Yöneylem Araştırması ve Endüstri Mühendisliği Konferansı, İzmir, Türkiye, 13 - 15 Temmuz 2016
Perakende satış noktalarında ürün satışının sahip olunan raf alanlarına bağlı olarak oluşması üreticiler arasında bu raf yerlerine sahip olmak için bir rekabet ortamı oluşturur. Bu çalışma ile iki üreticinin perakendecinin raf alanı için rekabetleri oyun teorisi çerçevesinde incelenmektedir. Öncelikle iki üretici eş zamanlı olarak toptan satış fiyatlarını belirlerler; sonrasında perakendeci her iki üreticinin ürünü için sipariş miktarını belirler. Perakende satış noktasındaki son talep ise bu sipariş miktarlarından etkilenmektedir; rafta ilk tercihini bulamayan müşterilerin bir kısmı diğer ürüne ikame eder. Bu dinamikler altında perakendecinin sipariş miktarı ve üreticilerin fiyatlandırma kararları incelenmektedir. Ayrıca perakende satış fiyatlarının, perakendeci tarafından belirlendiği ve üreticiler tarafından belirlendiği durumlar arasındaki fark incelenmekte ve tedarik zincirindeki karlılık durumları analiz edilmektedir.