in: TYYÇ Kapsamında Lisans Düzeyinde Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarının Tasarlanması, Nazire Burçin Hamutoğlu,Barış Çukurbaşı,Mübin Kıyıcı, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.530-556, 2022
Covid-19 pandemisi tüm dünyada olduğu kadar ülkemizde de tüm eğitim
pratiklerini derinden etkilemiş; okul öncesi eğitimden üniversiteye, eğitimin bütün kademelerinde okul binalarının kapanmasıyla birlikte, eğitim ve öğretimin
gerçekleşmesi amacıyla uzaktan eğitimin farklı uygulama modellerine geçilmiştir. Bu çalışma eğitimcilere, Okul Öncesi Öğretmenliği programı, lisans düzeyi
derslerinden biri olan Çocuk ve Medya dersi özelinde çevrimiçi öğrenme ortamlarının tasarımını planlama, uygulama, kontrol etme ve önlem alma çevrimi ile
kalite güvencesini sağlamaya yönelik bilgi ve farkındalık kazandırma açısından
bir yol haritası sunmayı amaçlamıştır. Çalışma kapsamında hazırlanan ders planı için Gagne’nin Öğretim Etkinlikleri Modeli temelinde çeşitli kazanımlar belirlenmiştir. Bu çalışma eğitimcilere bir yol haritası sunmakta ve kalite güvencesini sağlamak için öğrenme çıktılarını ilgili program çıktılarını ve Türkiye Yükseköğretim
Yeterlilikler Çerçevesinin (TYYÇ) bilgi, beceri ve yetkinlik düzeylerini göz önünde bulundurarak çevrimiçi bir öğrenme ortamında öğrenme aktiviteleri tasarımını belirli bir sistematikte ele almayı amaçlamaktadır. Son olarak, çocuk ve medya
dersinden yola çıkılarak çevrimiçi öğrenme ortamlarında kalite güvencesini sağlamaya yönelik geliştiricilere, uygulayıcıları, politika yapıcılara çeşitli öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kavramlar: Okul öncesi eğitim, çocuk ve medya, teknoloji, uzaktan
eğitim, çevrimiçi öğretim.