SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
A Liberatory Pedagogy for Non-Native Teachers of English
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.51, sa.3, ss.193-211, 2018 (SCI-Expanded)
![Creative Commons License](/Content/images/creative-commons/licenses/small/by-nc-nd.png)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Öğretmenlik Mesleği, Öğretmen Eğitimi ve Çocuk İstismarı
TEDU 400 Seminerleri Türkiye’de Çocuk Olmak II, Ankara, Türkiye, 01 Aralık 2017
![Sürdürülebilir Kalkınma](/Content/mainpage/sustainability/sdg_logo.png)
The Language of Freedom and the Teacher’s Authority: Cases and Collaboration-Turkish and U.S. Teacher Educators.
American Educational Studies Association, Pittsburgh, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 05 Kasım 2017
A Small Step Against Patriarchal Hegemony.
7th International Conference on Critical Education, Atina, Yunanistan, 28 Haziran - 02 Temmuz 2017
Eleştirel Pedagoji ve Öğretmenlik Mesleği
12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017
Critical Social Issues in TEYL
The International Conference on Teaching Languages to Young Learners., Selçuk, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2017
A CRITICAL ANALYSIS OF ENGLISH LANGUAGE TEACHER EDUCATION IN TURKEY
Bringing Teacher Education Forward: National and International Perspectives, Oslo, Norveç, 6 - 08 Haziran 2016
Moving Beyond the Technicist Framework in English Language Teacher Education
9th International ELT Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016
PREPARING TEACHERS AS PASSIVE TECHNICIANS REFLECTIVE PRACTITIONERS OR TRANSFORMATIVE INTELLECTUALS
5th International Conference on Critical Education, Wroclaw, Polonya, 15 - 18 Haziran 2015
Tezgiden Cakcak Y 2014 June Empowering Potential of Critical Reading for Non Native English Teacher Candidates
4th International Conference on Critical Education, Selanik, Yunanistan, 23 - 26 Haziran 2014, cilt.2, ss.782-800
A New Trend in Turkish EFL Market: Pseudo-Native-Speakerism
TESOL Convention, Atlanta, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 15 Mart 2019
Kitap & Kitap Bölümleri
Sanatın Sonu
Metis Yayınları, İstanbul, 2018
Paulo Freire: Diyaloğun Pedagojisine Giden Yol
Kalkedon Yayınları, Ankara, 2017
Sınıf ve "Irk"a Diar Kültürelci ve Materyalist Açıklamalar: Eleştirel Irk Teorisi, Eşdeğerlik/Paralellik Teorisi ve Marksist Teori
Eleştirel Eğitim ve Marksizm, Korkmaz, Nurcan, Editör, Kalkedon Yayınları, İstanbul, ss.117-179, 2016
Sınıfın Kültürelleşmesi ve Sınıf Bilincinin Önlenmesi: Eğitimde Bilgi Endüstrisi
Eleştirel Eğitim ve Marksizm, Korkmaz Nurcan, Editör, Kalkedon, İstanbul, ss.59-116, 2016
Toplum Kuramı
İletişim Yayınevi, İstanbul, 2015
Iraklı Kadınların Anlatılmayan Öyküsü
İletişim Yayınevi, İstanbul, 2009
İslâm ın Ekonomik Yüzleri
İletişim Yayınevi, İstanbul, 2002