Arş. Gör. ANIL KANDEMİR
Araştırmacı kurumdan ayrılmıştır
Ana Sayfa
Eğitim Bilgileri
Araştırma Alanları
Akademik İdari Deneyim
Yayınlar & Eserler
Proje & Patent & Tasarım
Bilimsel & Mesleki Faaliyetler
Başarılar & Tanınırlık
Duyurular & Dokümanlar
İletişim
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Akademik Veri Yönetim Sistemi
English
Akademik Veri Yönetim Sistemi
English
Yayınlar & Eserler
Yayın Ağı
Makaleler
4
Tümü (4)
Scopus (2)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (1)
1.
Digitizing borderless higher education landscapes through curriculum policy change to educate global citizens
Akar H.
,
Yılmaz Na E.
,
Ayan Civak R.
,
Kandemir A.
Journal of Educational Technology Development and Exchange
, cilt.15, sa.2, ss.1-14, 2022 (Scopus)
2.
Yükseköğretimde akademik kendileşme (Academic Inbreeding) ve kurumsal habitusun inşası üzerine bir tartışma
Göktürk Ağın D.
,
Kandemir A.
Mülkiye Dergisi
, cilt.43, sa.3, ss.599-624, 2019 (Hakemli Dergi)
3.
An evaluation of 2Nd grade English curriculum within a participant oriented program evaluation approach I˙lkokul 2. Sinif I˙ngi˙li˙zce öğreti˙m Programinin Katilimci Odakli Program Değerlendi˙rme Yaklaşimiyla Değerlendi˙ri˙lmesi˙
Kandemir A.
,
Tok Ş.
Milli Egitim
, cilt.1, ss.27-67, 2017 (Scopus, TRDizin)
4.
Hammond'un Değerlendirme Küpü Çerçevesinde Öğretim İlke ve Yöntemleri Dersinin Değerlendirilmesi
Hıdıroğlu Ç. N.
,
Kandemir A.
,
Tuncel İ.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.37, ss.47-68, 2016 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
13
1.
A Systematic Look to Pre-service Teacher Education Research Regarding Covid-19 Pandemic Process in the Turkish Context
Kandemir A.
,
Çınar Bent G.
,
Gök Ayyıldız N.
10th International Congress on Curriculum and Instruction, Ankara, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2022, ss.12-15, (Özet Bildiri)
2.
Needs of Students and Instructors in “Beginning Turkish I” Course
KANDEMİR A.
,
ENGİN DEMİR C.
6th International Congress on Curriculum and Instruction, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
3.
Mapping the Habitus of School of Education: A Case Study from Turkey
Kandemir A.
,
Yıldırım Taştı Ö. F.
,
Göktürk Ağın D.
ECER, Bolzano, İtalya, 4 - 07 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
4.
English Language Teacher Education Program in Turkey: A Qualitative Meta-Synthesis Study.
KANDEMİR A.
,
AKAR H.
Vth International Eurasian Educational Research Congress(EJER-2018), 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
5.
Creating Organizational Culture Through Academic Inbreeding: A Case from Turkey
Yıldırım Taştı Ö. F.
,
Göktürk Ağın D.
,
Kandemir A.
,
Gökalp G.
,
Ertem H. Y.
AERA Annual Meeting 2018, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 17 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
6.
An Evaluation of ENG101 English for Academic Purposes Program at TED University English Language School
Çelik S.
,
Kandemir A.
,
Ok A.
5th International Conference on Curriculum and Instruction, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.74-75, (Özet Bildiri)
7.
A Systematic Review: Feedback in ELT in Turkish Higher Education Context
Kandemir A.
IVth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.204-205, (Özet Bildiri)
8.
Beşinci sınıf öğrencilerinin matematiksel modellemedeki yeterlikleri
Hıdıroğlu Ç. N.
,
Kandemir A.
International Eurasian Educational Research Congress (EJER-2017), Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.966-967, (Özet Bildiri)
9.
An evaluation of 2nd grade English curriculum within a participant oriented program evaluation approach
Kandemir A.
,
Tok Ş.
The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-2015), Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.460-462, (Özet Bildiri)
10.
Investigation of English language teaching programme freshman and senior students achievement goal orientations in respect to some variables
Tok Ş.
,
Babacan T.
,
Kandemir A.
The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-2015), Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.271-274, (Özet Bildiri)
11.
Learner Autonomy How Teacher Trainers Understand and Apply
Kandemir A.
The Third European Conference on Language Learning, Brighton, İngiltere, 1 - 05 Temmuz 2015, ss.141-161, (Tam Metin Bildiri)
12.
Effects of creative writing activities on students' achievement in writing, writing dispositions and attitude to English
Tok S.
,
Kandemir A.
5th International Conference on New Horizons in Education (INTE), Paris, Fransa, 25 - 27 Haziran 2014, cilt.174, ss.1635-1642, (Tam Metin Bildiri)
13.
Hammond un Değerlendirme Modeli Çerçevesinde Öğretim İlke ve Yöntemleri Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi
KANDEMİR A.
,
HIDIROĞLU Ç. N.
3. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (EPOK 2014), Ankara, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2014, ss.102-103, (Özet Bildiri)
Kitaplar
1
1.
Emergent educational policies towards mainstreaming migrants in public education: The case of Turkey
Akar H.
,
Kandemir A.
Perspectives on Transitions in Refugee EducationRuptures, Passages, and Re-Orientations, Subasi Singh Seyda,Jovanović Olja,Proyer Michelle, Editör, Verlag Barbara Budrich, Berlin, ss.47-62, 2023
Diğer Yayınlar
1
1.
Singapore Education System & PISA
Kandemir A.
Diğer, ss.1-17, 2017
Metrikler
Daha fazla metrik
Yayın
26
Yayın (WoS)
1
Yayın (Scopus)
2
Atıf (WoS)
9
H-İndeks (WoS)
2
Atıf (Scopus)
3
H-İndeks (Scopus)
1
Atıf (Scholar)
62
H-İndeks (Scholar)
3
Atıf (TrDizin)
2
H-İndeks (TrDizin)
1
Atıf (Diğer Toplam)
8
Proje
3
Açık Erişim
11
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları