Ters Mentörlük: Fakülte Teknoloji Mentörlüğü ile Öğretmen Eğitiminde Dijital Yetkinliği Artırma Odaklı Teknoloji Entegrasyonu


Creative Commons License

Polat E., Karakuş Yılmaz T., Göktaş Y.

IECHCI2022 | International Eastern Conference on Human-Computer Interaction, Nakhchivan, Azerbaycan, 9 - 10 Eylül 2022, ss.76-82

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Nakhchivan
  • Basıldığı Ülke: Azerbaycan
  • Sayfa Sayıları: ss.76-82
  • Orta Doğu Teknik Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu nicel durum çalışmasında amaç fakülte teknoloji mentörlüğü programına katılan öğretim üyelerinin öğretim süreçlerine teknoloji entegre etme hedeflerini incelemektir. Çalışmanın veri kaynakları; (a) haftalık görüşme notları, (b) program sonu değerlendirme görüşmeleri ve (c) durum raporlarıdır. Bu çalışmanın bulgularına göre, öğretim üyelerinin bu programa katılmasında dört tane amaç etkili olmuştur. Bunlar, nitelikli ve etkileşimli dersler yapmak, öğretmen adayı öğrencilerinin dijital yetkinliklerini geliştirmek, yeni öğretim teknolojileri konusunda akademik yayınlar yapabilmek, yükseköğretimde teknoloji kullanma beklentisini karşılamaktır. Bu hedeflerle FTM sürecine katılan öğretim üyeleri sürecin öğretim çalışmalarına katkısını destekleyici olarak değerlendirdiler.