SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
A Liberatory Pedagogy for Non-Native Teachers of English
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.51, sa.3, ss.193-211, 2018 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Öğretmenlik Mesleği, Öğretmen Eğitimi ve Çocuk İstismarı
TEDU 400 Seminerleri Türkiye’de Çocuk Olmak II, Ankara, Türkiye, 01 Aralık 2017
The Language of Freedom and the Teacher’s Authority: Cases and Collaboration-Turkish and U.S. Teacher Educators.
American Educational Studies Association, Pittsburgh, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 05 Kasım 2017
A Small Step Against Patriarchal Hegemony.
7th International Conference on Critical Education, Atina, Yunanistan, 28 Haziran - 02 Temmuz 2017
Eleştirel Pedagoji ve Öğretmenlik Mesleği
12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017
Critical Social Issues in TEYL
The International Conference on Teaching Languages to Young Learners., Selçuk, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2017
A CRITICAL ANALYSIS OF ENGLISH LANGUAGE TEACHER EDUCATION IN TURKEY
Bringing Teacher Education Forward: National and International Perspectives, Oslo, Norveç, 6 - 08 Haziran 2016
Moving Beyond the Technicist Framework in English Language Teacher Education
9th International ELT Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016
PREPARING TEACHERS AS PASSIVE TECHNICIANS REFLECTIVE PRACTITIONERS OR TRANSFORMATIVE INTELLECTUALS
5th International Conference on Critical Education, Wroclaw, Polonya, 15 - 18 Haziran 2015
Tezgiden Cakcak Y 2014 June Empowering Potential of Critical Reading for Non Native English Teacher Candidates
4th International Conference on Critical Education, Selanik, Yunanistan, 23 - 26 Haziran 2014, cilt.2, ss.782-800
A New Trend in Turkish EFL Market: Pseudo-Native-Speakerism
TESOL Convention, Atlanta, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 15 Mart 2019
Kitap & Kitap Bölümleri
Sanatın Sonu
Metis Yayınları, İstanbul, 2018
Paulo Freire: Diyaloğun Pedagojisine Giden Yol
Kalkedon Yayınları, Ankara, 2017
Sınıf ve "Irk"a Diar Kültürelci ve Materyalist Açıklamalar: Eleştirel Irk Teorisi, Eşdeğerlik/Paralellik Teorisi ve Marksist Teori
Eleştirel Eğitim ve Marksizm, Korkmaz, Nurcan, Editör, Kalkedon Yayınları, İstanbul, ss.117-179, 2016
Sınıfın Kültürelleşmesi ve Sınıf Bilincinin Önlenmesi: Eğitimde Bilgi Endüstrisi
Eleştirel Eğitim ve Marksizm, Korkmaz Nurcan, Editör, Kalkedon, İstanbul, ss.59-116, 2016
Toplum Kuramı
İletişim Yayınevi, İstanbul, 2015
Iraklı Kadınların Anlatılmayan Öyküsü
İletişim Yayınevi, İstanbul, 2009
İslâm ın Ekonomik Yüzleri
İletişim Yayınevi, İstanbul, 2002