Makaleler
23
Tümü (23)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (17)
ESCI (10)
Scopus (17)
TRDizin (5)
8. No muddy shoes, no dirty clothes! examining the views of teachers and parents regarding children's outdoor play and learning
JOURNAL OF ADVENTURE EDUCATION AND OUTDOOR LEARNING
, cilt.23, sa.3, ss.301-322, 2023 (ESCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
22
1. Miras dil olarak türkçe dil ihtiyaçları: Flaman bölgesi ihtiyaç analizi çalışması
International Symposium on Teaching Turkish as a Heritage and Foreign Language, ISOHTEL 2023, Belçika, 26 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
4. “Mindful Teachers and Mindful Kids: Investigating Early Childhood Teachers’ Perceptions of Yoga for Kids“
6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
5. Okul Öncesi Sınıflarında Yapı-İnşa Oyuncaklarının Kullanımı ve Öğretmen Görüşleri
6th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.57-59, (Özet Bildiri)
6. Design Characteristics of Play Areas Children’s Play Preferences
18th Biennial EARLI Conference, Aachen, Almanya, 12 - 16 Ağustos 2019, (Özet Bildiri)
7. Yaratıcılık ve Yaratıcılıkla İlişkili Kavramlara Yönelik Algıların Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi
VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
8. “Oh, I am not a creative person”: Pre-service teachers’ attitude towards creativity andproblem solving
European Early Childhood Education Research Association 28th Conference, 28 Ağustos - 31 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
9. Çocuk Gözünden Dış Mekan Oyun Alanları
International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
10. Çocuk Gözünden Dış Mekan Oyun Alanları
V th International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 02 Mayıs 2018, (Yayınlanmadı)
11. Reclaiming the Outdoors for Learning: Experiences of Children Teachers
TASP- International Conference of The Association for the Study of Play, 28 Şubat - 03 Mart 2018, (Özet Bildiri)
12. Erken Cocukluk Doneminde Sanat Atolyesi Ornegi: Kopruler Projesi
5th International Early Childhood Education Congress, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
13. Turkiye Oyun Profili Arastırması I. Okul Oncesi Donemdeki Cocuklara Sunulan Oyun Olanaklarının Okul Oncesi Ogretmen Goruslerine Gore Incelenmesi
5th International Early Childhood Education Congress,, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
14. Investigation of Early Childhood Educators’ Perspectives Towards Outdoor Play
20th of IPA Triennial World Conferences, 13 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
15. Investigation of Early Childhood Educators’ Perspectives Towards Outdoor Play
20th of IPA Triennial World Conferences, Calgary, Kanada, 13 Eylül 2017, (Yayınlanmadı)
16. Nurturing Creativity and Playfulness in Early Childhood Pre-service Teacher Education
27th ICCP World Play Conference Researching Play-Challenges and Opportunities, Vilnius, Litvanya, 15 - 17 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
17. An Investigation of Preschool Teachers’ Role During Playtime
27th ICCP World Play Conference, 15 - 17 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
18. Okul Oncesi Ogretmenlerinin Serbest Oyun ve Serbest Oyun Zamanının Onemine Iliskin Inanıslarının Incelenmesi.
4th International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
19. Gorsel Sanatlar ve Materyal Gelistirme Dersinin Okul Oncesi Ogretmen Adaylarının Problem Cozme Becerisi ve Yaratıcılık Duzeyine Etkisi
4th International Eurasian Educational Research Congress, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
20. Ankara’daki belediyelere ait açık hava oyun alanlarının risk içeren oyunlara olanak sağlaması ve risk alma becerisini desteklemesi açısından incelenmesi
IIIrd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
21. Ankara da ki Belediyelere Ait Açık Hava Oyun Alanlarının Risk İçeren Oyunlara Olanak Sağlaması ve Risk Alma Becerisini Desteklemesi Açısından İncelenmesi
3rd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
22. Movement as an Active Practice in Pre service Teacher Education
First Play Conference: Children Between Digital & Traditional Play, 1 - 03 Mart 2016, (Özet Bildiri)
Kitaplar
5
1. Doğa Temelli Müfredat Modelleri
Erken Çocukluk Eğitiminde Çevre Eğitimi, Refika Olgan, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.76-115, 2020
2. Play in Early Childhood Education
Handbook of Research on the Education of Young Children, Olivia N. Saracho, Editör, Routledge, London/New York , New York, ss.165-175, 2020
3. Active Designs for Movement in Early Childhood Environments
Physical Activity and Health Promotion in the Early Years. Educating the Young Child (Advances in Theory and Research, Implications for Practice, Hannah Brewer,Mary Renck Jalongo, Editör, Springer, London/Berlin , Zürich, ss.225-239, 2018
5. Play in early childhood education
Handbook of Research on the Education of Young Children, Olivia N. Saracho,Bernard Spodek, Editör, Routledge, London/New York , New York, ss.265-274, 2012