Yayınlar & Eserler

Makaleler 37
Tümü (37)
SCI-E, SSCI, AHCI (13)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (16)
ESCI (3)
Scopus (22)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (12)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 48

1. Sürdürülebilirlik için algılanan eylem yetkinliği: Genç nesiller üzerine bir çalışma

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2024, ss.1, (Özet Bildiri)

2. Indonesian Preservice Teachers' Behaviours and Attitudes Related to Climate Change

European Science Education Research Association 2023, Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.1-3, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

3. Investigating Middle School Students’ Visions of Nature: A Survey Research

ESERA 2023 - 15th Biennial Conference of the European Science Education Research Association, Nevşehir/Cappadocia, Türkiye, 28 Ağustos 2023, (Özet Bildiri)

4. Perceptions of Middle School Students on Humans’ Relationship with Nature

51st Annual North American Association for Environmental Education, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 14 Ekim 2022, (Yayınlanmadı)

5. Redefining Urbanization: In the Views of University Students

The 5th International Symposium on the Environment and Morals, İstanbul, Türkiye, 24 - 25 Eylül 2020, ss.146-152, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

6. Ortaokul Oğrencilerinin Yer Altı Suları Hakkındaki Kavramsal Anlamaları

6. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.111-112, (Özet Bildiri)

7. Nationwide Study On Science Teacher Candidates’ Knowledge Of Environmental Issues

27th International Conference on Educational Sciences , Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1659-1664, (Tam Metin Bildiri)

8. A Review on Assessment of Technological Pedagogical Content Knowledge for Pre-Service Science Teachers

27th International Congress on Educational Sciences (ICES/UEBK-2018), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2099-2108, (Tam Metin Bildiri)

9. Preservice Science Teachers Discrimination Level of Science and Pseudoscience

10th World Conference on Educational Sciences (WCES-2018), Prag, Çek Cumhuriyeti, 1 - 03 Şubat 2018, ss.15, (Özet Bildiri)

12. Lifestory of a slice of bread from cradle to grave: Competence of early childhood teacher candidates

International Congress of Health and Environment, 23 - 25 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

13. What do early childhood children already know about healthy and unhealthy foods? A Preliminary Study

5th International Early Childhood Education Congress, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

17. Awareness about sustainability in the context of nutrition in early childhood

IX. International Congress of Educational Research, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

18. Real Stories As Stimulus Activities For Education For Sustainable Development

26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

19. Gaining Insights Into Pre-service Early Childhood Teachers Perceptions Of Sustainable Eating Patterns

26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

21. Predicting Children s Responsible Environmental Behaviors

5th World Conference on Science and Technology Education, 1 - 05 Kasım 2016, (Özet Bildiri)

22. Sürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitim Tarihçe VeGündem

12. UFBMEK, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

23. Gelecek için Sürdürülebilir Beslenme

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 21 - 24 Eylül 2016, ss.101, (Özet Bildiri)

24. Sürdürülebilir Kalkınma için Eğitim Tarihçe ve Gündem

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 21 - 24 Eylül 2016, ss.289, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

25. An Investigation on Turkish Teacher Educators Mental Models regarding Sustainable Development

International Conference on the Future of Education, 30 Haziran - 01 Temmuz 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

26. A Matter of Education for Sustainable Development Public Opinion about Nuclear Wastes

International EJER Congress 2016, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

27. Profile of Turkish Pre service Science Teachers in terms of Ecocentrism and Anthopocentrism

14th International Conference Sustainable Development, Culture, Education, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

30. Preparing an Instruction with respect to key dimensions of ESD Practical examples

14th INTERNATIONAL JTEFS/BBCC CONFERENCE, Konya, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

31. The Nature of Science Teachers Pedagogical content Knowledge in The Context of Education for Sustainable Development A Pilot Study

The European Conference on Educational Research, Maryland, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

33. Sustainability is what my mom says

International Conference on Knowledge and Politics in Gender and Woman Studies, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

34. Lise ve Üniversite Öğrencilerinin Atomun Yapısı İle İlgili Zihinsel Modellerine Genel Bir Bakış

IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

35. Ayın Evreleri Konusunun Öğretimi Model Kullanımına yönelik Durum İncelemesi

Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 10 - 12 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

36. Investigating Private Elementary School Students Attitudes toward Online Homework in Science Lesson

The European Conference on Educational Research, Macaristan, 7 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

38. Elementary School Students Mental Models Regarding Atomic Models

ESERA Conference, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015, (Tam Metin Bildiri)

39. An Exploration of University Students Beliefs on the Sustainable Growth of Human Population

8th World Environmental Education Congress, 29 Haziran - 02 Temmuz 2015, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

40. Light Green Actions versus Dark Green Actions

The International Organization for Science and Technology Education Eurasian Regional Symposium, 24 - 26 Nisan 2015, ss.82, (Özet Bildiri)

41. A Review of Elementary Students Conceptual Understandings of Atom

II. IOSTE Eurasian Regional Symposium, 24 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

42. Sustainability from a Perspective of Turkish Decision Makers of the Future

II. IOSTE Eurasian Regional Symposium, 24 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

43. What does a Survey Study on Beliefs towards Human Population Growth Imply for Teacher Education

EJER Congress 2014, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, ss.1094-1095, (Özet Bildiri)

44. Determining Pre service Teachers Beliefs towards Human Population Growth

42nd Annual NAAEE Conference, baltimore, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 12 Ekim 2013, (Tam Metin Bildiri)

45. ENGINEERING STUDENTS' UNDERSTANDINGS AND ATTITUDES PERTAINING TO SUSTAINABILITY

3rd International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 4 - 06 Temmuz 2011, ss.4195-4201, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

46. PRE-SERVICE TEACHERS' ATTITUDES AND BEHAVIORS: GRADE LEVEL AND GENDER DIFFERENCES

3rd International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 4 - 06 Temmuz 2011, ss.4814, (Tam Metin Bildiri) identifier

47. İlköğretim öğrencilerinin çevreye yönelik tutum ve bilgileri üzerine bir çalışma

VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğ. Kongresi, Türkiye, 18 - 20 Eylül 2006, (Özet Bildiri)

48. A study on students' abilities to solve algorithmic and conceptual problems on chemistry concepts

230th National Meeting of the American-Chemical-Society, Washington, Kiribati, 28 Ağustos - 01 Eylül 2005, cilt.230, (Özet Bildiri) identifier
Kitaplar 1

1. Building Primary Schools as a Model of Sustainable Communities: Hints for Teachers

Education for Sustainable Development in Primary and Secondary Schools, , Editör, Springer, ss.167-177, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma
Metrikler

Yayın

90

Yayın (WoS)

20

Yayın (Scopus)

24

Atıf (WoS)

320

H-İndeks (WoS)

8

Atıf (Scopus)

545

H-İndeks (Scopus)

11

Atıf (Scholar)

1906

H-İndeks (Scholar)

18

Atıf (TrDizin)

9

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

40

H-İndeks (Sobiad)

3

Atıf (Diğer Toplam)

14

Toplam Atıf Sayısı

383

Proje

14

Tez Danışmanlığı

15

Açık Erişim

15
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları