Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2003
Tezin Dili: İngilizce
Öğrenci: Yüksel Yeşim Uysal
Eş Danışman: Tomris Altan, TOMRİS ELVAN ALTAN
Özet:Bu tez, 1956-1980 yılları arasında Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Bölümü’ndeki mimarlık eğitimi sistemini incelemektedir. Bu okulun mimarlık eğitimi sisteminin oluşumu ve dönüşümü, bu dönemdeki Türkiye’nin sosyal, politik, ekonomik ve mimari bağlamların ve mimari eğitim sistemlerinin evrimlerini referans alarak araştırılmıştır. Mimarlık Bölümünün eğitimi yalnızca İkinci Dünya Savaşı sonrası Amerikan bağlamındaki Bauhaus programına göre oluşmamış, fakat aynı zamanda değişen mimarlık teorisi ve design metodları ile dönüşmüştür. Bu çerçeve vi içerisinde, gerek okulun mimarlık eğitim sistemi, gerek oluşturduğu kurumsal kimlik, Türkiye’de mimarlık eğitiminin kurumsallaşmasına önemli katkılar sağlamıştır. Ayrıca, sonraki yıllarda, okulun eğitim sistemi ülkedeki diğer kurumlar için sistemlerini yeniden yapılandırmada ana model olmuştur. Bu bağlamda, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nün mimarlık eğitimi sistemine odaklanan bu tez, aynı zamanda bu üniversitenin ve dönemin sosyal, politik, ekonomik ve mimari bağlamının tarihçesi niteliğini taşımaktadır.