UTAK2020 4. Ulusal Tasarım Araştırmaları Konferansı, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2020, ss.275-285
Yeni teknolojilerin tasarımcının yetkinliklerini ve rolünü köklü olarak değiştireceği öngörülmekte ve buna bağlı olarak tasarım eğitiminin de yenilenmesi gerektiği anlaşılmaktadır. Orta
Doğu Teknik Üniversitesinin Endüstriyel Tasarım Bölümünde bu değişim sürecinin ilk aşaması
olarak birinci sınıflara verilen Temel Tasarım stüdyosuna dijital teknolojilerin entegre edilmesi planlanmıştır. Ancak, planlanan bu değişimin sonuçlarını ve öngörülen yararlarını bilimsel
olarak ortaya koyabilmek için dijital araçların entegrasyonu ile elden edilen sonuçların daha
önceki senelerin sonuçlarıyla eş zeminde değerlendirilmesine ihtiyaç duyulmaktadır. Literatürde böyle bir karşılaştırmaya olanak sunacak, temel tasarım eğitimine yönelik geliştirilmiş
bir yönteme, araca veya değerlendirme ölçütlerine rastlanmamıştır. Bu çalışmada, teknoloji
entegrasyonu üzerine uzun soluklu araştırmamızda yararlanacağımız ama bağımsız olarak da
tartışılabilecek temel tasarım eğitiminde değerlendirme konusuna odaklanıyoruz: İki boyutlu
kompozisyonları ele alarak geliştirdiğimiz değerlendirme ölçütlerini belirleme yöntemimizi
ve bu ölçütlerin değerlendirmeye katkılarını tartışacağız. Bu ölçütlerin belirlenmesiyle, teorik
açıdan literatürdeki eksikliğe yönelik önemli bir katkı sağlamanın yanı sıra, pratik açıdan da öğrencilere net değerlendirme kriterleri sunmayı, dersin hedef çıktılarına dair bir kontrol yöntemi
ve az deneyimli eğitimcilere rehberlik sağlamayı umut ediyoruz.