25. Otomatik Kontrol Ulusal Konferansı, Konya, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2024, ss.1-6
Bu makale, yeni bir biyo-esinlenilmiş su altı aktüatör mekanizması için öncü bir optimizasyon yaklaşımı sunmaktadır. Birçok çalışma su altı aktüatör mekanizmalarını incelerken, araştırmamız bu mekanizmanın modellenmesi ve simüle edilmesine ve yinelemeler yoluyla zamanla değişen bir dinamik sistemi optimize etmek için dinamik bir optimizasyon prosedürü kullanılmasına odaklanmaktadır. Bu yöntem, özellikle problem uzayının delikler gibi karmaşıklıklar içerdiği ve problem uzayını ve arama işlemini oldukça karmaşık hale getirdiği durumlarda dinamik optimizasyon problemlerine yeni bir bakış açısı sunmaktadır. Analiz ve simülasyon gerçekleştirildikten sonra, dinamik sistemin her zaman anı için optimum bir parametre kümesi geçmişi elde edilmiştir. Ancak, problemin doğası gereği, bazı parametreler gerçek zamanlı olarak güncellenebilirken, geometrik parametreler gibi diğerleri güncellenememektedir. Sonuç olarak, ayarlanabilen uygun kontrol parametrelerini seçip bu parametrelerle optimize edilmiş bir yanıt elde etmek için sistem tekrar simüle edilmiş olup elde edilen itki kuvveti ve hız profillerine ait sonuçlar, Sonuçlar bölümünde sunulmuştur.
This paper presents a pioneering optimization approach for a novel bioinspired actuator mechanism. While many studies have explored underwater actuator mechanisms, our research focuses on modeling and simulating this mechanism and employing a dynamical optimization procedure to optimize a time-varying dynamical system through iterations. This method offers a new perspective on dynamical optimization problems, particularly where the problem space contains complexities such as holes, making the space and search operation quite intricate. After conducting the analysis and simulation, we obtained an optimal parameter set history for each time instant of the dynamical system. However, due to the nature of the problem, some parameters can be updated in real-time, while others, such as geometric parameters, cannot. Consequently, we selected appropriate control parameters that can be adjusted on the fly and simulated the system to achieve an optimized response. We present the resulting thrust force and velocity profiles at the Results section.