Yayınlar & Eserler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Reflections on native-speakerism

14th Metu International ELT Convention, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Haziran 2022, ss.40-41 Creative Commons License

Possibilities and Challenges of Practicing English Language Teacher Education for Social Justice in Turkey

5th International English for Specific Purposes Conference Program., Ankara, Türkiye, 1 - 02 Haziran 2022, ss.25-26 Creative Commons License

Critical Awareness in a Materials Analysis and Development Course

AAAL 2019 Conference, Atlanta, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 12 Mart 2019

Öğretmenlik Mesleği, Öğretmen Eğitimi ve Çocuk İstismarı

TEDU 400 Seminerleri Türkiye’de Çocuk Olmak II, Ankara, Türkiye, 01 Aralık 2017 Sürdürülebilir Kalkınma

A Small Step Against Patriarchal Hegemony.

7th International Conference on Critical Education, Atina, Yunanistan, 28 Haziran - 02 Temmuz 2017

Eleştirel Pedagoji ve Öğretmenlik Mesleği

12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017

Critical Social Issues in TEYL

The International Conference on Teaching Languages to Young Learners., Selçuk, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2017

A CRITICAL ANALYSIS OF ENGLISH LANGUAGE TEACHER EDUCATION IN TURKEY

Bringing Teacher Education Forward: National and International Perspectives, Oslo, Norveç, 6 - 08 Haziran 2016

Moving Beyond the Technicist Framework in English Language Teacher Education

9th International ELT Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016

PREPARING TEACHERS AS PASSIVE TECHNICIANS REFLECTIVE PRACTITIONERS OR TRANSFORMATIVE INTELLECTUALS

5th International Conference on Critical Education, Wroclaw, Polonya, 15 - 18 Haziran 2015

Tezgiden Cakcak Y 2014 June Empowering Potential of Critical Reading for Non Native English Teacher Candidates

4th International Conference on Critical Education, Selanik, Yunanistan, 23 - 26 Haziran 2014, cilt.2, ss.782-800

A New Trend in Turkish EFL Market: Pseudo-Native-Speakerism

TESOL Convention, Atlanta, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 15 Mart 2019
Kitap & Kitap Bölümleri

Commentary: Reimagining Online TESOL Teacher Education: Creating Dialogic and Critical Online Spaces.

Critical Dialogic TESOL Teacher Education: Preparing Future Advocates and Supporters of Multilingual Learners, FJ Karam & A. Kibler, Editör, Bloomsbury Press, New York, ss.225-237, 2024

Pedagogizing Critical Materials Analysis and Development.

International Perspectives on Critical English Language Teacher Education: Theory and Practice, A. F.Selvi & C. Kocaman, Editör, Bloomsbury Press, New York, ss.51-58, 2024

Grounding Critical Educators' Lives on Solidarity, Community and Friendship

Critical Pedagogy and the Covid-19 Pandemic Keeping Communities Together in Times of Crisis, Fatma Mızıkacı,Eda Ata, Editör, Bloomsbury Press, London, ss.205-214, 2022

Hegemonyaya Karşı "Karanfil Elden Ele"

Fevziye Sayılan'a Armağan, Meral Uysal,Ahmet Yıldız,Erhan Bağcı,Nurcan Korkmaz, Editör, Ankara Üniversitesi, Ankara, ss.401-415, 2021 Creative Commons License

Sanatın Sonu

Metis Yayınları, İstanbul, 2018

Ideological Proletarianization of Teacher Educators in Turkey

A Language of Freedom and Teacher's Authority, Mızıkacı F., Senese G., Tezgiden Cakcak Y., Gorman S., Editör, Lexington Books, Lanham (MD), USA , Lanham, ss.83-95, 2017

Sınıfın Kültürelleşmesi ve Sınıf Bilincinin Önlenmesi: Eğitimde Bilgi Endüstrisi

Eleştirel Eğitim ve Marksizm, Korkmaz Nurcan, Editör, Kalkedon, İstanbul, ss.59-116, 2016

Toplum Kuramı

İletişim Yayınevi, İstanbul, 2015

İslâm ın Ekonomik Yüzleri

İletişim Yayınevi, İstanbul, 2002
Metrikler

Yayın

34

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scholar)

128

H-İndeks (Scholar)

3

Atıf (Diğer Toplam)

3

Proje

1

Tez Danışmanlığı

1

Açık Erişim

7
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları