Eğitim Bilgileri
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDoktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2015 - 2018
2015 - 2018Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2012 - 2015
2012 - 2015Lisans Yandal
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü, Türkiye
2010 - 2015
2010 - 2015Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Yüksek Lisans
An investigation of 7th grade students’ statistical literacy about the concepts of average and variation on bar and line graphs
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Araştırma Alanları
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2015 - 2018
2015 - 2018İlköğretim Matematik Öğretmeni
Diğer Kamu Kurumu, MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Ortaokul, İlköğretim Matematik Öğretmeni
Makaleler
Tümü (4)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
Scopus (4)
2024
20241. Nurturing prospective teachers noticing skills through argumentation: The case of fractions
IŞIKSAL BOSTAN M., ÇATMAN AKSOY E., Tekin-Sitrava R.
Thinking Skills and Creativity
, cilt.54, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20242. Fostering students’ definitions and images in parallelism and perpendicularity: A paper folding activity
ÇATMAN AKSOY E., IŞIKSAL BOSTAN M.
European Journal of Science and Mathematics Education
, cilt.12, sa.2, ss.236-257, 2024 (Scopus)
2023
20233. The Interplay Between Professional Noticing and Knowledge: The Case of Whole Number Multiplication
IŞIKSAL BOSTAN M., ÇATMAN AKSOY E., Tekin-Sitrava R.
Mathematics Teacher Education and Development
, cilt.25, sa.2, 2023 (Scopus)
2021
20214. Seventh Graders' Statistical Literacy: an Investigation on Bar and Line Graphs
Çatman Aksoy E., Işıksal Bostan M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.19, sa.2, ss.397-418, 2021 (SSCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. A teacher’s noticing of students’ mathematical thinking in action
Çatman Aksoy E., Işiksal Bostan M.
13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), Budapest, Macaristan, 10 - 14 Temmuz 2023, ss.1-8, (Tam Metin Bildiri)
2022
20222. How does online professional development nurture teachers’ noticing skills of students’ thinking?: The case of data analysis
Çatman Aksoy E., Ucuzoğlu A. N., Isiksal Bostan M., Kazak S., Yemen Karpuzcu S., Tekin Sitrava R.
12th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), 2 - 06 Şubat 2022, ss.853-860, (Tam Metin Bildiri)
2019
20193. Construction Strategies for Parallelism and Perpendicularity: A Paper Folding Activity
Çatman Aksoy E., Işıksal Bostan M.
International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.494, (Özet Bildiri)
2018
20184. What paper folding can do for the concepts of parallelism and perpendicularity
Çatman Aksoy E., Işıksal Bostan M.
International Conference on Mathematics and Mathematics Education , Ordu, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2018, ss.739-741, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2020
20201. Gerçekçi Matematik Eğitimine Dayalı Argümantasyon Temelli Etkinlik Örnekleri
Ayan Civak R., Çatman Aksoy E., Işıksal Bostan M.
Matematik Eğitiminde Etkinlikler ve Uygulamaları, Yüksel Dede,Muhammed Fatih Doğan,Fatma Aslan Tutak, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.231-267, 2020
2020
20202. Gerçekçi Matematik Eğitimi’ne dayalı argümantasyon temelli etkinlik örnekleri
AYAN CİVAK R., ÇATMAN AKSOY E., ISIKSAL BOSTAN M.
Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamaları, Yüksel Dede, Muhammed Fatih Doğan, Fatma Aslan-Tutak, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.231-267, 2020
Desteklenen Projeler
2020 - 2022
2020 - 2022Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Öğrencilerin Matematiksel Düşünmelerine Yönelik Mesleki Fark Etme Becerilerinin İncelenmesi ve Öğrenme Ortamına Aktarılması
TÜBİTAK Projesi , 1003 - Öncelikli Alanlar Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı
IŞIKSAL BOSTAN M. (Yürütücü)