7. Kentsel ve Bölgesel Araştırmalar Sempozyumu, Mersin, Türkiye, 10 - 12 Eylül 2020, ss.362-382, (Tam Metin Bildiri)
Turizm, ülke ekonomilerine büyük yarar sağlayan önemli bir sektördür. Türkiye ekonomisi
açısından da vazgeçilmez bir sektör olan turizm, ülkenin ihracat açığı ve işsizlik problemlerini
azaltmaya destek olur (Çımat, Bahar, 2003). Antalya kenti, ülke ekonomisine yadsınamaz bir
seviyede turizm girdisi sağladığından Türkiye için büyük önem taşımaktadır. Antalya’da yaygın
olan deniz-kum-güneş turizminin yanında; kültür-inanç, kongre, kruvaziyer, günübirlik,
medikal, doğa, yayla, kış, kamp, golf, spor, kırsal turizm gibi alternatif turizm potansiyelleri
oldukça yüksektir. ODTÜ Şehir ve Bölge Planlama 3. Sınıf Planlama Stüdyosu kapsamında;
öncelikle TR61 (Antalya, Burdur, Isparta) bölgesinde 1/250.000 ölçekli, sonrasında Antalya
kenti ölçeğinde (1/100.000 – 1-25.000 ölçekli) mekânsal stratejik planlama çalışması
yapılmıştır. Bu çalışmada, Antalya’nın en önemli sorunsalının turizmin kıyı kesiminde
hapsolduğu, alternatif turizm potansiyellerinin kullanılamadığı saptanarak, bölgede ve Antalya
genelinde turizmin nasıl daha canlı bir hale getirileceği, “Dinamik Bölge-Kent” vizyonu
kapsamında kurgulanmıştır. Bu bağlamda, turizmin; alternatif turizm aktiviteleri ve kentte var
olan tarım ve sanayi potansiyelleri ile entegre edilerek çeşitlendirilmesi hedeflenmiştir.