Üretim, pazarlama ve tüketim kitlesel işletme stratejilerinin sosyolojik eleştirisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2003

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: Oktay Aktan

Danışman: CEYLAN YOZGATLIGİL

Özet:

Bu çalışma, şirketlerin pazarlama faaliyetlerini ve bu faaliyetlerin, günümüz tüketim toplumunda, bireylerin tüketim alışkanlıkları üzerindeki toplumsal etkisini incelemiştir. Üreticilerin kitlesel pazarlama faaliyetleri, bireylerin ürünlerle bütünleştiği bir toplumsal ortam yaratması ve ürünlerin toplumsal statü veya başkalarından farklılaşma sembolleri olarak kullanılması tartışılmıştır. Tezin vi içeriğinde markaların nasıl toplumsal olarak benimsendiği kitlesel pazarlama stratejilerinin analizi çerçevesinde yapılmıştır. Bu faaliyetlerin yeni tüketici stereotipleri oluşturmaya başlaması ve bu stereotiplerin pazarlamacılar tarafından yapay olarak yaratılması incelenmiştir. Bu calışma, ayrıca markaların ve logoların toplum içerisinde nasıl ‘toplumsal imaj’ sağlama kaynağı olarak kullanıldığını ve ürünün kendi ürün özellikleri çerçevesini aşıp nasıl yeni kültürel, toplumsal ve birey sel kimlik tanımları yaratığını incelemiştir.