FİZİK EĞİTİMİ ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİNİN YENİ FİZİK ÖĞRETİM PROGRAMI (2013) HAKKINDAKİ ALGILARI


Ertem H. Y., Gökalp G.

Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.16, sa.1, ss.95-120, 2016 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Üniversite öğretim elemanları öğretim programlarının uygulanması sürecinde yapılanaraştırmalarla programların artı ve eksilerini ortaya koyup bunlara çözümler üreterek programlarıngeliştirilmesine katkı sağlamaktadırlar. Akademik hayatın önemli bir unsuru olan araştırmagörevlilerinin en önemli görevlerinden biri alanlarında kaliteli ve problem çözmeye yönelikaraştırmalar yapmaktır. Bu çalışma, nitel bir çalışma olup Ankara ilinde fizik eğitimi alanındagörev yapan 10 araştırma görevlisinin fizik öğretim programı hakkındaki algıları yarıyapılandırılmış görüşme formuyla araştırılmıştır. Verilerin güvenirliğini ve geçerliğini artırmakiçin veri çeşitlemesi yöntemine başvurulmuş; araştırma görevlileriyle yapılan görüşmeye ek olarakakademisyenlerle görüşme ve fizik öğretim programının doküman analizi yapılmıştır. Veri analizisürecinde içerik ve betimsel analiz yapılarak görüşme formlarından direkt alıntılarla görüşlerdesteklenmiştir. Yeni programın sadeliği, esnekliği ve durumsallığı olumlu karşılanırken 2007programındaki bağlam temelli öğrenme gibi bazı yapı ve yaklaşımların yeni programda terkedilmesi programın eksileri olarak değerlendirilmiştir. Türkiyede programların uygulamadakisıkıntılarının sınav sistemi ile öğretmen yetiştirme ve seçme politikalarından kaynaklandığıvurgulanmıştır
Academicians make contribution to development of teaching programs by recommending solutionsto problems. Research assistants who are very important components of academia have a duty toconduct high quality research studies which aims to solve problems in their fields. This qualitativestudy aims to search perceptions of 10 research assistants of Physics Education in Ankara regardingthe teaching program using a semi structured interview form. In order to increase validity-reliabilityof the data, triangulation is applied. Document analysis of teaching program and interview withacademicians are conducted in addition to the interviews conducted with research assistants.Content and descriptive analyses are supported with quotations of participants during data analysis.Simplicity, flexibility and contingency of new teaching program were perceived as positive featureswhile removal of some approaches of previous teaching program was considered as a drawback. Itwas emphasized that examination system and politics of teacher education and selection werecauses of unsuccessful teaching program implementations.