Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin cinsiyet, sosyo ekonomik durum, ilgi ve tecrübelerinin durgun elektrik konusundaki kavram yanılgıları ile ilişkileri.


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2003

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: Şenkoç Koçyiğit

Danışman: MEHMET TEVFİK SANCAR

Özet:

Bu çalışma, dokuzuncu sınıf öğrencilerinin durgun elektrik konusundaki kavram yanılgılarını ve öğrencilerin cinsiyet, sosyo ekonomik durum, ilgi ve tecrübelerinin durgun elektrik konusundaki kavram yanılgıları ile olan ilişkilerini tespit etmek için tasarlandı. Öğrencilerin kavram yanılgılarını ölçmek için Durgun Elektrik Kavram Testi, sosyo ekonomik durum, ilgi ve tecrübelerini ölçmek için ise Sosyo Ekonomik Durum ve Durgun Elektrik Konusuna Karşı İlgi Tecrübe Anketi hazırlandı. Çalışma, 2002-2003 öğrenim yılı ilkbahar döneminde Ankara ilinin Mamak ve Çankaya ilçelerinde 9 lise ve Anadolu lisesinde 1260 öğrenci ile gerçekleştirildi. Çalışmanın sonuçları birçok öğrencinin durgun elektrik konusunda kavram yanılgılarına sahip olduklarını gösterdi. Cinsiyet, sosyo ekonomik durum, ilgi, vi tecrübe ile kavram yanılgısı puanları arasında negatif ve anlamlı ilişkiler bulundu. Kız ve erkek öğrencilerin kavram yanılgısı puanları arasında erkek öğrencilerin lehine anlamlı bir fark bulundu. Fakat veriler ANCOVA ile, öğrencilerin sosyo ekonomik durumları, durgun elektrik konusuna karşı ilgileri ve bu konuya karşı tecrübeleri kontrol edilerek analiz edildiği zaman, kız ve erkek öğrencilerin kavram yanılgısı puanları arasında fark gözlenmedi.