A Suggested English language teaching program for Gülhane Military Medical Academy


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2003

Öğrenci: RAHİM SARI

Danışman: HÜSNÜ ENGİNARLAR

Özet:

Bu çalışmanın amacı Gülhane Askeri Tıp Fakültesindeki İngilizce öğretim programını değerlendirmek ve Monitör Modeli’ne dayanan yeni bir program önermektir. Bu çalışmanın, bir dil programına ve önerilecek bir izlenceye yönelik sistematik bir çalışma örneği olarak Türkiye’deki İngilizce Öğretimine de katkıda bulunması beklenmektedir. Veri kaynakları 230 öğrenci, 25 doktor ve 7 öğretmendir. Veri analizi öğrencilerin ders kitaplarının içeriğini beğenmediklerini göstermiştir. Öğrenciler konuşma ve okumayı öncelikli beceriler olarak bildirmişlerdir. Tıbbi materyali anlamak ve tercüme etmek, yurt dışında görev almak, yabancılarla konuşmak ve dersleri takip edebilmek dil ile ilgili sıklıkla belirtilen hedefler arasındadır. vi Öğrenci, kurum ve doktorların ihtiyaç ve hedefleri ve mevcut kaynaklar değerlendirilerek 1 nci sınıflar için yeni bir dil öğretim programı önerilmiştir. 1 nci sınıflar için önerilen izlencelerin yanında genel bir eğitim programı modeli ve program tasarım modeli de önerilmiştir. Önerilen programda, gramer, yazma ve diğer bilinçli öğrenme aktiviteleri bilinçaltı edinime ya da anlamaya dayanan aktivitelerden ayrılmıştır. Önerilen tasarımda ileri, orta ve başlangıç olmak üzere üç seviyede konu bazlı moduler formatta izlenceler mevcuttur. Çoğunluğu oluşturan ileri kur için yeni materyallerin üretilmesi; başlangıç ve orta kurlar için ise yeni ders kitapları önerilmiştir. Örnek bir modül hazırlanarak, pilot uygulaması yapılmış ve sonuçlar tartışılmıştır. Pilot uygulaması yapılan modül, hem öğrenci hem de öğretmenler tarafından derslerin önceki şekline göre daha iyi bulunmuştur.