İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin konuşma kaygısı : öğrenciler ve öğretmenler bu kaygıyı nasıl algılıyorlar?


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2003

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: Feyza Saltan

Danışman: HÜSNÜ ENGİNARLAR

Özet:

Bu tez, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerinin sınıf ortamında yaşadıkları konuşma kaygısının sebeplerini hem öğrenci hem de öğretmen açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla, Gazi Üniversitesi Hazırlık Okulu'nda öğrenim gören 100 orta düzey yabancı dil öğrencisiyle, bu öğrencilerin öğretmenleri (7) denek olarak seçilmişlerdir. Çalışma için gerekli veriler, bir kaygı anketinin iki değişik versiyonunun, iki denek grubuna uygulanması ile toplanmıştır. Toplanan veriler çözümlenmiş ve betimsel istatistiksel sonuçlar elde edilmiştir. Bu sonuçlar, yabancı dil konuşma kaygısının sebepleri hakkındaki öğrenci ve öğretmen algılamalarını yorumlamak amacıyla tartışılmıştır.Çalışmadan elde edilen bulgular, öğrencilerin İngilizce konuşurken bir dereceye kadar kaygılı olduklarını, ancak bu kaygının aşırı rahatsız edici boyutlarda olmadığına işaret etmektedir. Her iki denek grubuna göre, bazı kişisel özellikler ve kimi öğretim etkinlikleri bu kaygının oluşmasına en fazla etki etmektedirler.