Orta Doğu Teknik Üniversitesi - Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü'nde verilen bir derste metu-online aracının etkinliğinin değerlendirilmesi: durum çalışması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: Nurcan Durmaz

Danışman: HASAN KARAASLAN

Özet:

The purpose of this study is to investigate the effect of gender, CGPA and amount of weekly Internet use on the acceptance of CMS (Course Management System). Specifically, the purpose is to investigate METU-ONLINE in a course given in PSPA (Political Science and Public Administration) department at METU. One questionnaire has been used in the study. The questionnaires have been distributed to 63 PSPA students who were enrolled to POLITICAL HISTORY (ADM3106) course during spring semester of 2007-2008 year. The data gathered from the students with questionnaires has been analyzed in SPSS 16.0 program with ANOVA method using descriptive and inferential statistics. The results showed that students’ Cumulative GPA and amount of weekly Internet use have an effect on the perceived usefulness of METU-ONLINE.