Cultural Critique, sa.127, ss.82-111, 2025 (AHCI, SSCI, Scopus)
Bu makale, Butler, Benhabib, Cornell ve Fraser'ın denemelerinden oluşan Çatışan Feminizmler adlı eserdeki felsefi alışverişi incelemektedir. Yazarların bakış açıları birbirine karşıt gibi görünse de, Lacancı psikanalitik bir mercek, altında yatan ortaklıkları ortaya çıkarır. Her ne kadar patriarkal ve kapitalist yapılara yönelik ortak eleştirileri paylaşsalar da, yazarlar istemeden bu sistemlerde kök salmış belirli ikilikleri yeniden üretirler. Üniversite söylemi ve histerik söylemini analiz ederek, bu makale, görünüşte karşıt olan bu söylemlerin her bir yazarın çalışmasında nasıl bir arada var olduğunu göstermektedir. Histerik söylem, ezilmiş aktörleri dahil ederek sistemi reforme etmeyi hedeflerken, aynı zamanda Kartezyen ikilikleri yeniden üreterek efendi söylemine de hizmet eder. Lacancı literatüre katkıda bulunmak amacıyla, bu analiz, dört Lacancı söylemde kök salmış yeniden üretim mekanizmalarını vurgulamaktadır.
This essay examines the philosophical exchange in Feminist Contentions, a collection of essays by Butler, Benhabib, Cornell, and Fraser. Though their perspectives may seem antagonistic, a Lacanian psychoanalytic lens reveals underlying commonalities. Despite their shared critique of patriarchal and capitalist structures, the authors inadvertently reproduce certain dichotomies rooted in these systems. By analyzing the discourse of the university and the discourse of the hysteric, this essay demonstrates how these seemingly opposing discourses coexist within each author's work. While the hysteric's discourse aims to reform the system through the inclusion of oppressed agents, it also serves the master's discourse by reproducing Cartesian dichotomies. To contribute to the Lacanian literature, this analysis highlights the mechanisms of reproduction rooted in the four Lacanian discourses