The Relationship between learning styles and language learning strategies of pre-intermediate EAP students


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2003

Öğrenci: SELİME TABANLIOĞLU

Danışman: GÖLGE SEFEROĞLU

Özet:

Bu çalışmanın amacı öğrencilerin algısal öğrenme stillerini ve dil öğrenme stratejilerini saptamak, algısal öğrenme stilleri ve dil öğrenme stratejileri tercihleri bakımından kızlar ve erkekler arasında önemli farklar olup olmadığını saptamak ve algısal öğrenme stilleri ve dil öğrenme stratejileri arasında bir ilişki olup olmadığını araştırmaktır. Bu amaçla 60 öğrenciden iki tane anketi cevaplandırmaları istenmiştir. Bu anketlerden birincisi öğrencilerin öğrenme stillerini diğeri ise öğrenme stratejilerini saptamak amacıyla kullanılmıştır. Ayrıca, öğrencilerin okurken hangi bilişsel ve biliş ötesi stratejileri kullandıklarını görmek amacıyla sesli düşünme oturumları düzenlendi.Birinci anketin verileri incelendiğinde, öğrencilerin asıl öğrenme stillerinin işitsel öğrenme ve bireysel öğrenme olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca dokunsal öğrenmenin tercihi bakımından kızlar ve erkekler arasında fark bulunmuştur. İkinci anketin sonuçlan incelendiğinde en çok tercih edilen strateji kategorisinin zihinsel stratejiler olduğu belirlenmiştir. Sonuçlar ayrıca kızlar ve erkekler arasında strateji tercihleri bakımından fark olmadığını göstermiştir. Öğrenme stillerinin ve dil öğrenme stratejilerinin arasındaki ilişki incelendiğinde aşağıdaki bulgular elde edilmiştir:. Görsel öğrenme stilleri ve duyuşsal öğrenme stratejileri arasında önemli bir ilişki ) olduğu ortaya çıkmıştır.. İşitsel öğrenme stilleri ve zihin, bilişsel, duyuşsal ve sosyal stratejiler arasında bir ilişki olduğu görülmüştür.. Bireysel öğrenme stillerinin ve kompanse etme stratejilerinin arasında önemli bir ilişki olduğu görülmüştür.. hiçbir öğrenme stilinin biliş ötesi stratejileri ile arasında ilişki yoktur. Sesli düşünme oturumları sonuçlan öğrencilerin pek çok değişik bilişsel ve biliş ötesi stratejiler kullandıklannı göstermiştir.