Eğitim Bilgileri
2010 - 2015
2010 - 2015Doktora
Texas A&M University, Education, Educational Psychology, Amerika Birleşik Devletleri
2007 - 2010
2007 - 2010Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, Endüstriyel Tasarım Bölümü, Türkiye
2002 - 2007
2002 - 2007Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Araştırma Alanları
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitim Programları ve Öğretim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2019 - 2021
2019 - 2021Dr. Öğr. Üyesi
Ted Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2010 - 2015
2010 - 2015Araştırma Görevlisi
Texas A&M University - College Station, Faculty of Education, Educational Psychology
Yönetimsel Görevler
2022 - 2025
2022 - 2025Dekan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2021 - 2022
2021 - 2022Bölüm Başkan Yardımcısı
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Makaleler
Tümü (12)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (1)
Scopus (9)
TRDizin (1)
Diğer Yayınlar (1)
2025
20251. Teaching in the Digital Age: English Instructors’ Experiences with Digital Coursebooks in Higher Education
Dal H., Öztürk E.
International Journal of Educational Studies and Policy , cilt.6, sa.2, ss.200-222, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. Exploring second-grade students’ experiences through design-based learning in science education
Öztürk E., Öztürk G.
JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.1, ss.1-15, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20253. Enhancing adaptive expertise in undergraduate design education: evidence from a quasi-experimental intervention
Öztürk E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF TECHNOLOGY AND DESIGN EDUCATION
, cilt.1, ss.1-20, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20254. Towards an integrative model of blended design studios: a multiple case study across architecture, design and planning education
Süner-Pla-Cerdà S., Öztürk E., Ünlü C. E.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.30, sa.2, ss.2005-2039, 2025 (SSCI, Scopus)
2023
20235. Development of Adaptive Expertise in Engineering Undergraduates through Contextual Computer Aided Design Modeling Activities
Öztürk E., Johnson M. D., Yalvac B., Peng X.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGINEERING EDUCATION
, cilt.39, sa.3, ss.685-702, 2023 (SCI-Expanded, Scopus)
2023
20236. AN ANALYSIS OF PISA DATA TO EXPLORE THE RELATIONSHIP BETWEEN STUDENTS’ COMPUTER USE ATTITUDES TOWARD SCHOOL AND READING ENJOYMENT TIME
ozturk e.
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
, cilt.13, sa.1, ss.1-23, 2023 (TRDizin)
2023
20237. THE RELATIONSHIP BETWEEN PROSPECTIVE TEACHERS’ PERCEIVED IMPORTANCE OF ONLINE TEACHING COMPETENCIES AND THEIR SELF-EFFICACY BELIEFS
ÖZTÜRK E., Turgut Z.
Turkish Online Journal of Distance Education
, cilt.24, sa.4, ss.21-39, 2023 (ESCI, Scopus)
2020
20208. Investigating the relationships among engineering practitioners and undergraduate students' adaptive expertise characteristics and experiences
ÖZTÜRK E., Yalvac B., Johnson M. D., Peng X.
International Journal of Engineering Education
, cilt.36, sa.5, ss.1585-1594, 2020 (SCI-Expanded, Scopus)
2019
20199. Students’ expectations from mobile devices for mobile learning
Öztürk E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MOBILE COMMUNICATIONS , cilt.17, sa.4, ss.409-421, 2019 (SSCI)
2015
201510. Integration of contextual exercises in computer-aided design education
Liu K., Peng X., McGary P., Yalvac B., ÖZTÜRK E., Johnson M. D., et al.
Computer-Aided Design and Applications
, cilt.12, ss.13-21, 2015 (Scopus)
2014
201411. Analyzing Adaptive Expertise and Contextual Exercise in Computer-Aided Design
Peng X., McGary P., ÖZTÜRK E., Yalvac B., Johnson M., Valverde L. M.
Computer-Aided Design and Applications
, cilt.11, sa.5, ss.597-607, 2014 (Scopus)
2012
201212. Assessing novice CAD model creation and alteration
Peng X., Mcgary P., Johnson M., Yalvaç B., Öztürk E.
COMPUTER-AIDED DESIGN AND APPLICATIONS , cilt.2, ss.9-19, 2012 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Blended Design Education: Experiences, Challenges and Opportunities
Süner Pla Cerda S., Öztürk E., Ünlü C. E.
International Conference for Design Education Researchers, LearnXDesign, London, İngiltere, 29 Kasım - 01 Aralık 2023, ss.2-14, (Tam Metin Bildiri)
2022
20222. DİJİTAL ARAÇ VE ORTAMLARIN STÜDYO PEDAGOJİSİNDEKİ YERİNE DAİR BİRÇOKLU VAKA ÇALIŞMASI
Süner Pla Cerda S., Öztürk E., Yavuz C.
4. Uluslararası Uzaktan Öğrenme ve Yenilikçi Eğitim Teknolojileri Konferansı, Ankara, Türkiye, 8 - 09 Aralık 2022, ss.112-127, (Tam Metin Bildiri)
2015
20153. Examining adaptive expertise: A novel comparison of student and practicing engineer cad modeling performance
Johnson M. D., ÖZTÜRK E., Yalvac B., Valverde L., Peng X., Liu K.
ASME 2015 International Mechanical Engineering Congress and Exposition, IMECE 2015, Texas, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 19 Kasım 2015, (Tam Metin Bildiri)
2014
20144. An examination of the effects of contextual computer- Aided design exercises on student modeling performance
Johnson M., Peng X., Yalvac B., ÖZTÜRK E., Liu K.
121st ASEE Annual Conference and Exposition: 360 Degrees of Engineering Education, Indianapolis, IN, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 18 Haziran 2014, (Tam Metin Bildiri)
2013
20135. Analysis of contextual computer-Aided design (CAD) exercises
ÖZTÜRK E., Yalvac B., Peng X., Valverde L. M., Mcgary P. D., Johnson M.
120th ASEE Annual Conference and Exposition, Atlanta, GA, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 26 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
20136. Examining the role of contextual exercises and adaptive expertise on CAD model creation procedures
Johnson M. D., ÖZTÜRK E., Valverde L., Yalvac B., Peng X.
15th International Conference on Human-Computer Interaction, HCI International 2013, Las Vegas, NV, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 26 Temmuz 2013, ss.408-417, (Tam Metin Bildiri)
2013
20137. A methodology for examining the role of adaptive expertise on CAD modeling
Johnson M. D., ÖZTÜRK E., Valverde L., Yalvac B., McGary P., Peng X.
ASME 2013 International Design Engineering Technical Conferences and Computers and Information in Engineering Conference, IDETC/CIE 2013, Portland, OR, Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 07 Ağustos 2013, (Tam Metin Bildiri)
2012
20128. Assessing an adaptive expertise instrument in computer-aided design (CAD) courses at two campuses
Johnson M., ÖZTÜRK E., Johnson J., Yalvac B., Peng X.
119th ASEE Annual Conference and Exposition, San Antonio, TX, Amerika Birleşik Devletleri, 10 - 13 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. AI-Driven Self-Directed Lifelong Learning: Personalization and Empowerment in the Digital Age
TUFAN D., ÖZTÜRK E.
Teaching and Learning in the Age of Generative AI: Evidence-Based Approaches to Pedagogy, Ethics, and Beyond, Corbeil Joseph Rene, Corbeil Maria Elena, Editör, Routledge, ss.347-361, 2025
Desteklenen Projeler
2023 - 2027
2023 - 2027Computational Techniques for Tabletop Games Heritage (GameTable)
TÜBİTAK - AB COST Projesi
Öztürk E.
2022 - 2025
2022 - 2025Adaptive Expertise Development in Design Education Through Contextual Modeling Activities in Computer Aided Design Tools
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ÖZTÜRK E. (Yürütücü), ÖZTÜRK ŞENGÜL M.
2022 - 2024
2022 - 2024Harmanlanmış Tasarım Eğitimi için Kavramsal Model ve Pedagojik Araç Seti Geliştirilmesi
TÜBİTAK Projesi , 3501 - Ulusal Genç Araştırmacı Kariyer Geliştirme Programı
Öztürk E., Süner S. (Yürütücü)
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kasım 2025
Kasım 2025EDUCATION SCIENCES
SCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2025
Kasım 2025EDUCATION SCIENCES
ESCI Kapsamındaki Dergi
Akademik Dolaşım Faaliyetleri
2024 - 2024
2024 - 2024Erasmus Programı
Ders Verme
Rijksuniversiteit Groningen, Hollanda
2023 - 2023
2023 - 2023Erasmus Programı
Ders Verme
University of Turku, Finlandiya
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
08 Eylül 2024 - 12 Eylül 2024
08 Eylül 2024 - 12 Eylül 2024