Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.19, ss.259-268, 2012 (Hakemli Dergi)
Fiziksel aktiviteye katılım, otizm spektrumundaki bireylerin sosyal
gelişimlerine ve kalıplaşmış hareketlerin azaltılmasına olumlu katkı
sağlamaktadır. Çeşitli araştırmalarda, bu bireylerin motor becerilerde tipik
gelişim gösteren akranlarının gerisinde oldukları ortaya konmuştur. Bu
gerilikler, gelişim çağında olan çocukların oyunlara katılamama ve düşük
fiziksel aktivite seviyelerine sahip olmalarına etki etmektedir. Bireysel
farklılıklar sebebiyle, tek bir eğitim programının tüm otizm tanılı bireylere
uygulanması mümkün değildir. Bu sebeple pek çok farklı eğitsel program
mevcuttur. Yaygın olarak kullanılan yöntemlerden olan TEACCH Otizm
Programı alanyazında sıklıkla konu edilmektedir. Sosyal, motor beceri ve
aktivite seviyelerinin artırılması amacıyla, programın ‘fiziksel yapı,
öngörülebilirlik, görsel çizelgeler, yapılandırılmış etkinlik/çalışma sistemleri,
ve görsel destekler’ öğeleri beden eğitimi ve sporda uygulanabilir.