İnovasyon ve teknolojik gelişmelerin yaşamın her alanında köklü değişikliklere yön vermesi, ekonomik ve ticari ilişkilerin dijitalleşme ile dönüşmesi, zaman içinde ortaya çıkan hukuki meseleler dijital hizmetlerin ve piyasaların düzenlenmesi gereğini ortaya koymuştur. Küresel ticarette büyük veri ile oluşan dijital ekosistemin düzenlenmesine Avrupa Birliği (AB) Hukuku öncülük etmektedir. Avrupa Birliğinde dijitalleşmenin çok yönlü etkileriyle ortaya çıkan diğer düzenlemelerin yanısıra adil ve rekabetçi dijital piyasalar ve hizmetler oluşturma amacıyla yürürlüğe konulan AB Dijital Piyasalar Kanunu ve AB Dijital Hizmetler Kanunu da rekabet hukukunda kapsamlı düzenlemeler içermekte olup, bu düzenlemelerin diğer hukuk sistemleri gibi Türk hukukuna da yansımaları olmuştur. Bu çalışmada AB hukukundaki gelişmeler ve Türk rekabet hukukuna yansımaları ve güncel gelişmeler genel olarak ele alınacaktır.
Innovation and technology has brought profound changes in all aspects of our daily lives. Economic and commercial relations facing significant changes require new legal set up for regulation of digitalisation. The EU targeting a Single Digital Market, takes the lead in regulating the digital eco-system. By the recently enacted DMA and the DSA, it sets the standards for the provision of fair and competitive markets. Due to “Brussels effect” these laws also have reflections in other jurisdictions such as Türkiye. This Article aims at providing a glance at the recent developments in the EU law on the regulation of digital sector and its reflections on the Competition law in Türkiye.