Reverse Mentoring: Technology Integration with Faculty Technology Mentoring


Creative Commons License

Polat E., Karakuş Yılmaz T., Göktaş Y.

IECHCI2022 | International Eastern Conference on Human-Computer Interaction, Nakhchivan, Azerbaijan, 9 - 10 September 2022, pp.76-82, (Full Text)

  • Publication Type: Conference Paper / Full Text
  • City: Nakhchivan
  • Country: Azerbaijan
  • Page Numbers: pp.76-82
  • Middle East Technical University Affiliated: Yes

Abstract

Bu nicel durum çalışmasında amaç fakülte teknoloji mentörlüğü programına katılan öğretim üyelerinin öğretim süreçlerine teknoloji entegre etme hedeflerini incelemektir. Çalışmanın veri kaynakları; (a) haftalık görüşme notları, (b) program sonu değerlendirme görüşmeleri ve (c) durum raporlarıdır. Bu çalışmanın bulgularına göre, öğretim üyelerinin bu programa katılmasında dört tane amaç etkili olmuştur. Bunlar, nitelikli ve etkileşimli dersler yapmak, öğretmen adayı öğrencilerinin dijital yetkinliklerini geliştirmek, yeni öğretim teknolojileri konusunda akademik yayınlar yapabilmek, yükseköğretimde teknoloji kullanma beklentisini karşılamaktır. Bu hedeflerle FTM sürecine katılan öğretim üyeleri sürecin öğretim çalışmalarına katkısını destekleyici olarak değerlendirdiler.