Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, Endüstriyel Tasarım Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2003
Tezin Dili: İngilizce
Öğrenci: PINAR METİN
Danışman: Hakan Gürsu
Özet:Bu araştırmada oyun kavramı ve çocuk parkları türleri ilgili literatürün ışığı altında incelenmiştir. Geleneksel çocuk parkı oyun elemanlarının çocuk gelişimi üzerine etkisini belirlemek için bir alan çalışması yürütülmüştür. Ankara, Kurtuluş Park’ı araştırma bölgesi olarak belirlenmiş, 6-12 yaş aralığındaki 70 çocuk rasgele seçilip gözlenmiştir. Yaş, cinsiyet, en çok tercih edilen oyun elemanı ve çocuğun oyun davranışları ile ilgili veriler bir gözlem kağıdı yardımı ile toplanmıştır. Gözlem süresinden sonra çocuklar ile kısa birer görüşme düzenlenmiştir. Toplanan veriler matematiksel olarak kodlanıp, Pearson’ın Kikare testi ve Fisher’in Kesin Ki-kare Testi kullanılarak %95 ( α = 0.05 ) güven aralığında analizi yapılıp yorumlanmıştAlan çalışmasının sonuçları günümüz çocuk parklarının, oyun kavramı göz önünde bulundurulursa oldukça az değeri olduğunu ortaya çıkarmıştır. Sabit oyun elemanlarının limitli kullanımı direkt olarak çocuğun gelişim ihtiyaçlarını etkilemiştir. Araştırma çalışmasının sonuçları geleneksel çocuk parkı oyun elemanlarının çocuğun fiziksel ve sosyal gelişimini bir dereceye kadar karşıladığını göstermiştir. Bununla birlikte, bu tipteki oyun elemanlarının çocuğun bilişsel ve duygusal gelişimine katkıda bulunmadığı ortaya çıkmıştır.