Yükseköğretimde kitleselleşme ile artan üniversite ve dolayısıyla öğrenci sayıları üniversite eğitimine yakından bakmayı gerektiriyor. Öğrenciler üniversite eğitiminde akademik, sosyal ve psikolojik açıdan nasıl bir deneyim ediniyorlar? sorusuna yanıt aranmıştır. Öğrenci katılımı teorisi merceğinden gerçekleştiren bu araştırma, 2018-2019 akademik yılında toplam 37 ODTÜ öğrencisiyle yüz yüze görüşme yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Bulgular, öğrencilerin akademik olarak zorlayıcı deneyimler yaşadıklarını, ancak bunu gelişimleri için gerekli gördüklerini; genç yetişkinler olarak kendi olgunlaşma süreçlerinin farkında olduklarını ve üniversitenin barındırdığı insan ve fikir çeşitliliğine değer verdiklerini göstermektedir. Fiziksel mekân olarak üniversite kampüsünün ders çalışma, sosyalleşme, konaklama, yemek ve ulaşım hizmetlerinin yaşamlarını sınırlandırdığı da görülmüştür. Üniversite deneyimi öğrencilerin akademik, sosyal, psikolojik olarak gelişimleri ile birebir ilişkilidir ve kesişimsellik içerir. Bu anlamda araştırma, öğrenci gelişiminin ön planda tutulduğu bütüncül yükseköğretim politikalarına ve akademik liderlik literatürüne katkıda bulunacaktır.
Massification in higher education naturally leads to an increase in the number of students in universities. This trend necessitates researchers to have a close examination on university education. The question of “In what ways do students experience university education regarding the academic, social and psychological aspects?” is the main drive of the current research. The data collection includes face-to-face interviews with 37 Middle East Technical University (METU) first year students in the 2028-2019 academic year utilizing the student engagement theory. Results showed that students are having somewhat challenging experiences academically however, they evaluate this challenge as necessary for their growth. They are aware of the process of becoming young adults and they appreciate the diversity of people and ideas in the university. Beyond these, the physical space in the university campus is limiting their lives in terms of studying, accommodation, food services and transportation. University experience of students is directly related to their academic, social, and psychological engagement and it needs to be considered with intersectionality. In this sense, the research contributes to higher education policies and academic leadership where the student development is handled with a holistic perspective.