Eğitim Bilgileri
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorDoktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2013 - 2015
2013 - 2015Yüksek Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
2011 - 2013
2011 - 2013Lisans Yandal
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü, Türkiye
2008 - 2013
2008 - 2013Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Yüksek Lisans
Bilişim Teknolojileri öğretmenleri için bir e-mentorluk uygulamasının tasarımı ve etkileri
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (Yl) (Tezli)
Akademik Ünvanlar / Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
2014 - 2015
2014 - 2015Araştırma Görevlisi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
2013 - 2014
2013 - 2014Araştırma Görevlisi
Niğde Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Makaleler
Tümü (8)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
Scopus (6)
Diğer Yayınlar (2)
2023
20231. Development of Two Scales Measuring Task Value of Peer Feedback Provision and Reception for Pre-Service Teachers
ALEMDAĞ E.
JOURNAL OF PSYCHOEDUCATIONAL ASSESSMENT
, cilt.41, sa.1, ss.63-87, 2023 (SSCI, Scopus)
2023
20232. A scoping review of the literature on embodied instructional videos
Alemdag E.
Research and Practice in Technology Enhanced Learning
, cilt.18, 2023 (Scopus)
2022
20223. Effects of instructor-present videos on learning, cognitive load, motivation, and social presence: A meta-analysis
ALEMDAĞ E.
Education and Information Technologies
, cilt.27, sa.9, ss.12713-12742, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
20224. Effectiveness of online regulation scaffolds on peer feedback provision and uptake: A mixed methods study
Alemdağ E., Yıldırım Z.
Computers and Education
, cilt.188, 2022 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2022
20225. Design and development of an online formative peer assessment environment with instructional scaffolds
Alemdag E., Yıldırım Z.
ETR&D-EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCH AND DEVELOPMENT
, cilt.70, sa.4, ss.1359-1389, 2022 (SSCI, Scopus)
2020
20206. The design, implementation and evaluation of a professional development programme to support teachers' technology integration in a public education centre
ALEMDAĞ E., Cevikbas S. G., Baran E.
STUDIES IN CONTINUING EDUCATION
, cilt.42, sa.2, ss.213-239, 2020 (SSCI, Scopus)
2017
20177. Design of a problem-based online learning environment and evaluation of its effectiveness
GÜNDÜZ A. Y., ALEMDAĞ E., YAŞAR S., ERDEM M.
The Turkish Online Journal of Educational Technology , cilt.15, sa.3, ss.49-57, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20178. Pre-Service Teachers’ Evaluation of Their Mentor Teachers, School Experiences, and Theory–Practice Relationship
ALEMDAĞ E., ÖZDEMİR ŞİMŞEK P.
The International Journal of Progressive Education , cilt.13, sa.2, ss.165-179, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. Investigating changes in interaction in peer-facilitated online discussions: A mixed-methods study
ALEMDAĞ E., ÇOLPAN D., BARAN JOVANOVİC E.
American Educational Research Association 2018 Annual Meeting, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 17 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
20172. The design and implementation of a TPACK-Based teacher professional development program in a public education center
ALEMDAĞ E., ÇEVİKBAŞ S., BARAN JOVANOVİC E.
American Educational Research Association 2017 Annual Meeting, 27 Nisan - 01 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2015
20153. Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri için E mentorluk Uygulamasının Katkıları ve KatılımcıMemnuniyeti
ALEMDAĞ E., ERDEM M.
9th International Computer Instructional Technologies Symposium, 20 Mayıs 2015 - 22 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2014
20144. Problem Tabanlı Bir Çevrimiçi Dersin Tasarımı ve Etkililiğinin Sınanması
SEVİL Y., GÜNDÜZ A. Y., ALEMDAĞ E., MUHAMMED EMİN A., ARSLAN Ö., ERDEM M.
8th International Computer Instructional Technologies Symposium, 18 - 20 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
20145. Öğrenme Yönetim Sistemlerinde Öğrenme Yaşantılarına ve Öğrenen Özelliklerine İlişkin Bir Çalışma
ALEMDAĞ E., ERSOLAK K., YURDUGÜL H.
2nd International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 20 - 22 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri)
2013
20136. Edmodo: Eğitsel bir Çevrimiçi Sosyal Öğrenme Ortamı
ALEMDAĞ E.
XVIII. Türkiye’xxde İnternet Konferansı, Türkiye, 9 - 11 Aralık 2013, (Tam Metin Bildiri)