 - 05 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2016
201622. Sürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitim Tarihçe VeGündem
TEKSÖZ G., ŞAHİN E.
12. UFBMEK, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201623. Gelecek için Sürdürülebilir Beslenme
ŞAHİN E., TEKSÖZ G.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 21 - 24 Eylül 2016, ss.101, (Özet Bildiri)
2016
201624. Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim Tarihçe ve Gündem
TEKSÖZ G., ŞAHİN E.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 21 - 24 Eylül 2016, ss.289, (Özet Bildiri)
2016
201625. An Investigation on Turkish Teacher Educators Mental Models regarding Sustainable Development
ŞAHİN E.
International Conference on the Future of Education, 30 Haziran - 01 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
2016
201626. A Matter of Education for Sustainable Development Public Opinion about Nuclear Wastes
ALICI Ş., ŞAHİN E.
International EJER Congress 2016, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201627. Profile of Turkish Pre service Science Teachers in terms of Ecocentrism and Anthopocentrism
ÖZTEKİN C., şAHİN E., alper u.
14th International Conference Sustainable Development, Culture, Education, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201628. PROFILE OF TURKISH PRE SERVICE SCIENCE TEACHERS IN TERMS OF ECOCENTRISM AND ANTHOPOCENTRISM
alper u., ÖZTEKİN C., ŞAHİN E.
14th INTERNATIONAL JTEFS/BBCC CONFERENCE, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201629. AN ANALYSIS OF TURKISH MIDDLE SCHOOL SCIENCE EDUCATION PROGRAM PLACING CLIMATE CHANGE ISSUES IN THECONTEXT OF EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT
DEMİRCİ S., ŞAHİN E.
14th INTERNATIONAL JTEFS/BBCC CONFERENCE, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201630. Preparing an Instruction with respect to key dimensions of ESD Practical examples
ŞAHİN E.
14th INTERNATIONAL JTEFS/BBCC CONFERENCE, Konya, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
201531. The Nature of Science Teachers Pedagogical content Knowledge in The Context of Education for Sustainable Development A Pilot Study
Yılmaz Yendi B., Öztekin C., Şahin E.
The European Conference on Educational Research, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201532. Is the Carrying Capacity Exceeded PreserviceTeachers Beliefs on Human Population Growth
DEMİRCİ S., ŞAHİN E., TEKSÖZ G.
NAAEE 44th Annual Conference, SANFRANSİSCO, 15 - 18 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201533. Sustainability is what my mom says
TEKSÖZ G., ŞAHİN E.
International Conference on Knowledge and Politics in Gender and Woman Studies, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201534. Lise ve Üniversite Öğrencilerinin Atomun Yapısı İle İlgili Zihinsel Modellerine Genel Bir Bakış
YILMAZ A., ŞAHİN E., DEMİRCİ S.
IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201535. Ayın Evreleri Konusunun Öğretimi Model Kullanımına yönelik Durum İncelemesi
SAĞDIÇ A., ŞAHİN E.
Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 10 - 12 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201536. Investigating Private Elementary School Students Attitudes toward Online Homework in Science Lesson
SAĞDIÇ A., ŞAHİN E., Mumay N.
The European Conference on Educational Research, Macaristan, 7 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201537. Turkish middle school students level of knowledge on the vital threat of their future climate change
SAvas G., TEKSÖZ G., ŞAHİN E.
ESERA 2015, Helsinki, Finlandiya, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201538. Elementary School Students Mental Models Regarding Atomic Models
DEMİRCİ S., ŞAHİN E., YILMAZ A.
ESERA Conference, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201539. An Exploration of University Students Beliefs on the Sustainable Growth of Human Population
DEMİRCİ S., ŞAHİN E., TEKSÖZ G.
8th World Environmental Education Congress, 29 Haziran - 02 Temmuz 2015, (Özet Bildiri)
2015
201540. Light Green Actions versus Dark Green Actions
ALPER U., ÖZTEKİN C., ŞAHİN E.
The International Organization for Science and Technology Education Eurasian Regional Symposium, 24 - 26 Nisan 2015, ss.82, (Özet Bildiri)
2015
201541. A Review of Elementary Students Conceptual Understandings of Atom
ŞAHİN E., YILMAZ A., DEMİRCİ S.
II. IOSTE Eurasian Regional Symposium, 24 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2015
201542. Sustainability from a Perspective of Turkish Decision Makers of the Future
ŞAHİN E.
II. IOSTE Eurasian Regional Symposium, 24 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2014
201443. What does a Survey Study on Beliefs towards Human Population Growth Imply for Teacher Education
DEMİRCİ S., ŞAHİN E., TEKSÖZ G.
EJER Congress 2014, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, ss.1094-1095, (Özet Bildiri)
2013
201344. Determining Pre service Teachers Beliefs towards Human Population Growth
ŞAHİN E., TEKSÖZ G., DEMİRCİ S.
42nd Annual NAAEE Conference, baltimore, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 12 Ekim 2013, (Tam Metin Bildiri)
2011
201145. ENGINEERING STUDENTS' UNDERSTANDINGS AND ATTITUDES PERTAINING TO SUSTAINABILITY
ŞAHİN E., Ertepinar H., TEKSÖZ G.
3rd International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 4 - 06 Temmuz 2011, ss.4195-4201, (Tam Metin Bildiri)
2011
201146. PRE-SERVICE TEACHERS' ATTITUDES AND BEHAVIORS: GRADE LEVEL AND GENDER DIFFERENCES
ŞAHİN E., Ertepinar H., TEKSÖZ G.
3rd International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 4 - 06 Temmuz 2011, ss.4814, (Tam Metin Bildiri)
2006
200647. İlköğretim öğrencilerinin çevreye yönelik tutum ve bilgileri üzerine bir çalışma
ŞAHİN E., ERTEPINAR H., ÖZTEKİN C., YILMAZ A.
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğ. Kongresi, Türkiye, 18 - 20 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
2005
200548. A study on students' abilities to solve algorithmic and conceptual problems on chemistry concepts
Alp E., Yilmaz A., Ertepinar H., Sungur S., Tekkaya C.
230th National Meeting of the American-Chemical-Society, Washington, Kiribati, 28 Ağustos - 01 Eylül 2005, cilt.230, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Building Primary Schools as a Model of Sustainable Communities: Hints for Teachers
ŞAHİN E.
Education for Sustainable Development in Primary and Secondary Schools, , Editör, Springer, ss.167-177, 2022
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam Ediyore-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi
Editörler Kurulu Üyesi