Perceptions of prospective computer teachers toward the use of computer games with educational features in education


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2003

Öğrenci: CAN GÜLFİDAN

Danışman: KÜRŞAT ÇAĞILTAY

Özet:

Bu çalışmada dört farklı üniversitenin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünde okuyan bilgisayar öğretmeni adaylarının eğitici yönleri olan bilgisayar oyunlarının eğitimde kullanılmasına yönelik algıları araştırılmıştır. Ayrıca katılımcıların eğitici yönleri olan bilgisayar oyunlarını kendi derslerinde ya da tasarlayacakları öğrenim ortamlarında kullanmalarına yönelik gelecek planları incelenmiş ve katılımcıların bilgisayar oyunlarını oynamaya yönelik özellikleri de araştırılmıştır. Çalışmanın örneklemini, Ankara, Gazi, Hacettepe ve Orta Doğu Teknik Üniversitesinin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümlerinden 116 öğrenci v oluşturmaktadır. Veriler anket ve görüşme yoluyla toplanmıştır ve verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiksel ve nicel veri analizi yöntemleri kullanılmıştır. Bu çalışma, katılımcı bilgisayar öğretmeni adaylarının, eğitici yönleri olan bilgisayar oyunlarının eğitimde kullanılmasına yönelik, olumlu algıları olduğunu göstermiştir. Bunun yanında, pek çok katılımcı bu tür oyunları gelecekteki mesleklerinde kullanmayı planladıklarını belirtmişlerdir. Fakat, az da olsa bu tür oyunların eğitimde kullanılması açısından, bazı konularda, katılımcıların kuşkuları da olduğu ortaya çıkmıştır.