Yayınlar & Eserler

Makaleler 18
Tümü (18)
SCI-E, SSCI, AHCI (15)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (16)
ESCI (1)
Scopus (17)
TRDizin (1)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 32

1. İkonik Temsillerin İşaret Dili Edinimindeki Rolü

X. Uluslararası Türk Dili Kurultayı, Ankara, Türkiye, 26 Eylül 2024, ss.1-10, (Tam Metin Bildiri)

4. Türk İşaret Dilini Geç Edinen İşitme Engelli Çocukların Kelime Dağarcığı Gelişimi

4. Gelişim Psikolojisi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 10 - 11 Eylül 2024, ss.48-49, (Özet Bildiri)

7. Geç İşaret Dili Ediniminin Duyguları Hatırlama ve İfade Etme Beceresine Olan Etkileri

4. Gelişim Psikolojisi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 10 - 11 Eylül 2024, ss.44-45, (Özet Bildiri) Creative Commons License

10. Children’s visual attention when planning informative multimodal descriptions of object locations

Annual Meeting of the Cognitive Science Society 2024, Rotterdam, Hollanda, 24 - 27 Temmuz 2024, ss.6323, (Özet Bildiri) Creative Commons License

11. Multimodality on screen: Multimodal spatial directions enhance children’s spatial performance on virtual visual-spatial maps

Annual Meeting of the Cognitive Science Society 2024, Rotterdam, Hollanda, 24 - 27 Temmuz 2024, ss.6308, (Özet Bildiri) Creative Commons License

12. Children’s visual attention when planning informative multimodal descriptions of spatial relations

6th International Congress for the Study of Child Language, Praha, Çek Cumhuriyeti, 15 - 19 Temmuz 2024, (Yayınlanmadı)

13. The perspective of gesture presentation relates differently to the spatial performance of children on visuospatial maps

IMPRS Conference on "Interdisciplinary Approaches to the Language Sciences" , Nijmegen, Hollanda, 4 - 05 Haziran 2024, ss.10, (Özet Bildiri) Creative Commons License

14. Children’s visual attention when planning informative multimodal descriptions of object locations

MPRS Conference on "Interdisciplinary Approaches to the Language Sciences" , Nijmegen, Hollanda, 4 - 05 Haziran 2024, ss.3, (Özet Bildiri) Creative Commons License

16. Gesture Presentation Perspective Relates Differently to Children’s Spatial Performance

10th International Symposium on Brain and Cognitive Science (ISBCS) 2024, Ankara, Türkiye, 01 Haziran 2024, (Yayınlanmadı) Creative Commons License

17. Exploring the Relation between Gesture Presentation Perspective and Children's Spatial Performance

Boğaziçi University Student Conference on Linguistics (SCOL) 2024, İstanbul, Türkiye, 31 Mayıs - 01 Haziran 2024, ss.1-2, (Özet Bildiri) Creative Commons License

19. Sources of variation in preschoolers’ relational reasoning: The interaction between language use and working memory

Cognitive Development Society Meeting, California, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 24 Mart 2024, ss.40-50, (Özet Bildiri) Creative Commons License

20. how does the perspective of gesture presentation affect children’s spatial performances?

Budapest CEU Conferene on Cognitive Development, Budapest, Macaristan, 4 - 06 Ocak 2024, ss.100, (Özet Bildiri) Creative Commons License

21. İşaret Dili Ediniminde Multimodal Faktörler

Ted Üniversitesi Psikoloji Günleri, Ankara, Türkiye, 16 - 17 Aralık 2023, (Tam Metin Bildiri)

22. Object Focus and Preschoolers’ Relational Reasoning

The 45th Annual Conference of the Cognitive Science Society, Sydney, Avustralya, 26 Temmuz 2023, (Tam Metin Bildiri)

23. Development of informative spatial expressions in speech and gesture.

45t annual Conference of the Cognitive Science Society, Sydney, Avustralya, 26 - 29 Temmuz 2023, (Tam Metin Bildiri)

26. Geç işaret dilini ediniminin uzamsal dil ve bellek ilişkisine etkileri

3. Gelişim Psikolojisi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 8 - 09 Eylül 2022, (Özet Bildiri)

28. Spatial Language Use Predicts Spatial Memory of Children: Evidence from Sign, Speech, and Speech-plus-gesture

43rd Annual Meeting of the Cognitive Science Society: Comparative Cognition: Animal Minds, CogSci 2021, Virtual, Online, Avusturya, 26 - 29 Temmuz 2021, ss.672-678, (Tam Metin Bildiri) identifier

30. Effects of Delayed Language Exposure on Spatial Language Acquisition by Signing Children and Adults

39th Annual Meeting of the Cognitive Science Society: Computational Foundations of Cognition, CogSci 2017, London, İngiltere, 26 - 29 Temmuz 2017, ss.2372-2376, (Tam Metin Bildiri) identifier
Kitaplar 4

1. Dil Ediniminde Multimodal Faktörler: Konuşmaya Eşlik Eden Jestler ve İşaret Dili

Nörondan Algoritmaya Davranışı Anlamak , Dicle Dövencioğlu, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.107-122, 2024

2. Dil

Bilişsel Psikolojş: Bilişin Davranışsal ve Fizyolojik Temelleri, Hatice Kafadar, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.237-253, 2023 Creative Commons License

3. Çocuğa Yöneltilen Dilin Ana Dil Edinimine Etkisinin Farklı Gruplarda İncelenmesi

Soyal Zihin: Bilişsel Gelişimde Sosyal Etkileşimin Rolü, Müge Ekerim Akbulut, Editör, Vakıflar Genel Müdürlüğü Kültür Yayınları, İstanbul, ss.153-185, 2023 Creative Commons License

4. Dil

Bilişsel Psikoloji: Bilişin Davranışsal ve Fizyolojik Temeli, Hatice Kafadar, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.237-253, 2023
Metrikler

Yayın

55

Yayın (WoS)

17

Yayın (Scopus)

20

Atıf (WoS)

148

H-İndeks (WoS)

7

Atıf (Scopus)

177

H-İndeks (Scopus)

7

Atıf (Scholar)

343

H-İndeks (Scholar)

10

Atıf (Sobiad)

2

H-İndeks (Sobiad)

1

Proje

5

Tez Danışmanlığı

5

Açık Erişim

6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları