Mekânsal Stratejik Planlamaya Bir Yaklaşım: Antalya’da Dinamik Bölgeyi Oluşturmak


Creative Commons License

Üstün Z. B., Aydın M., Gülnerman G. C.

7. Kentsel ve Bölgesel Araştırmalar Sempozyumu, Mersin, Türkiye, 10 - 12 Eylül 2020, ss.362-382, (Tam Metin Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Mersin
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.362-382
  • Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
  • Orta Doğu Teknik Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Turizm, ülke ekonomilerine büyük yarar sağlayan önemli bir sektördür. Türkiye ekonomisi

açısından da vazgeçilmez bir sektör olan turizm, ülkenin ihracat açığı ve işsizlik problemlerini

azaltmaya destek olur (Çımat, Bahar, 2003). Antalya kenti, ülke ekonomisine yadsınamaz bir

seviyede turizm girdisi sağladığından Türkiye için büyük önem taşımaktadır. Antalya’da yaygın

olan deniz-kum-güneş turizminin yanında; kültür-inanç, kongre, kruvaziyer, günübirlik,

medikal, doğa, yayla, kış, kamp, golf, spor, kırsal turizm gibi alternatif turizm potansiyelleri

oldukça yüksektir. ODTÜ Şehir ve Bölge Planlama 3. Sınıf Planlama Stüdyosu kapsamında;

öncelikle TR61 (Antalya, Burdur, Isparta) bölgesinde 1/250.000 ölçekli, sonrasında Antalya

kenti ölçeğinde (1/100.000 – 1-25.000 ölçekli) mekânsal stratejik planlama çalışması

yapılmıştır. Bu çalışmada, Antalya’nın en önemli sorunsalının turizmin kıyı kesiminde

hapsolduğu, alternatif turizm potansiyellerinin kullanılamadığı saptanarak, bölgede ve Antalya

genelinde turizmin nasıl daha canlı bir hale getirileceği, “Dinamik Bölge-Kent” vizyonu

kapsamında kurgulanmıştır. Bu bağlamda, turizmin; alternatif turizm aktiviteleri ve kentte var

olan tarım ve sanayi potansiyelleri ile entegre edilerek çeşitlendirilmesi hedeflenmiştir.