Endüstri Mühendisliği, cilt.12, sa.3, ss.18-31, 2001 (Hakemli Dergi)
Uçak sistemlerinin tasarımında dikkat edilmesi gereken çok sayıda değişken vardır. Tasarımcı bunlardan kontrol edebileceklerinin seviyelerini belirlerken, kontrolü dışındaki faktörlerin uçağın performansı üzerindeki etkilerini de hesaba katmalıdır. Bu çalışmada bir uçağın taban kirişinin optimal parametre değerleri robust tasarım metodolojisi kullanılarak elde edilmiştir.
Mevcut sistemin analizi ve tanımlanmış mekanik modeller
ışığında, önemli faktörler ve bunlar arası etkileşimler belirlenmiştir. Bu
doğrultuda, istatistiksel deney tasarımı yapılmış, buna göre veri toplanmış ve
yanıt fonksiyonları ampirik bir modelle geliştirilmiştir. Bu model
kullanılarak, tasarım parametrelerinin optimizasyonu doğrusal olmayan
programlama yoluyla gerçekleştirilmiştir.
Floor beam of a cargo airplane is designed using robust parameter design principles.